Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Από κόλυβα που δεν τρώς...

  • Ας αποτυπώσουμε τα σημεία στα οποία συμφωνούμε, τα οποία είμαι απολύτως βεβαία ότι είναι τα εξής:
  1. Οι ιερείς, ειδικά στα υψηλά κλιμάκια της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, είναι τόσο διεφθαρμένοι όσοι και οιοσδήποτε άλλος αξιωματούχος, όπερ σημαίνει ότι δεν είναι να τους λαμβάνει κανείς υπόψιν όταν πρόκειται για σοβαρά ζητήματα
  2. Η εκκλησία είναι τόσο αποκομμένη από την κοινωνία όσο και η πολιτική
  3. Το οικονομικό συμφέρον έχει, εδώ και κάτι αιώνες, καταστήσει τις εκκλησίες οικονομικά και όχι πνευματικά ιδρύματα
  • Ωστόσο, διαχωρίζοντας την πίστη από την εκκλησία, όπως θα μπορούσε κανείς να διαχωρίσει την εκπαίδευση από την καλλιέργεια ή την ήρα από το σιτάρι, μένει ακόμα άλυτο το ζήτημα της πίστης αυτής καθεαυτής, όχι δηλαδή περί των πρακτικών καθημερινών ζητημάτων αλλά περισσότερο στο τι πρεσβεύει η ορθόδοξη θρησκεία, όσον αφορά το τί έχει ο καθένας στο μυαλό του
  • Η χριστιανική διδαχή, αποκλείει τα εξής: την ομοφυλοφιλία, την αποτέφρωση, την μοιχεία και ένα σωρό άλλα, λιγότερο πιπεράτα πράγματα
  • Αυτό που δεν αποκλείει, είναι το να πιστεύει κανείς σε κάποια άλλη θρησκεία
  • Φυσικά, αν διαβάζεις έστω και στα γρήγορα τας γραφάς, τότε θα δείς πολλούς αφορισμούς, πολλές καταδίκες και πολλές κατάρες που έχουν να κάνουν με την μετά θάνατο ζωή, την σωτηρία της ψυχής, κόλαση και παράδεισο, αριστερά και δεξιά του πατρός, κοκ, ώστε να καταστάται σαφές μία απλή αλήθεια: το να είσαι χριστιανός έχει προϋποθέσεις και δεν κρίνεται από αυτά που λές στην αρχή της ζωής σου, αλλά στο τέλος από αυτά που έχεις κάνει
  • Άρα, αν θες να μην ταφείς αλλά να αποτεφρωθείς μετά τον θάνατό σου, αν είσαι ομοφυλόφιλος και μάλιστα θες και να το επισημοποιήσεις, τότε δεν επιτρέπεται να είσαι χριστιανός
  • Και σε ρωτώ
  • Τι σε κόφτει;
  • Από μία θρησκεία που καθόλου δε σε εκφράζει, τι σε νοιάζει κι αν σε κατακρίνει;
  • Ας λέει ο τάδε προφήτης ότι θα πάει στην κόλαση όποιος φορέσει γυναικεία ρούχα
  • Αν εσύ είσαι αυτός που είσαι, τότε απλά επιλέγεις να μην είσαι χριστιανός
  • Μπορείς να είσαι βουδιστής ή κι εγώ δεν ξέρω τί άλλο, άθεος, αγνωστικιστής σιεντολόγος ή σιχ, ώστε να σου επιτρέπεται να ανήκεις κάπου χωρίς ενοχές και καταδίκες, αν τόσο καούρα έχεις να ανήκεις σε θρησκεία
  • Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει ορισμένοι άνθρωποι να είναι και το ένα (χριστιανοί) και το άλλο (οτιδήποτε απαγορεύεται από τη θρησκεία αυτή)
  • Και να κάνω όσα απαγορεύει η θρησκεία και να ανήκω σε αυτήν
  • Είναι αντιφατικό!
  • Το να εμφανιστείς με τον ομόφυλο αρραβωνιαστικό σου στην κυριακάτικη λειτουργεία, είναι σα να έχεις την απαίτηση να γίνεις μέλλος της λέσχης σκακιού για να παίξεις τάβλι
  • Αναίτια προκλητικό και, πάνω από όλα, άσκοπο, μάταιο, δεν οδηγεί πουθενά
  • Θα μου πείς, η εκκλησία, προκειμένου να διατηρήσει τα τσιφλίκια της ώστε να συνεχίσει να εισπράττει από την τέλεση κάθε μυστηρίου, δεν θα αφήσει κανέναν άλλον να κάνει ότι θέλει, όπως με την περίπτωση του αποτεφρωτηρίου
  • Θα μπορούσε να χτιστεί ένα αποτεφρωτήριο για όσους δεν είναι της θρησκείας μας, άρα εξ ορισμού δεν θα τους "διάβαζαν" οι ιερείς μας ούτως ή άλλως, πράγμα που λογικό μου φαίνεται, από την άλλη οι ιερείς δεν θέλουν να ξεφύγει κανείς
  • Όπως είναι τώρα τα πράγματα, από φόβο μήπως χάσουν τις κηδείες, οι παπάδες θα διώξουν τους προς αποτέφρωση πελάτες σε άλλες χώρες, άρα θα χάσουν την "πελατεία" τους ότι και να κάνουν
  • Αυτό θα έχει τέτοιες οικονομικές συνέπειες που αναπόφευκτα θα αναγκάσουν το ιερατείο να αναθεωρήσει τη στάση του, εν καιρώ
  • Όσο για το δεύτερο σκέλος της αντιδρασης για την ανέγερση του αποτεφρωτηρίου, που έχει σχέση με την οικολογία και τις επιπτώσεις της καύσης στο περιβάλλον της πόλης, παρόλο που δεν είμαι ειδήμων, είμαι σίγουρη ότι μία έρευνα από ανεξάρτητους επιστήμονες, θα μπορούσε με σχετική ευκολία να αναδείξει μία λύση που να μην επιβαρύνει τον αέρα της πόλης
  • Ψυχραιμία, συνιστώ
  • Άλλωστε, δεν είναι και ζήτημα ζωής ή θανάτου...

10 σχόλια:

  1. Άλλη μια φορά που οι ιδέες σου με βρίσκουν στο σύνολό τους σύμφωνη!
    Τι να τραγουδά κάποιος "Άμα πεθάνω θάψτε με" τι να τραγουδά "Άμα πεθάνω κάψτε με"
    Πρέπει να σκέφτεται κανείς την ώρα του θανάτου για να μη πράττει όσο ζει ως αθάνατος.
    Δε με νοιάζει καθόλου και στα σκυλιά να με πετάξουν άμα πεθάνω.
    Έτσι ή αλλιώς λίπασμα θα γίνω.
    Ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Georgina
    καλημέρα καταρχάς
    Βασικά το να με φάνε τα σκυλιά είναι λίγο ακραίο, αλλά καταλαβαίνω το επιχείρημα πίσω από αυτό.

    Μία αξιοπρεπής ταφή είναι δικαίωμα, αλλά το να μας απασχολεί σε σημείο να βγαίνουμε από τη χώρα είναι για εμένα μία ακομα υπερβολή των βολεμένων που δεν έχουν άλλα προβλήματα να λύσουν

    Αν είσαι άθεος ή ανήκεις σε άλλη θρησκεία, τότε μπορείς απλά να ταφείς χωρίς να σε διαβάσει παπάς ή να ταφείς με άλλης θρησκείας διάβασμα

    Τόση εμμονή με την καύση, είναι για εμένα απλά μία μόδα: οι έλληνες πάλι μαιμουδίζουν τους ξένους, νομίζοντας ότι μπορούν να ζουν μία ζωή σαν ελληνάρες αλλά να φύγουν σαν ευρωπαίοι.

    Όπως έχω πει πολλάκις, το ποιός είναι ο κάθε ένας δεν φαίνεται από το τί λέει ή το τι ισχυρίζεται αλλά από το τι κάνει στη ζωή του, μέρα μπαίνει-μέρα βγαίνει, στην πράξη και όχι στο τι μόδα θα ακολουθήσει ο κάθε ένας μας.

    Αντί να ξοδέψεις μία περιουσία για να αποτεφρωθείς στην αλλοδαπή, κάνε κανονική ταφή και δώσε τα λεφτά σε κανέναν πεινασμένο, να έχεις να λες ότι θα πας στον παράδεισο (ή στη βαλχάλα ή όπου αλλού ορέγεσαι ανάλογα με τη θρησκεία).

    Ε, μα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς τόσα χρόνια η θεσμική παρέμβαση της Εκκλησίας και το δικαίωμα να εκφράζει επίσημο πολιτική θέση, μας έφερε εδώ. Μία αμιγώς ρατσιστική θέση, αφού κι εμείς οι άθεοι δεν έχουμε δικαίωμα να καούμε χωρίς να γίνουμε λίπασμα για κυπαρίσσια ή κέρδος για "κοράκια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δείμε δεν γνωρίζω καθόλου τι λέει ο νόμος και το σύνταγμα για ανεξιθρησκεία και ζητήματα όπως το πως γίντονται οι κηδείες ανθρώπων που ζουν εδώ αλλά δεν είναι χριστιανοί.
    Ή χριστιανός ή τίποτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το Σύνταγμα δεν ξέρω να λέει κάτι. Αλλά γιατί πρέπει να λέει το Σύνταγμα; Οι νόμοι κι οι άλλοι θεσμοί θα ορίζονται από την Εκκλησία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απλά ήθελα ναξέρω τί ισχύει και πως είναι το καθεστώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η άποψή σου φυσικά και με ενδιαφέρει γι αυτό και με βλέπεις εδω τριγύρω. Δεν εχω καμια απαίτηση να σου αρέσει και η δική μου. Ωστόσο χαίρομαι που σε εμπνέω τόσο, ώστε να αυτοπροσδιορ΄΄ιζεσαι. Αν και θα το προτιμούσα να ταυτίζεσαι μαζί μου όπως εγω μαζί σου!
    Εγω θα πάψω να αχολούμαι "προσωπικά" με εσένα και όποιον αλλο ενω του αφήνω χώρο να υπάρξει και να αναπτύξει τις απόψεις του εκείνος την αρνείται, γιατί απλώς "δε με νιώθεις δε με νιώθεις" που λες κι εσυ.
    Αυτα φιλενάδα. Αμα θες να μην ξανάρθω απλά ρίξε το επίπεδό σου ή γίνε κι εσύ ιδιωτικιά και μη με καλείς.
    Ευχές ειλικρινείς όχι τίποτις κίβδηλες ε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τί έγινε τώρα;
    Γιατί έχασες την ψυχραιμία σου; Είπα εγώ τίποτα που να σε αφορά;
    Πουθενά στο κείμενο δεν υπάρχει καμμία κριτική εκτός από αυτή που απευθύνεται προς το ιερατείο

    Όσο για τα σχόλια, ειλικρινά, ούτε που μουπέρασε από το μυαλό ότι θα μπορούσε να σε θίξει ειδικά εφόσον στο πρώτο σου σχόλιο τοποθετήθηκες με φράσεις όπως "να με φάνε τα σκυλιά"

    Αν σε έθιξα, ζητώ συγγνώμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γιατί βγάζεις το συμπέραμα οτι έχασα την ψυχραιμία μου ρε φιλενάδα? Με παρακολουθείς γενικά και ξέρεις αν είμαι ψύχραιμη ή όχι? Πάντως δεν είμαι καθόλου cool ειδικά αυτή την περίοδο και γενικότερα οφείλω να σε ενημερώσω.
    Δε θίχτηκα καθόλου γιατί πολύ απλά έχω αυτογνωσία και ξέρω τα στραβά μου. Επίσης είμαι αρκετά έξυπνη για να διακρίνω τις προθέσεις πίσω από τις λέξεις. Και τις λέξεις τις υπεραγαπώ. Τις προθέσεις όχι τόσο αμα δεν είναι καλοπροαίρετες απέναντί μου όπως κάθε άνθρωπος εξάλλου.
    Και πάλι σου λέω πως οι απόψεις ανθρώπων με άποψη με ενδιαφέρουν πολύ!
    Δεν έχω κάτι να σου συγχωρέσω. Ουτε κι εσύ φαντάζομαι. Αμα είναι πάντως και έχουμε καμιά παρεξηγησούλα συναμετάξυ μας γράψε μου κατ'ιδίαν και το αναλύουμε. Ετσι για να μην έχουμε και εμπόδιο τους θιγμένους εγωϊσμούς μας.
    Αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. οκ
    απλά κι εγώ έχω ακούσει διάφορα, από άτομα που έχουν παρεξηγήσει φράσεις ή προθέσεις, και δεν ήταν ευχάριστω να απολογούμαι για ένα κόμμα ή για μία λέξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!