Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Ένα για τον Abban

  • Μία από τις πιο δημοφιλείς πλάνες είναι ότι η ζωή χωρίζεται σε πέντε μέρη. Ανάλογα με τη νοοτροπία, μπορεί αυτά τα μέρη να αφορούν οποιονδήποτε συνδυασμό ανάμεσα στην οικονομική, ηθική, περιβαλλοντική, κοινωνική, εργασιακή, κλιματική , επιχειρηματική διάσταση της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η αλήθεια είναι ότι η ελλάδα είναι μία, η ζωή μας είναι μία και η γή είναι μία.
  • Δεν υπάρχουν πέντε γαίες, ανεξάρτητες η μία από την άλλη αλλά μία, όπου όλα αλληλεπιδρούν ώστε η σούμα να βγαίνει βιώσιμη, δηλαδή να ζούμε και όχι να πεθαίνουμε. Νομίζουν οι περισσότεροι ότι η ηθική που ακολουθούν στη ζωή τους δεν έχει σημασία, ή ότι δεν πειράζει αν τρώνε αυτό ή εκείνο, ούτε νοιάζεται κανείς αν καταναλώσεις περισσότερο ή λιγότερο. Η αλήθεια είναι ότι η απειροελάχιστη επιρροή του ενός, πολλαπλασιασμένη επί έξι και κάτι δισεκατομμύρια, είναι αμύθητη.
  • Νομίζουν οι περισσότεροι ότι η ελλάδα είναι μόνη της και πως ότι συμβαίνει αφορά τους έλληνες, ότι σε άλλες χώρες είναι αλλιώς. Είναι αλλιώς, αλλά όχι ξεχωριστά, δηλαδή αν ο σουηδός φίλος μας εννοεί αυτά που λέει, και θεωρεί ότι κάποιου είδους δικαιοσύνη πρέπει να επικρατήσει, τότε θα πρέπει να μειώσει τα ντούς του από επτά (ενδεχομένως) την εβδομάδα, σε δύο. Οι διακοπές του από πολυήμερες περιηγήσεις ανά τις ηπείρους θα πρέπει να περιοριστούν σε σαββατοκύριακα στης μαμάς του και το φαγητό του από τέσσερις φορές κρέας (ενδεχομένως και πάλι) την εβδομάδα και πέντε χιλιάδες θερμίδες ανά γεύμα, θα πρέπει να μειωθεί δραματικά, στις 2.000 θερμίδες ημερησίως, με κρέας μία φορά το μήνα, ώστε το υπάρχον απόθεμα τροφής να μοιραστεί δίκαια σε όλους. Το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και σε όλες τις παραμέτρους, όπως η εργασία (εδώ κολλάει το σχόλιο του Άμπανου στην προηγούμενη ανάρτηση) στην παιδεία και την περίθαλψη. Για να πάει σχολείο ο σομαλός, πρέπει να μοιραστεί ισόποσα και δίκαια το προιόν "παιδεία" (δάσκαλοι, κτιριακές εγκαταστάσεις, βιβλία, άλλες υποδομές) άρα να στερηθείς εσύ ένα ντοκτορά για να μάθει να διαβάζει εφημερίδα και να μετράει ο Φιλιππινέζος. Αν νομίζει κανείς ότι μπορούν έξι και κάτι δις να ζούν με το ρυθμό που ζεί ο διευθυντής του ΙΚΑ στο υποκατάστημα Πρέβεζας, τότε μάλλον δεν διαβάζει εφημερίδες και κάποιος πρέπει να του μάθει πέντε πράγματα, γιατί είναι και κομμουνιστής αν δεν απατώμαι... (για τον διευθυντή μιλάμε πάντα αλλά είναι πολλοί από δαύτους τους πλούσιους αριστερούς που χλαπακιάζουνε τρείς φορές το εισόδημά τους μηνιαίως,χωρίς να δουλεύουν ούτε με κανέναν άλλον τρόπο να συνεισφέρουν στον κόσμο).
  • Άρα, η ηθική είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την οικονομία και την κατανάλωση και την οικολογία.
  • Υπό αυτό το πρίσμα, η ψήφος είναι ένα κοινωνικό ραμολιμέντο. Το ίδιο και οι απεργίες ή οι διαδηλώσεις, εφόσον δεν συνοδεύονται από έμπρακτη αλλαγή στη νοοτροπία. Μία απεργία της οποίας ο σκοπός είναι να μείνουν όλα ως έχουν, είναι ένα κοινωνικό ρουσφέτι. Υπό αυτό το πρίσμα, ο κόσμος θα αλλάξει αν σταματήσουμε να αγοράζουμε κοκακόλα, μπέργκερ, έξι τσάντες το μήνα, μία βαλίτσα ενθύμια σε κάθε ταξίδι, δύο ντουλάπες κινέζικα ή οποιαδήποτε άλλα ρούχα ανά σεζόν, τσάι με γεύση φράουλα (που είναι μία εμετική κοτσάνα παρεμπιπτόντως) και ένα σωρό άλλα "απαραίτητα". Θα αλλάξει ο κόσμος αν δουλεύουμε λιγότερο, όχι για να καθόμαστε στο μέγαρο όσο ο σωφέρ καθαρίζει τη λιμουζίνα αλλά γιατί δεν θέλουμε να τα έχουμε όλα αυτά, γιατί ξέρουμε ότι το να έχεις όλα αυτά σημαίνει να πεθαίνουν κάποιοι από πείνα ή βρώμα, και πως δεν ωφελεί να είσαι πλούσιος χωρίς νερό να πιείς.
  • Υπό αυτό το πρίσμα, τι νόημα έχει να δηλώνεις ιδεολόγος της μίας ή της άλλης κατευθύνσεως? Ποιός χέζει τις συνιστώσες ή τους εταίρους?
  • Δεν είναι η Ελλάδα το θέμα. Είναι όλα.

11 σχόλια:

  1. Λοιπόοοον: Σύμφωνα με στοιχεία από άρθρο του Charvet, το 2007, στο τέλος του 20ου αιώνα η γεωργική παραγωγή εξασφάλιζε παγκόσμια τρόφιμα που αντιστοιχούσαν σε μια μέση κατανάλωση θερμίδων 2800 ανά άτομο και ημέρα, ποσότητα μεγαλύτερη από αυτήν των 2500 θερμίδων που οι διατροφολόγοι θεωρούν ικανοποιητική για την ανθρώπινη διατροφή. Κοινώς, δεν πα να τρως ότι θες κάθε μέρα… τις 2800 θερμίδες κατά μέσο όρο, ημερησίως, δύσκολα τις περνάς εκτός και αν είσαι παχύδερμο ή θες να πεθάνεις γρήγορα…
    Το πρόβλημα είναι στη διανομή της τροφής :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω κι άλλα σχήματα λόγου στην ανάρτηση. Θες να τα συζητήσουμε όλα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μμμμ
    Μα δεν διαφώνησα στην ουσία μαζί σου, αν και σε ορισμένα σημεία των σεναρίων σου διαφωνώ. Αλλά στην ουσία όχι, εγώ είπα άλλωστε πως πρέπει να μοιραζόμαστε τις δουλειές και τα αγαθά και να μην τις «διανέμουμε» με το ισχύον καθεστώς.

    Νερό: Όντως είναι περιορισμένο και πρέπει να ανακατευθυνθεί σημαντικό μέρος του στον 3το κόσμο, αντί να έρχεται και τρεχούμενο αλλά και «συσκευασμένο» προς εκμετάλλευση, όλο στον δυτικό. Αυτό δε σημαίνει πως θα ελαττωθεί το τρεχούμενο προς τον Σουηδό. Ξέρεις πόσο σπαταλιέται από το εμφιαλωμένο; Αντί να κυκλοφορεί εμφιαλωμένο λοιπόν θα μπορούσε να στέλνεται σε χώρες με λειψυδρία. Πρόβλημα: Το χρηματοοικονομικό μας μοντέλο που είναι τροχοπέδη στην πλήρωση της πλανητικής οικονομίας

    Διακοπές: Δεν χρειάζεται να περιοριστούν. Ίσα ίσα, αν δουλεύει λιγότερο θα έχει περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Η σπατάλη της τουριστικής βιομηχανίας πρέπει να καταργηθεί, μπορείς να κάνεις ταξίδια και πιο αργά και λιγότερο καταναλωτικά… Πρόβλημα: Το χρηματοοικονομικό μας μοντέλο που θέλει να δημιουργεί ανάγκες για να «κυκλοφορεί το χρήμα».

    Παιδεία: Παρεξηγημένη πλέον έννοια. Έχοντας περισσότερο χρόνο μπορούν αντιθέτως πολλοί περισσότεροι να κάνουν διδακτορικά, δηλαδή να ασχοληθούν πραγματικά με την επιστήμη, την κριτική σκέψη και την πραγματική ανάπτυξη (όχι τη γιαλατζί ανάπτυξη που εννοούμε σήμερα). Δεν είναι η «κατανάλωση παιδείας» σε μας που δημιουργεί το πρόβλημα αναλφαβητισμού στον τρίτο κόσμο, αλλά μάλλον η έλλειψη παιδείας μας! Μιας και για να ικανοποιήσουμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο και όχι την πραγματική οικονομία της ανθρώπινης φυλής, προτιμούμε να μην διδάσκουμε τον τρίτο κόσμο, δεν φέρνει φράγκα και λιγοστεύουν οι σκλάβοι, ενώ εμείς προτιμούμε να «ιδιωτεύουμε». Εδώ στην πράξη έχουμε καταργήσει την παιδεία ακόμα και στον δυτικό πολιτισμό γιατί δεν «βολεύει»! Την έχουμε αντικαταστήσει με την επαγγελματική κατάρτιση και πλέον ωρυόμαστε για έλλειμμα παιδείας και ηθικής. Που να βρούμε την ηθική όταν το μόνο που μας νοιάζει είναι το πτυχίο και η δουλειά και όχι η παιδεία αυτή καθ’ εαυτή! Κοινώς: Το πρόβλημα είναι πάλι το καταραμένο χρηματοοικονομικό μοντέλο μας! Αυτό μας ωθεί να αντικαταστήσουμε την παιδεία με την επαγγελματική κατάρτιση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. όλο το σκεπτικό σου είναι λάθος.Ο Σουηδός κάνει επτά μπάνια γιατί τα αξίζει και τα κερδίζει μέσα από μια ολόκληρη συλλογική πορεία που οδήγησαν τον πολιτισμό του στην κορυφή της παγκόσμιας πυραμίδας. Όλες οι ομάδες (πες τα λαούς) κάνουν επιλογές.Και κερδίζουν ή χάνουν.Εμείς χάσαμε. Καλό είναι να το αναγνωρίσουμε και να αφήσουμε τις θεωρίες. enikolo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Athinovio, well said...

    Επισης γελασα με το "Έχω κι άλλα σχήματα λόγου στην ανάρτηση. Θες να τα συζητήσουμε όλα?"....Χαχαχα

    οσο για το οτι καμια ιδεολογια δεν αξιζει, εκει θα διαφωνησω. Ο κομμουνισμος προειδοποιησε για τις συνεπειες του καπιταλισμου, και εδωσε λυσεις. Λυσεις στις οποιες καταληγουμε αναγκαστικα, αφου ομως πρωτα βασανιζεται και πεθαινει κοσμος.

    Καποιοι λενε "ο κομμουνισμος ειχε την ευκαιρια του, και εχασε". Για μερικους που δε το εχουν ξεκαθαρο, θυμιζω οτι ο κομμουνσιμος δεν εχασε μονος του, αλλα πολεμηθηκε βαναυσα. Θυμιζω επισης οτι ο καπιταλισμος ειναι συστημα 400 ετων (για να μην πω 3.000) και ο κομμουνισμος νεογνο.

    Οσο για το οτι εχασε σαν επιχειρημα, εχω να πω το εξης. Αυτο το επιχειρημα ειναι σα να βλεπεις δυο παιδια. Το ενα χοντρο και το αλλο λεπτο. Το λεπτο λεει "πιστευω οτι πρεπει να μοιραστουμε τις μπιλιες μου". Το χοντρο λεει "πιστευω οτι πρεπει να σου παρω ολες τις μπιλιες, και να σου δινω μονο μια που και που, αν κανεις οτι σου πω". Το χοντρο αγορι, λοιπον, πλακωνει το λεπτο, και του παιρνει οντως τις μπιλιες.

    Βλεποντας αυτο το σκηνικο, θα ελεγες οτι το λεπτο ειχε αδικο επειδη εχασε; Η θα ελεγες οτι το λεπτο πρεπει να δυναμωσει για να παρει τις μπιλιες του; Η ακομα καλυτερα, θα επαιρνες το μερος του λεπτου παιδιου, για να το βοηθησεις;

    Αν απ την αλλη, δεν πιστευεις οτι ο κομμουνισμος εχει μελλον, επειδη ειναι οργανωση/συστημα, και αυτα παντα διαβαλλονται...Τοτε βρισκεις πιο πιθανο 6 δισεκατομμυρια ανθρωποι απλα να γινουν "σωστοι" απο μονοι τους, ταυτοχρονα;

    Ασχετα απ το κομμουνισμο, παντως...Καποιος που εχει Πορσε (η τζιπ 3.000 κυβικων κτλ) δε θα τη δωσει ποτε απο μονος του. Στον αιωνα τον απαντα.Ο κοσμος μαραζωνει απ το διοξειδιο του ανθρακα, με τα λεφτα που δινει σε βενζινη θα μπορουσε να ζησει μια οικογενεια Αφρικανων, οι υπαλληλοι του αν εχει παιρνουν ψιχουλα...

    Ε λοιπον, στ αρ@@@ του για τους υπαλληλους, τους Αφρικανους και τον κοσμο ολο. Απλα θελει την Πορσε του. Θα σου πει οτι δουλεψε για να την παρει, οτι οι Αφρικανοι απλα ειναι βλακες γι αυτο πεινανε, οτι οι υπαλληλοι του δεν ηταν τοσο μαγκες οσο αυτος οποτε καλα να παθουν, κτλ. Αν δε του την παρεις με το ζορι, δε θα τη δωσει.

    ΥΓ: Ο διευθυντης του ΙΚΑ δεν ειναι αριστερος. Μην κατηγορεις την ιδεολογια που αυτος ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ οτι εχει, για τα χαλια του.Αριστεροι ηταν οι φοιτητες του Μπερκελευ, που το 70 καναν ενα πειραμα: να χτισουν ενα παρκο, μεσα στο οποιο να ζουν μονο απ τη φυση,μοιραζοντας ισα τα αγαθα. Ξερεις τι εγινε; Μπηκαν κομαντος και τους πυροβολησαν. Συμπατριωτες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άμπαν
    ναι σε όλα. ξέρεις περισσότερα και έχεις δίκαιο.
    Όταν λέω παιδεία, δεν εννοώ την ιδανική καλλιέργεια του νου αλλά το ξέρεις τι είναι μικρόβιο, πλανήτης, να διαβάζεις εφημερίδα και να έχεις ενημέρωση ώστε να αποφασίζεις καλύτερα το μέλλον σου και των παιδιών σου, όχι να σου παίρνουν το βιός για δύο χάντρες, ούτε να περνάς ξύλα από το ρουθούνι σου για να σου περάσει η σύφιλη, κτλ. Αυτά για αρχή, και μετά όλα τα άλλα.

    enikolo
    εν μέρει σωστό αυτό που λες. Οι ντομάτες και τα αβοκάντο και το κακάο και οι ελιές που απολαμβάνει ο σουηδός παράγονται από φτωχές χώρες των οποίων οι κάτοικοι δεν έχουν τα μέσα να αντιδράσουν. Βέβαια, όπως είπες κι εσύ, ας πρόσεχαν, το οποίο όμως έχει και τις συνέπειές του. Για αυτό οι αφρικανοί έχουν κατακλύσει τις παγκόσμιες πρωτεύουσες με τα γνωστά σε όλους εκρηκτικά αποτελέσματα, γιατί πλέον είναι ασύμφορο να είναι κανείς καλλιεργητής ή ψαράς, ειδικά εφόσον τα εδάφη και τα ύδατά τους έχουν εξαντληθεί.

    Ο σουηδός και ο άγγλος έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν κρεμμύδια ή ψωμί, γιατί κάποιος άλλος εργάζεται στο μεξικό χωρίς μισθό, δικαιώματα, περίθαλψη ή σύνταξη, τα οποία αν καταβάλονταν θα ανέβαζαν τις τιμές σε αστρονομικά ύψη, ακόμα και για τους σουηδούς.

    Ο πλούσιος έχει συμφέρον να φροντίσει τον φτωχό διότι αν ο φτωχός δεν καλλιεργήσει καλαμπόκι, τότε όλα θα τελειώσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. enikolo, αν και περικλειεσαι στο σχολιο που εκανα, θα σου απαντησω σ αυτο που ειπες.

    1. Δε χασαμε μονο εμεις, αλλα ολος ο πλανητης. Οι Σουηδοι επηρρεαζονται λιγοτερο, επειδη ειναι πιο ισχυροι, αλλα θα επηρρεαστουν κι αυτοι (αν δεν εχει γινει ηδη).

    2. Ο Σουηδος δεν ειναι πιο μαγκας απ τον Αφρικανο. Απλα εχει Αμερικανους να σκοτωνουν (Αφρικανους) για το πετρελαιο του, 10χρονους Ινδους να δουλευουν για τα ρουχα του και Γιαπωνεζους να δουλευουν για το air condition του και τ αμαξι του. Επισης εχει ελληνες να φιλοξενουν μεταναστες που θα ερχοντουσαν σ αυτον.

    3. Αν αυτο που σ ενοχλει ειναι οτι περισσοτερα μιλαμε παρα δρουμε, εκει θα συμφωνησω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. παιδιά έχετε ξεφύγει από το θέμα και αλλού υπεραπλουστεύετε, αλλού τα μπερδεύετε και αλλού τα συγχέετε.
    Αν ο αφρικανός ήταν στη θέση του σουηδού θα έκανε το ίδιο πράγμα. Όπως έκανε και ο ρώσσος με τον ουκρανό. Αρα οι προβληματισμοί σας είναι του τύπου "τι άδικος κόσμος είναι αυτός και πως θα μπορούσαμε όλοι να γίνουμε καλοί και δίκαιοι".Δηλαδή ευχολόγιο.
    Αυτά από εμένα και εδώ σταματάω την παρέμβασή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ενικολο
    Θα σου δώσω πολύ συγκεκριμένα παραδείγματα, για πράγματα που θεωρείς αυτονόητα, κι όμως αποτελούν παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων: ο καφές και η μπανάνα.

    Παιδιά έχεις και ξέρω πόσο τα αγαπάς. Διάβασε λοιπόν τα παρακάτω και πες μου αν πιστεύεις ότι η τιμή που πληρώνουμε για αυτά καλυπτει τις στοιχειώδεις ανάγκες τους. Λυπάμαι, αλλά το "δε με νοιάζει" είναι κουβέντα αδίστακτου και κακού ανθρώπου.

    http://www.ecofinder.gr/article/%CE%A4%CE%B1_%CE%AC%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CF%84%CE%B1_%CE%B8%CF%8D%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CE%B1%CF%82

    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12337&subid=2&pubid=51961147

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οσο για μενα, δεν ειπα οτι δε θα κανε το ιδιο. Γι αυτο κατι πρεπει να κανει ο τωρινος Αφρικανος (οπως και κανουν, αλλα φτανουν στα αυτια μας ως τρομοκρατες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!