- Πολλές είναι οι παθογένειες της ελληνικής οικονομίας που δεν έχουν σχέση με τη φορολογία, ούτε με τις τιμές των καυσίμων ούτε με οικονομικά κριτήρια αλλά καθαρά με θεσμικά προβλήματα που με τη σειρά τους επιβαρύνουν και τα οικονομικά.
- Καταρχάς, οι νόμοι οι ίδιοι είναι φτιαγμένοι από κλέφτες για να συμφέρουν κλέφτες και αυτό διέπει όλη την οικονομική δραστηριότητα, καταδικάζοντας τους τίμιους επαγγελματίες σε μόνιμο άγχος και τελικά στην παρανομία ή στην χρεωκοπία. Οι συντεχνίες που περνιώνται για συνδικαλιστικά κινήματα έχουν μπεί στο κόλπο και εφαρμόζουν την τακτική του "Ο σώζων εαυτόν.., επιδοτηθείτω" η οποία συχνά είναι η μόνη εναλλακτική αν θέλει κάποιος να ζήσει. Έτσι οι επαγγελματίες όλων των κλάδων έχουν αναπτύξει μία στρεβλή νοοτροπία, όπου το ζητούμενο δεν είναι να παράγεις κάτι που να χρειάζεται η αγορά ώστε να βγάλεις κέρδος αλλά να τσεπώσεις όσα περισσότερα γίνεται πριν σε πάρουν χαμπάρι. Αν είσαι γιατρός και τηρήσεις τους νόμους, χάθηκες από χέρι. Οπότε τι κάνεις? Δίνεις ψεύτικες συνταγές, παίρνεις φακελάκια, καταλαμβάνεις όλα τα πόστα αλλά δουλεύεις μόνο στο ιατρείο σου αφήνοντας τους ασθενείς να σε περιμένουν στο διάδρομο, δέχεσαι δωράκια για να δώσεις ψεύτικα πιστοποιητικά, και θεωρείς ότι είναι δικαίωμα σου και ότι έχεις κάθε δίκιο να κάνεις ότι κάνεις. Οι βενζινοπώλες, άλλο παράδειγμα, κανονικά θα έπρεπε να είχαν χρεωκοπήσει εδώ και καιρό. Με διάφορα κόλπα, κατάφεραν να κρατηθούν λίγο ακόμα, αλλά κυρίως η μεγάλη κατανάλωση ήταν που έδινε πρόσχημα στην λούφα: είχε να φάνε όλοι. Έτσι, δε σε ένοιαζε που πείραζε το μετρητήρι, ούτε που νόθευε τα καύσιμα, ούτε που δεν έδινε απόδειξη, γιατί το ήξερες και το υπολόγιζες και κανείς τρίτος δεν ανακατευόταν στη μεταξύ σας συνεννόηση. Τώρα όμως που η ζήτηση έπεσε κατακόρυφα, ούτε με τα κόλπα δεν "βγαίνουν" οι βενζινοπώλες, ούτε και ο καταναλωτής όμως έχει περιθώρια για επιείκειες. Ο αγοραστής θέλει αλλά δεν μπορεί να αγοράσει, ο βενζινοπώλης (και ο φούρναρης και ο βιοτέχνης και ο ξενοδόχος...) φωνάζει ότι οι ψευτιές του δεν έχουν αποτέλεσμα και όλοι μαζί ανταλλάσσουν χρέη. Διορθώστε τους νόμους που είναι κυριολεκτικά μαφιόζικοι. Αφήστε τους έλληνες να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα: να επιχειρήσουν!
- Δεύτερον, οι δημόσιοι υπάλληλοι πρέπει είτε να δουλεύουν όπως όλοι, δηλαδή πρωί και απόγευμα, είτε που να χάσουν τη μονιμότητά τους (αν μονιμοποιηθούν τα στέητζ, θα σε πάρει ο διάολος γαπ: βρες άλλον τρόπο να μειώσεις την ανεργία). Όπως έχουν τώρα τα πράγματα, έχουν και τη θεσούλα τους, κλέβουν και τη δουλειά του ιδιώτη κοσμάκη τα απογεύματα, και δε δίνουν δεκάρα για το αν γίνεται σωστά η δουλειά τους. Και είναι πάρα πολλοί πανάθεμά τους, έχουν απλώσει πλοκάμια παντού και δεν μπορείς να κουνηθείς αν δε σου το επιτρέψει (με το αζημίωτο) ο ξάδερφος της Τάδε, που είναι και μεγάλη πόρνη εδώ στα μέρη μας και ταίριαξε απόλυτα στη Βουλή που διορίστηκε. Δεν έχω αντίρρηση, πάρε κι εσύ τη μιζούλα σου να περνάς καλά, άσε όμως και κανέναν χριστιανό να δουλέψει μήπως πάει μπροστά αυτός ο τόπος... ! Σε ένα φαύλο κύκλωμα, όλοι οι συμμετέχοντες είναι και αυτοί φαύλοι διότι αλλιώς δεν θα επιβίωναν, όμως οι Αρχές είναι τελικά το τέλος της ελληνικής επιχείρησης.
- Η φαυλότητα του δημόσιου έχει εξαπλωθεί και στον ιδιωτικό τομέα, γιατί τόσο υδροκέφαλος που είναι ο κύριος Κράτος, δεν του αρκεί να βγάλει τη μιζούλα του, θέλει να πάρει μιζάρα και από ποιόν θα την πάρει? Από τον έλληνα ή ξένο ιδιώτη φυσικά, όπως πάντα. Φυσική συνέπεια είναι να επιζούν μόνον όσοι αντέχουν οικονομικά να τη δώσουν, και αυτοί δεν είναι οι αγρότες, φυσικά.... Άρα, δε συμφέρει καθόλου να είσαι παραγωγός οποιουδήποτε είδους. Έτσι έχουμε έναν επιχειρηματικό κόσμο που αποτελείται αποκλειστικά σχεδόν από έμπορους. Βγείτε στο δρόμο και δείτε τα μαγαζιά μπροστά σας. Μπουτίκ, γκαλερί, σουπερμάρκετ, ψιλικά, παντοπωλεία, βιβλιοπωλεία, γραφεία κάθε είδους. Το μόνο πράγμα που κατασκευάζει η ελλάδα είναι σπίτια,και αυτό πλέον όχι με την ίδια ταχύτητα. Άρα? Αυτό σημαίνει ότι ανταλλάζουμε λεφτά μεταξύ μας, οι τράπεζες με το κράτος, και το κράτος τα κρατάει για τον εαυτό του. Αναπόφευκτη η ασφυξία.
- Μεγάλο μέρος της ελληνικής κερδοφορίας προέρχεται από το εμπόριο θανάτου. Με την απαγόρευση του καπνίσματος, έκλεισαν τα περίπτερα. Τί σημαίνει αυτό? Ότι είχαν χρεωκοπήσει και δεν το έλεγαν τόσο καιρό. Αν αφαιρέσεις τις επιδοτούμενες καπνοκαλλιέργειες και τα τσιγάρα από την αγορά, τότε δεν υπάρχει αγορά? Τι λέμε τώρα? Τόσα πράγματα πουλάνε τα περίπτερα, τα τσιγάρα κρατάνε τον τζίρο? Αν ισχύει αυτό, τότε πολύ χαίρομαι που θα τελειώσει. Όσο για αυτούς που λένε ότι θα ανατρέψουν τον αντικαπνιστικό νόμο, έχω να πω το εξής: άντε να χαθείτε, βρωμιάρηδες, που σας ανεχόμαστε τόσο καιρό και το παίζετε και ήρωες της καθιστής επαναστάσεως!
- Η απουσία ελέγχων είναι καταστρεπτική. Κάποιοι κανόνες πρέπει να τηρούνται αλλιώς αν κάνει ο καθένας ότι θέλει, τότε θα αλληλοσπαραχθούν μεταξύ τους οι παραγωγικές δυνάμεις, όπως τις ονομάζει ο πρωθυπουργούλης μας. Όπως και έγινε ήδη δηλαδή... Αυστηρότατοι έλεγχοι για τα πάντα, από τις παρεχόμενες υπηρεσίες μέχρι τις μερίδες των εστιατορίων ή τις διαστάσεις των γηπέδων, ώστε όταν λέμε "υπηρεσία" να ξέρουμε τι εννοούμε και όχι να βγάζει λουφατζήδικα πεντοχίλιαρα ο δικηγόρος και να μην το φορολογεί κανείς... Να ισχύουν οι ίδιοι κανόνες για όλους, ώστε να αποφεύγονται οι εκπλήξεις για επιχειρηματίες και καταναλωτές.
- Οπότε, όσο κι αν επιδοτήσει την ασφάλιση, όσο κι αν μειώσει τους μισθούς, όσους φόρους κι αν επιβάλλει, όσα δις κι αν εισρεύσουν, τίποτα δεν θα αλλάξει όσο η μοριακή δομή της ελλάδας υπόκειται σχάση: δεξιά του Νονού και αριστερά του Νονού...
- Αν είναι να κάνεις κάτι Γιώργο, κάνε το τώρα.
Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010
Καπνιστός Έλληνας στα Κάρβουνα (όταν ο κερδοσκόπος είναι το κράτος)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ε ναι, το κράτος δεν πρέπει να κερδοσκοπεί, πρέπει να κάνει κοινωνική πολιτική, εξ ου και οι «επιχειρήσεις του δεν πρέπει να είναι κερδοφόρες αλλά να συντηρούνται από φόρους… αλλά το έχουμε ξεχάσει αυτό μετά την πλύση εγκεφάλου που έχουμε πάθει με το κέρδος…
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τα ωράρια, στο έχω ξαναπεί, οι δημόσιοι καλά δουλεύουν Ας δουλέψουν οι ιδιώτες λιγότερο, για να βρουν δουλειά όλοι. Αλλά όταν τα θέμε όλα δικά μας, ανάγουμε στη ζωή μας σε δουλεία. Ο τόνος είναι σωστά βαλμένος!
θεωρητικά, ναι. Πρακτικά, πρέπει να τυπωθεί πολύ, μα πάρα πολύ ψεύτικο χρήμα για να γίνει αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑστα-μά-τη-τη εισαι, στο εχω ξαναπεί, αστείρευτη πηγή συγγραφικών πονημάτων, εσένα θα ηθελε κάποια εφημερίδα που απαιτεί καθημερινά άρθρο. Κι εγωεχω τόσα να πώ ρε παιδί μου αλλα δεν τα βγάζω και κάθε μερα στο μπλογκι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κάνεις βέβαια, μπράβο.
Επι του θέματος ...
ποτέ δεν εχω πάρει ουτε μια επιδότηση απο Κράτος εκτός αν μετράς ενα εισιτήριο κοινωνικού τουρισμού και μια φοροελάφρυνση για τον ηλιακό θερμοσίφωνα, α κι άλλη μια για το κομπιούτερ, τότε αμα αγόραζες πι-σι στο φοροελάφραιναν ...
Ποτέ δεν εχω κλέψει το Κράτος ουτε σέντς ουτε αυθαίρετο έχτισα.
Εχω τσακωθεί με ανθρώπους που κάνουν αυθαιρεσίες, πχ τσιγάρο στο δάσος κοντά, με κίνδυνο να φάω πολύ ξύλο.
Για τις συντεχνίες που αναφέρεις, υποτίθεται οτι αυτές υπάρχουν για το καλό των πολιτών, των εργαζομένων κλπ. όμως οι ίδιοι οι συνδικάλες φταίνε που κατάντησαν ετσι οι συντεχνίες που ειναι για φτύσιμο.
Θέμα νοοτροπίας, στρεβλή νοοτροπία, λάθος αποτέλεσμα, παρτάκηδες συνδικαλιστές και πολιτικοί αλλα και πολίτες, επίσης λάθος αποτέλεσμα.
Μα ειναι δυνατόν κάθε φορά που μας βάζουν πετρέλαιο να προσέχουμε μην μας κλέψουν ;
Και μετά να σου λένε ας πρόσεχες ;
Ειναι αυτο τίμιο απο μια επαγγελματική μερίδα προς τον πολίτη ;
Γιατι τα βάζουμε μόνο με το Δημόσιο ; Αφου οι ίδιοι οι πολίτες κοιτάνε να κλέψουν ο ενας τον άλλο.
Κι οχι μόνο αυτό, αλλα να του ψοφήσει κι η κατσίκα του κερατά του γείτονα ... τεσπα πολλά γράφω, απλά ηθελα να πω μερικές σκέψεις, σε ζάλισα.
Όι μάνα μου, αυτό είναι το τεράστιο λάθος σου. Στον κόσμο υπάρχουν υπεραρκετά αγαθά για να ζήσουμε όλοι (όχι μόνο οι του δυτικού). Το χρήμα μπορεί να είναι καλό μέτρο ανταλλαγής, αλλά πλέον έχει γίνει τροχοπέδη της ευημερίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήtzonakos
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια κάποιο λόγο θυμήθηκα του Σουρή με την Σκ@τολογί@ του...
Άμπαν
μα για το χρήμα μιλάμε. Αν (θεωρητικά) μετρούσαμε όλα τα υπάρχοντα λεφτά και τα διαιρούσαμε με τα αγαθά, τότε το μοντέλο που θα προέκυπτε θα ήταν βιώσιμο και δίκιο?
Όλα αυτά είναι απλά. Πραγματικά. Γιατί στο καλό δεν μπορούμε να τα εφαρμόσουμε; Γιατί συνεχίζουμε να βλέπουμε παντού εχθρούς και προβλήματα αντί για λύσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπόλυτα βιώσιμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα περί δικαίου… το δίκαιο θα υπήρχε μόνο όταν θα μοιραζόμασταν τις δουλειές ταυτόχρονα με τα αγαθά. Όσο όμως (και εδώ ακριβώς είναι η στρέβλωση που δημιουργεί το χρήμα) υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να «συσσωρεύσουν» δουλειά στον εαυτό τους, με στόχο να πάρουν περισσότερα αγαθά, και έτσι μένουν κάποιοι άλλοι χωρίς δουλειά και συνεπώς χωρίς αγαθά, δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει.
Επιτέλους: δουλεύτε λιγότερο!
Μην απαριθμησω αυτα που συμφωνω, και γραψω το αρθρο σου απ την αρχη. Θα πω μονο που διαφωνω.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Για το ωραριο: Σχεδον σε ολες τις δουλειες, απο 1 μεχρι 6 ωρες την ημερα ειναι νεκρος χρονος. Το να εχεις ενα απογευμα για να καθαριζεις το σπιτι σου και να μη φωναζεις αλβανιδα, η να διαβαζεις, η να βγαινεις, η απλα να εισαι με τους δικους σου, ειναι ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ. Αυτοι που το στερουνται δεν πρεπει να ζητανε το ιδιο και απ τους αλλους. Πρεπει να προσπαθησουν να μη το στερουνται. Η να δεχτουν την ηττα τους με καποια αξιοπρεπεια.
2. Οι βενζινοπωλες δεν υποφερουν ουτε υπεφεραν ποτε. Ισως με ελαχιστες εξαιρεσεις.
ΥΓ Μου φαινεται αδιανοητο να εμπιστευεσαι εναν ανθρωπο που ειναι πρωθυπουργος χαρη στο μπαμπα του, να νικησει την οικογενειοκρατια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕναν ανθρωπο που λεει πως θα ματωσει ολη η χωρα για να πληρωσουν τα λαμογια, και το κομμα του εχει μεσα ληστες, απο τους οποιους δεν πληρωσε ποτε κανεις (να πληρωσει ουσιαστικα-να δωσει πισω τα λεφτα- οχι να αποπεμφθει, και ο ιδιος να κανει δηλωσεις οτι φευγει "με ψηλα το κεφαλι").
Ενω εχεις ωραιες αποψεις, οτι πρεπει απλα να μαθουμε να ζουμε με ποιο ποιοτικα πραγματα, και λιγοτερα, ολοι (ΟΛΟΙ ομως...γιατι απλα να φτωχυνουν περισσοτερο 10 εκατομμυρια, και να γινουν βαθυπλουτοι 10.000, δεν αλλαζει κατι)- εν τουτοις σε ακουω καμια φορα να υποστηριζεις εναν ανθρωπο που ξερεις οτι σε κοροιδευει μπροστα στα ματια σου.
Μην αναλυσω ολους τους χιλιαδες λογους που σε κοροιδευει. Ας πω αυτον που μου κανει εμενα πιο πολλη εντυπωση. Οτι δε γινεται να εισαι πρωθυπουργος, να λες οτι για τα χαλια της χωρας σου ευθυνονται "καποιοι" πολιτικοι, με τους οποιους πινεις καφε, και μετα να πυροβολεις τον κοσμο.
Οσο για το οτι πρεπει να δυσκολευτουμε για να γινουμε καλυτεροι, ειναι ωραια λογακια γι αυτους που εχουν απελπιστει, αλλα τα ιδια ελεγε κι ο Καραμανλης, οταν εχασε τις εκλογες. Η μηπως πιστευεις πως ο Γιωργος ειναι πιο ηθικος ανθρωπος;
Δεν τον εμπιστεύομαι. Αυτός είναι τώρα στη θέση και λέει πως θέλει να κάνει ορισμένα σωστά πράγματα, όπως το άνοιγμα των επαγγελμάτων και το ενιαίο μισθολόγιο, ο καλλικράτης, κτλ. πράγματα που λέγονται εδώ και χρόνια αλλά μονίμως αναβάλλονται λόγω "ηθικότητος και νομιμότητος".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερισσότερο σαν wishful thinking θα το περιέγραφα, ευσεβή πόθο ίσως...
:)
Η λυση ειναι αυτο που ειπες. Να μαθουμε να ζουμε με λιγοτερα πραγματα. Η μαλλον, οχι λιγοτερα- διαφορετικα. ΟΛΟΙ ομως, επαναλαμβανω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θεμα ειναι πως θα γινει αυτο. Για να γινει πρεπει να αλλαξει το συστημα, και ο τροπος που σκεφτομαστε. Επισης, ισως χρειαστει και να αγωνιστουμε.
Και κοιτωντας και μιλωντας με τους ανθρωπους γυρω μου, δεν ξερω πιο απ τα τρια ειναι το πιο δυσκολο.
Ακομα πολλοι δεν εχουν περασει καν στο σταδιο 1, να καταλαβουν οτι κατι δεν παει καλα.
Ισως αν εμπιστευτουμε το Γιωργακη, να βγει μακροχρονια και κατι καλο απ τη σφαγη. Το θεμα ειναι μηπως θα πρεπε να κανουμε κατι για να αποφυγουμε τη σφαγη, και να βγαλουμε περισσοτερα καλα.