Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

Full-Scale Miracle

  • Το ζητούμενο δεν είναι απλά να διορθωθούν τα πράγματα, αλλά και να συνεχίσουν να κερδοφορούν τα μεγαθήρια, αλλιώς δεν θα επιτρέψουν να αλλάξει τίποτα.
  • Ένα σύστημα που γυρεύει το ιδανικό είναι εξ ορισμού καταδικασμένο να αποτύχει, γιατί οι άνθρωποι δεν είναι ιδανικοί, οι ιδανικές συνθήκες δεν υπάρχουν. Αν περιμένουμε από τους ψηλά να καταλάβουν τους χαμηλά και το αντίστροφο, θα περιμένουμε πολύ και τσάμπα.
  • Το πρόβλημα είναι τα ψεύτικα λεφτά. Ψεύτικα γιατί δεν αντιστοιχούν σε τίποτα, όχι μόνο σε χρυσό, αλλά σε τίποτα.
  • Ας πούμε ότι εσύ έχεις 100 νομίσματα κι εγώ κανένα, αλλά είμαι γεωργός. Παράγω 10 κιλά ντομάτες το μήνα. Μετράς τα λεφτά σου, τα άλλα πράγματα που θες να αγοράσεις και τέλος μου λές :"με 1 νόμισμα, πόσες ντομάτες παίρνω?" Έτσι ορίζεται η τιμή της ντομάτας αλλά και του νομίσματος. Έτσι όπως είναι τα πράγματα τώρα, η αξία του νομίσματος δεν εξαρτάται από τίποτα άλλο εκτός από τους άλλους συμπαίκτες της μονόπολης.
  • Έχουμε ένα δεύτερο πρόβλημα, τη νομισματική βαβέλ. Πόσο κοστίζει η ντομάτα στην ελλάδα και πόσο στην αίγυπτο? Είναι αδύνατον να συγκρίνεις, παρά τις ισοτιμίες, γιατί το συγκριτικό κόστος σε σχέση με τα υπόλοιπα οικονομικά μεγέθη της κάθε χώρας διαφέρει σημαντικά. Τί σπίτι αγοράζει ο αμερικάνος ή ο νεοζηλανδός και πόσο το πληρώνει? Μπορεί να λές ότι ένα ευρώ ισούται με τόσα γιέν ή δολάρια, όμως αν το μεταφράσεις ακριβώς σε τιμές προϊόντων συχνά δε βγαίνει κανένα νόημα.
  • Όπως συμβαίνει μέσα στην ευρώπη όπου το ψωμί στη μία χώρα κοστίζει περισσότερο ή λιγότερο από ότι στην άλλη, φαίνεται ότι ένα εννιαίο νόμισμα θα αναδείξει αυτές τις διαφορές.
  • Αν, υποθετικά μιλώντας, αφαιρούνταν από το όλο σύστημα όλα τα ιδεατά λεφτά και εφαρμόζονταν η χρήση ενός ίδιου νομίσματος σε όλη τη γή, τότε τί θα συνέβαινε?
  • Αν απέμεναν μόνο τα πραγματικά χρήματα, δηλαδή αυτά που αντιστοιχούν στην παγκόσμια παραγωγή και όλοι χρησιμοποιούσαν το ίδιο νόμισμα (ας το ονομάσουμε αθηνώ) τότε θα άλλαζε τίποτα?
  • Υποθέτω ότι αν άλλαζε κάτι θα ήταν ο έλεγχος των παραγωγών στην ίδια τους την παραγωγή. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί αν ο αγρότης δεν βγάζει κέρδος, τότε δεν έχει λόγο να συνεχίσει αυτή τη δουλειά και , ενώ μπορείς να τον υποχρεώσεις δια της βίας, δεν μπορείς να πείσεις με τη βία τη βροχή να πέσει όποτε βολεύει το χρηματιστήριο, ούτε το χώμα να κάνει πιο γρήγορα. Επίσης, είναι δυνατόν ο αγρότης να είτε να πεθάνει της πείνας ή απλά να σου χτυπήσει την πόρτα σαν μετανάστης και να τον τρέφεις από το μονάκριβο πλεόνασμά σου.
  • Ο αγρότης πρέπει να βγάζει κέρδος ώστε να ζει καλά, στην πατρίδα του.
  • Αυτό σημαίνει αύξηση των τιμών σε γεωργικά προϊόντα (ειδικά αν προσθέσεις σε όλα αυτά και τα ανθρώπινα δικαιώματα σε μόρφωση, ασφάλιση, και περίθαλψη, μιλάμε για αστρονομικά κόστη!) άρα οι ανεπτυγμένοι της δύσης, που παραδοσιακά στηρίζονται σε παροχή υπηρεσιών όπως οι ευρωπαικές, θα αναγκάζονταν να πραγματοποιήσουν μεταστροφή στις προτεραιότητές τους, καθώς η ξαφνική παύση τόσων χρημάτων με ταυτόχρονη αύξηση τιμών σε τρόφιμα θα έβαζε φρένο στην κατανάλωση περιττών προϊόντων οδηγώντας σε χρεωκοπία τις ανάλογες επιχειρήσεις. Θα υπήρχαν λιγότερα συγκροτήματα ροκ, λιγότεροι διακοσμητές, λιγότερα φω μπιζού, λιγότερες γκαλερί, αλλά και λιγότεροι μετανάστες, περισσότεροι ευρωπαίοι που θα γίνονται αγρότες.
  • Το θέμα είναι αν το θέλουμε αυτό.
  • Θεωρητικά όλοι το θέλουμε, ειδικά οι ψωνισμένοι του σύριζα και του κουκουέ, όμως το σκεφτήκαμε καλά? Οπωσδήποτε είναι δικαιότερο, όμως ποιός είναι διατεθειμένος να αφήσει την ωραία του καρεκλίτσα για να γίνει αγρότης ή εργάτης σε εργοστάσιο?
  • Όλοι θέλουμε ισότητα peace and justice και άλλες ρομαντικές ουτοπίες, η αλήθεια είναι όμως ότι δεν μπορούμε να κάνουμε χωρίς τσάι με γεύση καραμέλα (πλαστική εγχείρηση, ψυχανάλυση, λάιφστάιλ, έναν τόνο τζανκφουντ και gadget) και θα αδικήσουμε τον οποιονδήποτε για να το έχουμε.
  • Γιατί αυτή θα ήταν η μόνη εναλλακτική, δηλαδή να καταναλώνουμε λιγότερο ώστε όσοι βασίζονται στη βουλιμία και τη χαζομάρα μας να ξωκείλουν, αλλά και να περισσέψει τίποτα και για τους άλλους.

13 σχόλια:

  1. Ανέκαθεν ηταν σχετικό το πόσα έχεις και πόσο κοστίζουν τα αγαθά.
    Ανέκαθεν το πόσα έχεις πραγματικά, ρυθμιζόταν απο το πόσα ζητάνε για να σου δώσουν ντομάτα, ψωμί, σπίτι κλπ.
    Αν σήμερα ενα διαμέρισμα στηνΑθήνα κοστίζει 300.000 ευρώ, τότε για να εχεις αρκετά πρέπει να μπορείς να το αγοράσεις αλλα αν αυτοί που τα πουλάνε δούν οτι εχεις, τότε θα ανεβάζουν τιμές, οπότε πάλι δεν εχεις, πάλι χώνεσαι στις τράπεζες, φαύλος κύκλος.

    ( Ασταμάτητο μπλόγκινγκ, γράφεις ως πολυβόλο, πού τη βρίσκεις την όρεξη ; μπράβο. )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. athinovio όλα, αλλά πιο πολύ δύο σημεία μου ήρεσαν στον προβληματισμό σου.

    Πρώτον, η ανάγκη να βρούμε ώς άνθρωποι ένα μέτρο. Να μην πέφτουμε πανεύκολα θύματα του μάρκετινγκ. Είναι μια εναλλακτική, όπως λες. Προφανώς δύο είναι οι τρόποι. Να το κάνουμε λόγω μιας άλλης παιδείας. Να το κάνουμε εξ ανάγκης (βλέπε κρίση). Οι λάτρεις του φιλελευθερισμού έχουν επιλέξει σαφώς το δεύτερο.

    Δεύτερο. Μου άρεσε που μέσα στην άρπακόλα συμπεριέλαβες και τον 'πολιτισμό'. Είναι η περίοδος, (τέλος του καλοκαιριού), που όλες οι παραστάσεις, οι συναυλίες, αφού έχουν πρώτα τριγυρίσει σ' όλα τα 'φεστιβαλ' τα 'δρώμενα', σ' όλες τις 'Άνω Γουργουρίτσες', τρέχουν στην Αθήνα να προκάνουν τα ανοικτά θέατρα των 'Δήμων' ώστε να κονομίσουν κάτι ακόμη. Αυτό που σημειώνεις λοιπόν γίνεται τέτοιες μέρες ακόμη πιο πρόδηλο. Πρέπει και στον 'πολιτισμό' να αποκτήσουμε ένα μέτρο σε ο τι 'καταναλώνουμε'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. όπως καταλαβαίνεις τζονάκο, το ζητούμενο δεν είναι να πάψουν να υπάρχουν πλούσιοι, όπως ίσως νομίσει κάποιος ονειροπαρμένος, αλλά να υπάρχει αναλογία και συσχετισμός ανάμεσα στους οικονομικούς ρυθμούς και σε εκείνους της παραγωγής/φύσης.

    Θανάση Ξ.
    Μα πόσοι καλλιτέχνες πια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα "(πλαστική εγχείρηση, ψυχανάλυση, λάιφστάιλ, έναν τόνο τζανκφουντ και gadget)" ειναι αποτελεσματα μιας αρρωστης κοινωνιας. Εμεις δεν ειμασταν ετσι, μας εκαναν. Ειμαι 33, κινητο πρωτη φορα πηρα περυσι γιατι το αφεντικο στην εταιρια που δουλευα με επρηξε να το παρω. Φυσικα αρχισε να με παιρνει και μετα την δουλεια και δεν το σηκωνα λεγοντας του οτι δεν ξερω να το δουλευω, να βλεπω μυνηματα κι αλλα τετοια. Δεν ηθελα να στερησω την ελευθερια της βολτας μου, ουτε ποτε στην ζωη μου πεθυμησα καποιον τοσο πολυ που να ετρεξα να βρω κερματα για να τον παρω απο payphone. Βλεπω στo Μανχαταν να υπαρχουν τοσα μαγαζια που να πουλανε κινητα και απορω. Τα λιφτινγ κι ολα τα υπολοιπα υπαρχουν γιατι ο κοσμος χανει την ψυχη του ολο και πιο πολυ. Δεν υπαρχει ρομαντισμος και ομορφια. Ουτε καλη ροκ υπαρχει πια ουτε ραπ. Οι μουσικες τωρα ειναι κατασκευασμενες για να κανουν τις γυναικες ψυχρες και τους αντρες αδυναμους. Αυτο με το να κατηγορει ο ενας τον αλλον ρατσιστη ξεκινησε απο εδω που ειμαι πριν τις εκλογες του Ομπαμα. Ξαφνικα εγινε κι αυτο σαν μοδα για να διαιρουν τον κοσμο σε ακομη κατι ακομη. Οι μειονοτητες βεβαια εχουν φτωχυνει ακομη περισσοτερο και παραπανω απο τα μισα προγραμματα βοηθειας προς αυτους κοπηκαν. Μου εκανε εντυπωση οταν ειδα ο ορος του "ρατσιστη" να εμφανιζεται σιγα σιγα στον τοπο μας. Το πετανε με ευκολια. Οταν αρχιζεις και βλεπεις πως αλλος ενας αλβανος βιασε ενα πενταχρονο κοριτσακι και μετα το πεταξε στο πηγαδι, η οτι αλλος στην καλαματα πηρε αλυσοπριονο και πηγε και ακρωτηριασε παντελως την γυναικα του μπροστα στα παιδια της αρχιζεις και καταλαβαινεις πως το "ρατσιστης" εχει τον σκοπο του. Υπαρχει εκει σαν εμποδιο σε οποινδηποτε αρχιζει και καταλαβαινει οτι οι συγκεκριμενοι ανθρωποι διαφερουν πολυ απο εμας κι οτι δεν εχουν δουλεια στον τοπο μας. Η αδικαιολογητη και ασκοπη βια ειναι στην κουλτουρα τους, στο πετσι τους. Εμεις δεν εχουμε σχεση με τετοιες πραξεις ουτε ανθρωπους. Μαζι με αλβανους μας φερνουν κι αλλους ξενους με τα δικα τους χαρακτηριστικα. Αυτοι ολοι σε λιγο καιρο θα ψηφιζουν και θα κανονιζουν τις τυχες του δικου μας τοπου.
    Ο Μασωνος Τζεφρυ αφαιρεσε την "Ελλας η Ευγνωμονουσα" απο το Μαξιμου. Τα συμβολα ετσι κι αλλιως εχουν δυναμη και σαν μασωνος θα το γνωριζει καλα. Τα συμβολα αντικατοπτριζουν και την ψυχη κι ο πολεμος τωρα κατα αυτης γινεται. Να δουμε ποτε θα σταματησουμε να βλεπουμε τα πραγματα "λογικα" και ποτε θα αρχισουμε να ακουμε την καρδια μας παλι μπας και σωσουμε την ψυχη μας.
    Αθηνα λυπαμε απα τα ειπα λιγο χοντρα στον τοιχο σου προχθες αλλα μου εστριψε λιγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μας μπέρδεψες γιάννη, τα ανακάτεψες όλα μαζί.

    Κανένας δε μας έβαλε το μαχαίρι στο λαιμό να αγοράσουμε όλα αυτά τα πράγματα, αλλά εμείς οι ίδιοι προτιμάμε να αγοράσουμε κάτι παρά να το φτιάξουμε μόνοι μας, από μία έτοιμη πίττα μέχρι ένα έτοιμο ζαρζαβατικό ή μία έτοιμη άποψη, όπως αυτές ου εκφέρονται από τα ΜΜΕ.

    Πολύ θα ήθελα να δω εταιρείες όπως η κοκακόλα να χρεωκοπούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αχχχ
    Δεν είναι τα λεφτά ψεύτικα, το κέρδος είναι αυταπάτη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν έχεις ακούσει που λένε ότι για να κεδρίσει κάποιος πρέπει να χάσει κάποιος άλλος;
    Ή κάτι άλλο...
    Elementary my dear athinobio...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γκρέμισμα και αξανά από την αρχή μέχρι να ξαναφτάσουμε στα ίδια!
    Είπαμε θα κάνει ένα έτσι ο πλανήτης να μας ξεφορτωθεί τέτοια παράσιτα που είμαστε!
    Εμάς δεν μας έπλασε θεός, παρανοϊκός επιστήμονας μας έφτιαξε και μόλυνε τον πλανήτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα ανακατεψα μεν, λιγο δε. Χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Abban
    τα κέρδη είναι πραγματικότατα και χειροπιαστά γιατί αν εκλέιψει το χρεωδανειακό παραδάκι, οι πλούσιοι που θα μείνουν θα είναι ακριβώς ακριβώς οι ίδιοι.

    το ξαναγκρέμισμα θα το πληρώσουν οι φτωχοί και πάλι, κίκοπ, αλλά μαζί σου: φωτιά και μπούρμπερη!

    γιάννη, χαλάλι σου γιατί είσαι και πολύ τσίφτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι τόσο πραγματικά όσο και η χασούρα. Οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
    Διστυχώς όμως το μυαλό σήμερα κινείται μέσα στα ρυάκια της μίας. Μη νομίζεις όμως, αυτή είναι η οπτική του σύγχρονου δυτικού κόσμου, όχι κάποια αλήθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!