Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Δημήτρης


  • Είναι 15 χρονών. Παρακολουθεί τεχνικό λύκειο. Αποφάσισε να μάθει αγγλικά, για να καταλαβαίνει καλύτερα τους υπολογιστές.
  • Δεν έχει γραφικό χαρακτήρα.
  • Πριν ξεκινήσω να του μάθω αγγλικά, έπρεπε να του διδάξω πως αρχίζουμε και πως τελειώνουμε μία πρόταση, τι είναι πρόταση και τι είναι κεφαλαίο γράμμα.
  • Δεν έχει γραφικό χαρακτήρα και δεν ξέρει ακόμα ότι στις τελείες σταματάμε.
  • Δεν ήξερε να διαβάζει ούτε στα ελληνικά κείμενο μεγαλύτερο των δύο γραμμών, και όταν του ζητώ να το κάνει στο τέλος αφήνει έναν αναστεναγμό, λες και κρατούσε την ανάσα του.
  • "Πολύ δύσκολο κυρία!" ξεφυσά.
  • Δεν ήξερε τι είναι ερωτηματικό και θαυμαστικό.
  • Και μου σπάει η καρδιά γιατί είναι πολύ καλό παιδί, πάντα γελαστό και ευγενικό, έχει μιά έμφυτη καλοσύνη και γλυκύτητα που σε κάνει να θες να το βοηθήσεις αυτό το παιδάκι.(μου ρίχνει δύο κεφάλια, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)
  • Στο τετράδιό του, οι πρώτες σελίδες θυμίζουν τετράδιο πρώτης δημοτικού, σε οργάνωση και γραφικό χαρακτήρα, ενώ τώρα, επτά μήνες μετά, δείχνει να μπορεί να κρατήσει τα γράμματα πάνω στη γραμμή και να αποκτά κάποιο ρυθμό στη γραφή.
  • Δεν γνωρίζει πως να κάνει ασκήσεις αντιστοίχησης, δεν γνωρίζει ότι η απάντηση συνήθως γράφεται κάτω από την ερώτηση, δεν γνωρίζει καν πως να απαντά ερωτήσεις σχετικά με κείμενο, δεν έχει ποτέ διδαχθεί πως να αντιγράφει μία άσκηση από τον πίνακα για να τη λύσει.
  • Έπρεπε να του δείξω πως να αριθμεί τις προτάσεις μίας ασκήσεως, γιατί ακόμα και αυτό, του ήταν ξένο.
  • Έχει μνημονικό και ποτέ δεν ξεχνά ό,τι διδάσκεται, είναι εξαιρετικά συνεργάσιμος, είναι ευσυνείδητος, αλλά πάνω από όλα, δείχνει να εκτιμά την προσοχή που του δίνω και ανταποκρίνεται σε κάθε προσπάθεια, χωρίς να παραιτείται από τις δυσκολίες που, λόγω των ελλείψεών του, αντιμετωπίζει.
  • Και ρωτώ: γιατί ένας έξυπνος άνθρωπος που έχει περάσει 10 χρόνια εκπαίδευσης, δεν γνωρίζει ούτε τα βασικά;
  • Θα σας πω εγώ το γιατί.
  • Γιατί το σύστημά μας είναι τόσο καλά οργανωμένο από τους γαλαζοπράσινους κουμπάρους, που αν δεν έχεις εκπαιδευτικό στο σπίτι μένεις αναλφάβητος.
  • Τόσο απλά.
  • "Τα πήγες περίφημα, Δημήτρη! Από ότι φαίνεται, θα σε κάνουμε καθηγητή αγγλικών."
    "Να με κάνετε κυρία!"

10 σχόλια:

  1. Και πείτε μου εσείς τί σκοπό εξυπηρετούν τα τεχνικά λύκεια, με την παρούσα μορφή τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαζεύουν τους μαθητές που ξερνάνε τα Γενικά Λύκεια .

      Διαγραφή
  2. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΥΠΕΡΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΎ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΤΗΣ ΜΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΛΠ ΚΛΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε
    ακόμα και έτσι, αφού μπαίνουν στον κόπο και στα έξοδα να απασχολούν δάσκαλους και να νοικιάζουν κτίρια, τουλάχιστον ας κάνουν καλή δουλειά, να μην πάνε χαμένες τόσες ώρες, τόσες ζωές, τόσα λεφτά.

    Κύριε Βαρδάκα
    όταν οι αλλαγές που έπρεπε προτάθηκαν από τον γαπ, όμως, ξεσηκώθηκε το σύμπαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μην ξεχνάς όμως ότι το κόμμα του ΓΑΠ έφερε κυρίως αυτόν τον υπεσυνδικαλισμό και το μπάχαλο στην Εκπαίδευση και κατήργησε τον θεσμό της Επιθεωρήσεως των Εκπαιδευτικών..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μήπως το παιδί έχει δυσλεξία;
    Στο άμεσο περιβάλλον μου έχω 3 παιδιά τα δύο με δυσλεξία στα γράμματα και το τρίτο με δυσαριθμησία. Είναι πανέξυπνος αλλά δεν μπορεί να διαβάσει την ώρα, να δέσει τα κορδόνια ενώ μπορεί να σου λύσει και να αναβαθμίσει ένα υπολογιστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κύριε βαρδάκα, δεν πιστεύω στο πασόκ, αλλά στον γαπ. Πείτε με αφελή, αλλά δεν είδα τίποτα καλύτερο τα τελευταία 40 χρόνια.

    αθεόφοβε
    ως έμπειρη καθηγήτρια, και βάσει αυτών που βλέπω, το παιδί δεν παουσιάζει απολύτως καμμία μαθησιακή ανωμαλία ,πάσχει απλά από αδιαφορία του περίγυρου. Απλά κανείς ποτέ δεν ασχολήθηκε μαζί του. Οι γονείς του δουλεύουν από το πρωί ως το βράδυ, η μητέρα είναι αποκλειστική και ο πατέρας του οικοδόμος, ώστε να μπορεί ο Δημήτρης να πάει σχολείο να μορφωθεί.

    Εξασφαλίστηκαν και αυτοί, όπως όλοι όσοι βασίστηκαν στο ελληνικό φιλότιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν πιστεύεις στον ΓΑΠ (και όχι στο ΠΑΣΟΚ) ακόμη χειρότερα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα (και αρκετά άλλων χωρών) εκπληρώνει τον στόχο του πλήρως.
    Το ζητούμενο είναι η παραγωγή προβάτων άνευ κριτικής σκέψης, με κάποιες ελάχιστες δεξιότητες για την διεκπεραίωση κάποιων αναγκαίων βασικών εργασιών για την λειτουργία του συστήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!