Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009

Η αναρχία της αναρχίας

  • Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν αναρχικό. Αναρχικός σημαίνει χωρίς αρχές, άρα δεν αναγνωρίζει καμμία αρχή, κάνει ότι του καπνίσει και γενικά δε συμμετέχει σε όλο αυτό που εμείς ονομάζουμε δομημένη κοινωνία. Σωστά?
  • Όχι βέβαια.
  • Ο αναρχικός πηγαίνει στο ίδιο σουπερμάρκετ με τον υποταγμένο παρία (έτσι ίσως βλέπει τον εργαζόμενο άνθρωπο) για να αγοράσει το πιο φτηνό προϊόν που παράγεται από εργασία ανήλικων υποαμοιβόμενων δούλων της ασιατικής ηπείρου, ακριβώς όπως η θείτσα που περιφρονεί. Πίνει τον καφέ του στις καφετέριες, εργάζεται όπως όλοι ή αν δεν εργάζεται τον ζουν οι γονείς του. Μιλάμε για πολλή επανάσταση. Μιλάμε για ριζοσπαστική επανάσταση, κάτι που δεν έχει ξαναματαδεί ή ανθρώπινη ιστορία!
  • Πως όμως θα ξεχωρίσουμε τον αναρχικό από τον απλό εργαζόμενο ή άνεργο έλληνα ή μετανάστη τη στιγμή που το καμουφλάζ του είναι τόσο καλό?
  • Μία φορά το χρόνο ο αναρχικός θα θυμηθεί ότι είναι δικαίωμά του να διαδηλώνει ειρηνικά, οπότε θα προμηθευτεί γκαζάκια, καδρόνια και μπουκάλες γεμάτες εύφλεκτα υλικά και θα κανονίσει ραντεβού μαζί με τους υπόλοιπους έξω από το πολυτεχνείο. Εκεί ειρηνικά, θα σπάσει τις πόρτες, θα διαρρήξει τα γραφεία και τις βιβλιοθήκες, θα κάψει και θα καταστρέψει ότι βρεί, χωρίς προφανή λόγο αφού τα σώματα της αστυνομίας δεν επιτρέπεται να μπούν μέσα και μόνο στέκονται απέξω, άπραγοι θεατές ρίχνοντας καμμία ψιλή έτσι για να ξεμουδιάσουν κι αυτοί.
  • Κατά βάθος, υπάρχει λόγος που σπάνε το πολυτεχνείο και είναι διπλός, προέρχεται δε από την αποστροφή του αναρχικού προς τις αρχές: ο άνθρωπος που μορφώνεται αποκτά τη δυνατότητα της σκέψης, αποκτά την κρίση να ξεχωρίζει πότε τον εκμεταλλεύονται, πότε του πουλάνε παραμύθια, πότε τον χειραγωγούν και πότε τον αδικούν οι άρχοντες. Ωπ! Κάτι πάει στραβά με αυτή την εικόνα! Δεν θα έπρεπε οι αναρχικοί να έχουν για εκκλησία τους το πολυτεχνείο ακριβώς για αυτό το λόγο, δηλαδή γιατί η μεγαλύτερη επανάσταση είναι να διαβάσεις ένα βιβλίο, να αρχίσεις να σκέφτεσαι ανεξάρτητα? Μπερδεύτηκα.
  • Επίσης, εκεί, στο πολυτεχνείο, οι μόνοι πραγματικοί επαναστάτες αψήφησαν στα αλήθεια τις αρχές, δίνοντας το παράδειγμα στις γεννεές που θα ακολουθούσαν. Μόνο που δεν ξέρω αν εκείνοι τότε είχαν σπάσει τίποτα, νομίζω όμως ότι απλά ήτανε κλειδωμένοι και κοιμούνταν στα πατώματα, κι έπαιζαν κιθάρες και στήνανε το ραδιόφωνό τους. Νομίζω ότι εκείνοι που πραγματικά αψήφησαν τις αρχές δεν στράφηκαν κατά των συμπολιτών τους ούτε κατέστρεψαν περιουσίες ούτε λαφυραγώγησαν τους δρόμους και πως ότι καταστροφές έγιναν ήταν αποτέλεσμα της στρατιωτικής δράσης, όχι των επαναστατών. Για άλλη μία φορά, η εικόνα είναι παραμορφωμένη, κάτι δεν ταιριάζει, κάτι σάπισε νομίζω.
  • Εν πάσει περιπτώσει, ο αναρχικός είναι πλάσμα αντιφατικό, γιατί ενώ πιστεύει σε αυτό που πιστεύει, εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το σύστημα που περιφρονεί προς ώφελός του, όπως οι κουκουέδες που όλο λόγια είναι και αποτέλεσμα νιξ.
  • Θα δεχόμουν ως λογική την ιδέα της αναρχίας εάν την έκαναν πράξη, όπως οι άμις της αμερικής. Είσαι αναρχικός? Θες να ζήσεις μία άλλη, εναλλακτική ζωή με εναλλακτική δομή και ανατρεπτική οργάνωση? Πήγαινε κάνε το! Πάρε τα βουνά, χτίσε μία δική σου κοινότητα και κάνε το πείραμά σου, ζήσε με τον τρόπο που θές. Για να σε δούμε μάγκα μου!
  • Φυσικά αυτό ποτέ δεν θα γίνει διότι ο αναρχικός, όπως όλοι οι άνθρωποι, θέλει κι αυτός τη βολή του. Να πετάγεται στο περίπτερο για τσιγάρα, να παραγγέλνει πιττόγυρα και να πίνει μπύρες με τους κολλητούς, πράγμα που είναι ανέφικτο χωρίς το παρόν σύστημα. Σιγά μην κάτσει τώρα ο ιδεολόγος της μπαρούφας να δημιουργήσει το όραμά του, σιγά μην κάτσει φτου κι απ' την αρχή να στήσει εναλλακτική κοινότητα. Αφού κοινωνία ήδη υπάρχει και μέσες-άκρες καλά πάνε τα πράγματα...Έχουμε και τα επαναστατικά μας στέκια, ξεδίνουμε και κάθε νοέμβριο, ακούμε και επαναστατική μουσική παρακαλώ, πολύ δυνατά για να ξυπνήσουμε τις συνειδήσεις. Ναι, βέεεβαια.
  • Πιστεύντας αυτά που πιστεύουν, είναι προδοσία προς τον εαυτό τους να στρέφονται κατά των συμπολιτών τους και κατά του πανεπιστημίου.
  • Αν θέλουν να τιμήσουν στα αλήθεια την επέτειο, τότε ας κάνουνε μία συναυλία, έναν έρανο, ή κάποια άλλη εκδήλωση.
  • Όλα αυτά για την περίπτωση που είναι όντως αναρχικοί φυσικά και όχι τίποτα μαστούρηδες ανεπρόκοποι που τίποτα δεν έχουν κάνει χρήσιμο στη ζωή τους, έτσι?

24 σχόλια:

  1. Καλημέρα athinovio!
    Μου φαίνεται πως κάνεις ένα πολύ μεγάλο λάθος που "αναπαράγεται" από τα ΜΜΕ.
    Μάλλον θα έπρεπε να αναφερθείς ώς "αυτοί που εγώ ονομάζω αναρχικούς", ή όπως τουε ονομάζω εγώ "γνωστούς αγνώστους".
    Ονόμασέ τους όπως θές, αλλά διευκρίνησε ότι είναι ο δικός σου ορισμός.
    Διαφωνώ πως βάνδαλος και αναρχικός είναι το ίδιο!

    Αλλά το σύστημα στιγματίζει και κατηγορει όσους δεν το υπερασπίζονται!

    Αν τύχαινε και πέρναγες σαν απλός πολίτης όπως έχεις κάθε δικαίωμα σπό την κατεχόμενη Αθήνα τις μέρες αυτές, υπήρχαν οι εξής πιθανότητες:
    Να φάς άπειρες γκλοπιές.
    Να σε πετύχει μηχανή της ΕΛΑΣ.
    Να συλληφθείς για πολλούς λόγους που εσύ δεν γνωρίζεις.
    Να σε πάρουν οι κάμερες και να σε στιγματίσουν.
    Να σε σύρουν με άθλιες συνθήκες σε τμήματα και κρατητήρια.
    Να σου φωρτώσουν κατηγορίες ακόμα και για την απόδραση Παλαιοκώστα από τον Κορυδαλό βασιζόμενη στη επιστημονική άποψη: τώρα που βρήκαμε παπα δεν θάβουμε 5-6.
    Και το κυριότερο να βλέπεις όλους τους βάνδαλους να δρουν ανενόχλητοι στο απυρόβλητο.

    Και έλα μετπά να μου πεις ότι δεν είσαι "αναρχικός"...

    Υπάρχουν πολλές όψεις ενός νομίσματος πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. όντως πρόκειται για το δικό μου ορισμό, που προκύπτει από συζητήσεις με άνθρωπους που δηλώνουν αναρχικοί στο περιβάλλον μου, και δεν είδα να κάνουν τίποτα διαφορετικό από εμάς τους υπόλοιπους. Ξέρω και 2-3 που έχουν ιδιόκτητο σκάφος και σεργιανάνε τα επτάνησα 3-4 εβδομάδες κάθε καλοκαίρι.

    Επίσης, από τις συζητήσεις αυτές δεν έχω βγάλει ακόμα συμπέρασμα για το τί πιστεύει ένας αναρχικός, ούτε οι ίδιοι μπόρεσαν να μου δώσουν έναν ορισμό, παρά μόνο αοριστολογίες και αντιρρήσεις επί αντιρρήσεων.

    Για τις συνθήκες που περιγράφεις θέλω να ρωτήσω τα εξής: είναι έτσι πάντα ή μόνο όταν αναμένονται ταραχές?

    Αν δεν βγούν στους δρόμους οι αστυνομικοί μήπως βγούν όλοι οι περιθωριακοί? Σε ποστ του προκόπη δούκα που παραθέτω πιο κάτω, βλέπω έντονα παράπονα για την κατάσταση που επικρατεί λόγω παρουσίας διάφορων δυστυχών ανθρώπων που όμως ανάμεσά τους βρίσκουν καταφύγιο και κακοποιοί. Δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω τα λεγόμενά του, με ενδιαφέρει όμως και η γνώμη σου, η πραγματικότητα όπως τη ζείς εσύ.

    Το ποστ του Προκόπη εδώ:
    http://prokopisdoukas.blogspot.com/2009/06/blog-post_29.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η θεωρία της αναρχίας είναι ωραία, αλλά είναι ουτοπική βάσει του ανθρώπινου ψυχισμού. Πολύ απλά και χοντρικά, συνοψίζεται στο ότι δεν χρειαζόμαστε καμία μορφή αρχής, επειδή όλοι πρέπει να είμαστε υπεύθυνοι ο καθένας για τις πράξεις μας. Ο σκοπός της (θεωρητικής) αναρχίας δεν είναι η ασυδοσία, αλλά η ειρηνική συμβίωση και συνύπαρξη χωρίς ανάγκη για επιτήρηση / αστυνόμευση.
    Αναρχία δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν τηρούν όλοι τουλάχιστον τον κανόνα «μην κάνεις στους άλλους ό,τι δεν θέλεις να σου κάνουν εσένα».
    Η μόνη σχέση που έχουν οι ταραξίες με τους αναρχικούς, είναι πως έτσι τους βάφτισαν τα ΜΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπερα παιδια.

    kikop80, εγω εζησα στην Αθηνα 7 χρονια, και δε με σταματησε ποτε αστυνομικος ουτε καν για εξακριβωση. Ποτε δε μου φερθηκε αστυνομικος ασχημα. Ισως ειμαι εξαιρετικα απιστευτα τυχερος. Αλλα δεν πιστευω στις συμπτωσεις.

    Η μονη επαφη που ειχα με αστυνομικους ειναι οταν πηγαινα να τους ρωτησω οδηγιες πως να παω σε ενα μερος (μια φορα κι ολας ρωτησα εναν αστυνομικο στην Ομονοια πως θα παω στα Εξαρχεια!). Η εντυπωση που μου διναν παντα ειναι πως μιλαω με παιδια, ορισμενες φορες συνεσταλμενα κι ολας.

    Μια αλλη φορα που ειχα επαφη με αστυνομικους ηταν οταν επαθα τροχαιο, και μπορω να πω οτι μου φερθηκαν αψογα. Καμια σχεση με το πως μου φερθηκαν οι γιατροι και οι δικηγοροι. Φυσικα, δεν πουλησα μουρη ουτε μαγκια σε καμια στιγμη, και ανελαβα εξ αρχης το μεριδιο της ευθυνης που μου αναλογουσε.

    Οσο για το θεμα των αναρχικων και των επεισοδιων, δε θελω να κανω διαφημιση στην αναρτηση μου, αλλα πιστευω οτι αξιζει να τη διαβασετε
    στο ακολουθο link.

    http://xlevi.blogspot.com/2009/12/blog-post_6129.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητή athinovio, για να αρχίσεις να καταλαβαίνεις την ψυχοπαθολογία των αναρχικών που βάζουν βόμβες πρέπει να διαβάσεις την εισαγωγή του βιβλίου «Ο τσελεμεντές του αναρχικού» (The anarchist cookbook) που κυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Δυστυχώς δεν υπάρχει στο δίκτυο (αυτά που θα βρεις γουγλίζοντας δεν είναι τα πρωτότυπα αλλά απομιμήσεις και δεν έχουν την εισαγωγή). Έχω κρατήσει κάπου ένα αντίγραφο αυτής της εισαγωγής αλλά έψαξα στα γρήγορα και δεν το βρήκα. Το βιβλίο βέβαια περιέχει συνταγές για κάθε είδους βόμβες και άλλες παρανομίες γι' αυτό και ενώ κυκλοφορεί ελεύθερα στις ΗΠΑ έχει απαγορευτεί σε αρκετές χώρες. Οπόταν θα διαφωνήσω με τον kikop80 όσον αφορά την μη εξίσωση αναρχικών και βανδάλων. Για μένα είναι ένα και το αυτό και γι'αυτό αποτελούν αντικείμενο της ψυχοπαθολογίας μάλον παρά του πολιτικού διαλόγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σωστότατες οι παρατηρήσεις και η συλλογική του πόστ Αθηνά μου. Αλλο Amish, αλλο μπαχαλάκηδες. Αλλο φιλοσοφημένοι αυτονομιστές που έχουν σκεφτεί την οικονομική παραγωγή τους και τον κοινωνικό τους βίο, και άλλο αφιονισμένοι βομβιστές που θέλουν να κάψουν τον γείτονα. Βεβαίως θα απορείς που θα βγεί αυτό το πράγμα. Δεν έχω την απάντηση, πάντως υπάρχει και επόμενο στάδιο παρακμής, ο πόλεμος, που ελπίζω να τον αποφύγουμε.

    Και αν δεν βρείς τον "Τσελεμεντέ του αναρχικού" που προτείνει ο κ. Αλεβαντής, στείλε email στον Σύριζα. Σίγουρα θα έχουν κάποιο κόπυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είμαι προγραμματιστής Η/Υ πολλά χρόνια, και ερασιτεχνικά και επαγγελματικά, για αυτό και η ακριβολογία μού είναι περισσότερο επιτακτική ανάγκη παρά πολυτέλεια.

    Διαβάζω το σχόλιο του Takis Alevantis και δεν μπορώ παρά να ανατριχιάσω με τη σαθρότητα του επιχειρήματός του. (Πιθανώς να ξεκινάω αντιπαράθεση έτσι, αλλά αν όντως γίνει έτσι, δεσμεύομαι να μην επανέλθω στο θέμα και να μην απαντήσω, καθαρά και μόνο από σεβασμό στην οικοδέσποινα, εκτός βέβαια αν εγκρίνει εκείνη κάτι τέτοιο). Το σκεπτικό «υπάρχει βιβλίο "Ο τσελεμεντές του αναρχικού" και μέσα σού λέει πώς να κάνεις βόμβες, άρα αναρχικοί και βομβιστές είναι το ίδιο πράγμα» δεν μπορώ να μη το συγκρίνω «Υπάρχει βιβλίο που λέει πως οι Έλληνες κατάγονται από τους Ελ εκ του Σειρίου, άρα Έλληνες και εξωγήινοι είναι το ίδιο πράγμα.» Κάποιος παπάρας έγραψε το ένα βιβλίο, ένας άλλος παπάρας έγραψε το άλλο. Αυταπάτες είχε κι ο ένας, αυταπάτες είχε κι ο άλλος. Μπορεί ο συγγραφέας του ενός να πίστευε πως είναι αναρχικός (τα ΜΜΕ που ξεκίνησαν να αποκαλούν κάθε ταραξία ως αναρχικό υπάρχουν πολλές δεκαετίες τώρα, οι δικοί μας ακολούθησαν ξένες συνταγές), μπορεί ο συγγραφέας του άλλου να πίστευε πως είναι εξωγήινος. Μπορεί οι κάτοικοι της FYROM να πιστεύουν πως είναι οι αυθεντικοί Μακεδόνες. Μπορεί οι Ναζί να πίστευαν πως είναι ανώτεροι από τους μη Άριους. Γράφτηκαν βιβλία για όλα αυτά τα θέματα, οπότε αυτομάτως όλοι έχουμε ένα ακατάρριπτο επιχείρημα, αρκεί βέβαια να μη κάνουμε χρήση της κοινής λογικής.

    Όποιος θέλει να καταλάβει τι εστί αναρχισμός ως πολιτικοκοινωνική φιλοσοφία (όχι οικονομική, ούτε θρησκευτική! Στο κάτω-κάτω, ο Χριστός αναγνώριζε μόνο τον Θεό ως αρχή, καμία ανθρώπινη κυβέρνηση), μπορεί να βρει από τον ορισμό στη Wikipedia μέχρι βιβλία σε βιβλιοθήκη σχολής κοινωνικών επιστημών. Ο αιτών ευρήσεται, αλλά το αν αμειφθήσεται ή όχι, είναι θέμα προσωπικών ανησυχιών.

    Η σύγχυση αναρχικού/τρομοκράτη/βάνδαλου είναι ίδια με αυτή των εννοιών hacker/cracker. Δεν είμαι αναρχικός, αλλά είμαι hacker, και φρίττω κάθε φορά που αποκαλούν hacker κάποιον που «σπάει» συστήματα για ίδιον όφελος (δόξα ή χρήμα). Φαντάζομαι το ίδιο θα φρίττουν και οι πραγματικοί αναρχικοί, όπως θα φρίττουν και οι απανταχού μετανάστες όταν ακούν/διαβάζουν/βλέπουν ειδήσεις και μαθαίνουν πως, ανάλογα με την εθνικότητά τους και τον τόπο διαμονής τους, είναι μαφιόζοι / κλέφτες / λέτσοι / γύφτοι κ.τ.λ. Ναι, και οι δικοί μας μετανάστες έχουν όνομα σε άλλες χώρες.

    Άλλο η ετικέτα, άλλο το περιεχόμενο. Είναι πολύ σημαντικό να μη μπαίνει λάθος ετικέτα, είτε μιλάμε για κονσέρβα που αγοράζεις από το σουπερμάρκετ είτε μιλάμε για ανθρώπους.

    Ελπίζω να με αντιλαμβάνεστε. Αν όχι, να είμαστε γενικώς όλοι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όταν ξεκινάει η κουβέντα "ποιος είναι ο αναρχικός και ποια είναι η αναρχία" ακούω μόνο ποιος ΔΕΝ είναι αναρχικός (δεν είναι ο μπαχαλάκης, δεν είναι ο βάνδαλος, δεν είναι ο τρομοκράτης, δεν είναι ο κουκουλοφόρος) αλλά κανείς και ποτέ δεν λέει ποιος είναι τελικά πραγματικός αναρχικός. Στο τέλος αναρωτιέμαι μήπως είναι πρόσωπο της μυθολογίας. Το πρόβλημα είναι ότι εφόσον δεν υπάρχουν αρχές ρητά δεδηλωμένες μπορεί μία ευρεία γκάμα ανθρώπων (με διαφορετικές απόψεις και πρακτικές δράσης) να δηλώνουν αναρχικοί και τελικά είναι σαν να δηλώνουν κάτι τελείο αόριστο κι ασαφές που να μην έχει κανένα νόημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα!

    Κατρχάς, να επαναλάβω ότι ταδικά μου συμπεράσματα βγαίνουν από συζητήσεις σαν αυτη εδώ και από τους "οικόσιτους" αναρχικούς που έχω γνωρίσει από κοντά. Αυτοί υπάγονται σε δύο κατηγορίες, Α) είμαι αναρχικός γιατί τα πληρώνει όλα η μαμά μου, και Β)είμαι αναρχικός γιατί έτσι πουλάω μούρη

    Από την περιγραφή του τζωτζίου, καταλαβαίνω ότ δεν πρόκειται για πολιτική πεποίθηση αλλά περισσότερο για στάση ζωής, οπότε είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις αν κάποιος είναι όντως αναρχικός.
    Εκτός όμως από τα ΜΜΕ, φαίνεται ότι (μάλλον) και οι ίδιοι οι βάνδαλοι έχουν αυτοπροσδιοριστεί ως αναρχικοί, αφού η σημαία και τα σύμβολά τους είναι άκρως επιθετικά.
    Το να ισχυρίζεσαι ότι δεν χρειάζεσαι κρατος ή αρχές είναι σα να λες ότι δεν θέλεις πολιτισμό(εκ του "πόλις"), αντίθετα προς τον μέσο κοινό πολίτη που θέλει να διαφυλάξει τα κτήματά του και τα επιτεύγματά του.
    Αν οι βάνδαλοι έχουν σφετεριστεί το όνομα "αναρχικός" τότε οι πραγματικοί αναρχικοί θα πρέπει να βρούν κάποιον όρο που να τους προσδιορίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια και να τους διαφοροποιεί από τους βάνδαλους.

    Πάντως η απουσία ακριβούς ορισμού είναι που κάνει το θέμα πιο επικίνδυνο, γιατί συνήθως όσοι επιθμούν να καταλύσουν τις αρχές είναι αυτοί που μάλλον δεν έχουν αρχές ή έχουν πρόβλημα με τις Αρχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συνειδητοποιώντας ότι το καζάνι μετατοπίστηκε κάπως προς τα δεξιά με το προηγούμενο σχόλιο, απαντώ στον κ. Αλεβαντή.

    Στη δική μου βιβλιοθήκη βρίσκεται ένα βιβλίο που λέγεται "Το εγχειρίδιο του καλού κλέφτη" που δίνει λεπτομερείς οδηγίες για το πως να γίνεις επιτυχημένος κλέφτης-διαρρηκτης-απατεώνας, το οποίο είναι και το μόνο που ξέρω για την παράνομη ζωή.
    Αν και γενικά συμφωνώ με τη θέση που περιγράφετε, κρατάω κάποιες επιφυλάξεις γιατί δεν έχω αρκετή γνώση στο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τέταρτο κουτάβι,
    η απάντηση προς τον τζωτζίου νομίζω σε καλύπετι κι εσένα.

    αταίριαστε, κι εγώ αυτή τη δυσκολία έχω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. locus publicus
    χτύπα ξύλο όταν μιλάς για πόλεμο.Αυτό το ελλαδάκι δεν έχει πάρει καθόλου ανάσα, από τον ένα πόλεμο στον άλλο είμαστε! Άσε να χαρούμε λίγο να ηρεμησει το μυαλό μας να γίνουμε κι εμείς πολιτισμένοι...ακούς εκεί! Με την πρώτη δυσκολία, τη βρήκαμε τη λύση τώρα...Ούτε 50 χρόνια δεν πέρασαν από την τελευταια φορά που ήμασταν ξεσηκωμένοι, πάλι τώρα φτού κι απ'την αρχή, ότι φτιάξαμε να το ρίξουμε κι αυτό?

    Ε, όχι!
    Τουλάχιστον όχι για χάρη των αναρχικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αθηνά καλημέρα άνοιξες ένα πολύ μπερδεμένο ζήτημα...συμφωνώ απόλυτα με τον κίκοπα.
    Το ποιος είναι αναρχικός δεν είναι σαφές αναρχικός μπορεί να είναι και ένας απλός άνθρωπος ο οποίος ξαφνικά συνειδητοποίησε ότι ζει σε ένα κλουβί με τρελούς και ότι δέχεται συνεχόμενη βία και εξαπάτηση...
    Η θεωρεία του αναρχισμού δεν μπορεί να μπει σε καλούπια εξ ορισμού εάν θέλεις να το φιλοσοφήσουμε...και φυσικά και έχει να κάνει και με τους πιτσιρικάδες που θέλουν να κάνουν τους γονείς τους να τους προσέξουν ή περνάνε μια δύσκολη εφηβεία και έχουν δυσκολία ένταξης θα έλεγα...γιατί και εκείνοι δέχονται αδικαιολόγητη βία όμως αργά ή γρήγορα θα καταλάβουν πως σε αυτά τα πολιτικά συστήματα που καλούνται να συμμετάσχουν υπάρχει ο νόμος του ισχυρότερου και απλά θα γίνουν όπως οι άλλοι!
    Δεν θα μπω σε παραμέτρους του τι θα έπρεπε να κάνει η ελληνική κοινωνία για αυτά τα παιδιά...
    Αναρχικός στην ελληνική κοινωνία δεν έχει ταυτότητα κι αυτό συμβαίνει απλά γιατί και η ελληνική κοινωνία δεν έχει ταυτότητα. Αναρχικός για μένα θεωρείται οποιοσδήποτε κλωτσάει στην βία και την εκμετάλλευση...
    Μπορεί να μην απαντήσει με βία όπως οι πιτσιρικάδες των Εξαρχείων μπορεί απλά να επιλέξει την παθητική στάση απλά να απέχει.
    Οργανωμένα ο αναρχισμός μπορεί να υπάρχει σαν κίνημα με ιδεολογία η οποία πηγάζει από άλλες πολιτικές ιδεολογίες πχ..κομουνισμό αλλά και από εκτός Ελλάδος κοινωνικά συστήματα. Από μόνη της προστάζει την ενεργή συμμετοχή και οι εκπρόσωποί της ανάγονται σε ήρωες μιας και ήρθαν αντιμέτωποι με την βία των εκάστοτε πολιτικών συστημάτων...αυτοί μπορεί να είναι πολιτικοί θρύλοι,όπως ο τσε να είναι πολιτικοί κρατούμενοι, να είναι ηγέτες κρατών με σαφή αποστροφή προς τον καπιταλισμό και την ισορροπία του τρόμου...κλπ κλπ κλπ
    Όλα αυτά έχουν βάση αν θεωρήσεις απλά πως ο αναρχισμός στηρίζεται στην αντίσταση και την αντίδραση...

    Σαν πολιτικό σύστημα όμως δεν είναι δομημένο και χάνει την διάσταση του με την "εξευτελιστική" διάσταση που του δίνουν τα ΜΜΕ αλλά και όταν γίνεται παθητικό.Γιαυτό ακριβώς το λόγο δεν θα δεις ποτέ κόμμα αναρχικό.

    Όσον αφορά τώρα το μέγεθος της αντίδρασης και τις κοινωνικές επιπτώσεις θα συμφωνήσω πάλι με τον κικοπα πως αυτό που μας παρουσιάζεται ως τρομοκρατία δεν είναι παρά μόνο η μία όψη του νομίσματος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η σαφέστατη διαφορά των κομμουνιστών από τους αναρχικούς είναι ότι οι κομμουνιστές εκμεταλλεύονται το υπάρχων σύστημα και πολλές φορές βρέθηκαν και στην ίδια παράταξη με αυτό εναντίων του αναρχισμού...είτε μοιράζοντας σαντουιτσάκια στους αστυνομικούς των εξαρχείων είτε δίνοντας κόσμο...και εκεί έχω μια απορία αν είσαι αντίθετος με την βία του καπιταλισμού γιατί ας μην γελιόμαστε αυτό βιώνουμε ανεξαρτήτου πολιτικού κόμματος, τότε γιατί χρησιμοποιείς ένα σύμβολο απελευθέρωσης και κάνεις τον καλό και δεν δείχνεις την πραγματική διάσταση των γεγονότων?
    ΑΝ βγω να μοιράζω σαντουιτσακια είμαι φίλος της δημοκρατίας ή απλά με δείχνουν κάμερες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο/Η ΤΖΩΤΖΙΟΥ ως προγραμματιστής θα έπρεπε να δει, πριν ανατριχιάσει, ότι το σχόλιο μου αναφερόταν στην κατηγορία των «αναρχικών που βάζουν βόμβες» και όχι στους αναρχικούς τύπου Θορο (που κατά κάποιο τρόπο αναπολεί ρομαντικά η αρχική ανάρτηση) Προυντόν ή Κροπότκιν. Πρόκειται σαφώς για τους αναρχικούς που χρησιμοποιούν τον τσελεμεντέ (αυτό εξάλλου φαίνεται και από τις συνταγές που ετοιμάζουν). Σε όλα τα υπόλοιπα συμφωνούμε πλήρως - εξάλλου είναι τόσο προφανή αυτά που λέει.

    Για την αναρχία γενικότερα.

    Ο τσελεμεντές διατίθεται στο Amazon.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Παρότι δεν θεωρώ την αναρχία πολίτευμα καλύτερο της δημοκρατίας, καλό θα ήταν να μην μπερδεύουμε τους αναρχικούς με τους "μπαχαλάκιδες" (ο σύγχρονος όρος που χρησιμοποιείται για τους γνωστούς-αγνώστους).
    Οι τελευταίοι δεν ξέρω κατά πόσο είναι αναρχικοί, ή εντεταλμένοι της εξουσίας (όχι της εκάστοτε κυβέρνησης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έχω γράψει αρκετές φορές γι' αυτό, ίσως είναι από τα θέματα που με εξοργίζουν περισσότερο. Νομίζω εκεί που είπα ό,τι ήθελα να πω ήταν μάλλον
    αυτό εδώ
    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Άρα υποθέτω ότι συμφωνούμε όλοι ότι οι πραγματικοί αναρχικοί δεν είναι αυτοί που βλέπουμε στην τηλεόραση.

    Συμπεραίνουμε ότι ο αληθινός αναρχικός είναι αόρατος, δεν γίνεται αντιληπτός από το σύστημα, παρά μόνο από μόνος του είναι καλό παιδί χωρίς να του το επιβάλει κανείς, χωρίς να δίνονται πολιτικές ή ηθικές διαστάσεις στη συμπεριφορά του.

    Που να πάρει!
    Είμαι κι εγώ αναρχικός!!!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εκεί ακριβώς ήθελα να καταλήξω κι εγώ, athinovio :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πράγματι το άρθρο του Νικου Δήμου τα λέει όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πράγματι, αυτό το άρθρο λέει αλήθειες.

    τζωτζίου, δεν είμαι αναρχική, ούτε καν με τη ρομαντική έννοια.

    Πιστεύω ότι οι κοινωνίες έχουν ανάγκη από οργάνωση και ότι αυτό είναι αδύνατον να συμβεί χωρίς κεντρικούς οργανωτές, δηλαδή κάποιους που να κατανέμουν την εργασία και την κατανάλωση, που να διοικούν και να προγραμματίζουν και να προβλέπουν και να παίρνουν μέτρα, καθαρά για λόγους πρακτικούς, όπως "πόσα καλαμπόκια θα καλλιεργήσυμε φέτος" και "πόσους σπουδαστές θα δεχτεί η ιατρική αθηνών ώστε να μην έχουμε στα επόμενα 10 χρόνια 10000 γιατρούς γκαρσόνια", κτλ, κτλ, κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Η υπόσταση μας είναι πάντα πολιτική. Η αναρχία είναι μια κατάσταση - πολίτευμα που απαιτεί πολύ περισσότερη παιδεία απ' ότι η δημοκρατία, και στην παρούσα φάση η κοινωνία δεν διαθέτει καν την παιδεία που απαιτείται για να στηριχθεί η δημοκρατία. Η μόνη διαφωνία μου με την αναρχία είναι πως δεν πιστεύω στην δυνατότητα αυτοοργάνωσης «σκεπτόμενων» συνόλων. Η αυτοοργάνωση υφίσταται μόνο υπό καθεστώς αυθόρμητων ενεργιών. Εξ ου και θεωρώ την αναρχία ανέφικτη.
    Ο αναρχικός είναι το ίδιο ορατός όπως ο κάθε πολίτης. Άλλο αναρχικός, άλλο βάνδαλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!