Παρασκευή, 8 Απριλίου 2011

Πως να ρίξετε το καπιταλιστικό σύστημα

  • Ένα σύστημα αρχίζει να φθίνει όταν δεν μπορεί πια να συντηρήσει τα άτομα που το απαρτίζουν.
  • Το καπιταλιστικό σύστημα που βασίζεται στο κέρδος, θα πέσει όταν τα μέλη του δεν θα μπορούν πια να επιβιώσουν, άρα όταν δεν θα βγάζουν κέρδος.
  • Χωρίς κέρδος, δεν θα μπορεί να καταναλώνει περισσότερο από όσο έχει ανάγκη.
  • Άρα, δύο είναι αυτά που μπορεί ο απλός άνθρωπος να κάνει, ώστε να ανατρέψει την εις βάρος του τάξη πραγμάτων και αυτά είναι : α)να τεμπελιάζει και β) να μην αγοράζει.
  • Πρακτικά, αυτό μπορεί να σημαίνει πολλές χρεωκοπίες, πολλή φτώχεια και "γαγγραίνιασμα" του εμπορίου.
  • Τίποτα από όλα αυτά δεν μας αρέσει.
  • Θέλουμε να βγάζουμε κέρδος, ώστε να αγοράζουμε βιωτικό επίπεδο, θέλουμε το εμπόριο και την κατανάλωση. Γκρινιάζουμε μόνο όταν η πλάστιγγα γέρνει αναπόφευκτα εις βάρος μας.
  • Σε ατομικό επίπεδο, δεν θέλουμε να αλλάξει το σύστημα, αλλά να γυρίσει πίσω, εκεί που η τραμπάλα μας είχε στα ψηλά. Αυτό φάνηκε σε κάθε ευκαιρία που είχαμε να αλλάξουμε τη ζωή μας, όχι μόνο εμείς οι έλληνες αλλά όλοι οι τυχεροί που έτυχε να γεννηθούμε στο βορειοδυτικό τεταρτοσφαίριο. Δεν φανήκαμε φρόνιμοι με τους πόρους, δεν λυπηθήκαμε την σπατάλη, αγνοήσαμε την αδικία και επενδύσαμε στην άγνοια, τόσο σε επίπεδο κυβερνήσεων αλλά κυρίως, των λαών. Πήραμε δάνεια που ξεπερνούσαν τις δυνάμεις μας, χάψαμε το αμερικάνικο όνειρο και ούτε για μία στιγμή δεν αναρωτηθήκαμε από που προέρχεται όλη αυτή η ευμάρεια και σε ποιανού τις πλάτες πατήσαμε για να έχουμε την υπεροψία να αυτοδιοριζόμαστε "απαύγασμα της διανόησης".
  • Γιατί η διανόηση χωρίς φαγητό και πρώτες ύλες, δεν μπορεί να υπάρξει, αγαπητέ μου τεχνολογικά προηγμένε πολίτη με τα κεκτημένα. Και τώρα δεν έχεις λεφτά να τα αγοράσεις.
  • Ότι έχει η ιδανική κοινωνία της δύσης, είναι εις βάρος της υπόλοιπης ανθρωπότητας, και πρέπει να επιστραφεί άμεσα, όχι σαν ελεημοσύνη αλλά σαν δικαιοσύνη. Όχι σαν πρόσκαιρη ασπιρίνη αλλά σαν δίκαιη μοιρασιά.
  • Όμως δεν θέλουμε γιατί μας αρέσει η πολυτέλεια.
  • Μας αρέσει να πετάμε στα σκουπίδια κάθε χρόνο τόννους ρούχα και φαγητό, να καίμε τα σχολικά βιβλία, να είμαστε χουβαρντάδες και λάρτζ, να τρώμε τον αγλέουρα και μετά να χρειαζόμαστε πανάκριβους εξοπλισμούς και φάρμακα και χαμένο χρόνο για να μη σκάσουμε από το φαί.
  • Ακόμα και τώρα.
  • Ακόμα και όταν είναι προφανές το πως και το γιατί, θέλουμε να διοριστούμε για να δουλέψουμε.
  • Θέλουμε το κέρδος.
  • Οι εξουσίες, είναι έτσι και όποιος περιμένει να αλλάξουν, μάλλον θα περιμένει πολύ. Η μόνη διαφορά ανάμεσα στον ηγέτη της ελλάδας, της ελβετίας και της ουγκάντας είναι το στύλ. Σε όλα τα άλλα είναι ίδιοι.
  • Δυστυχώς, το ίδιο συμβαίνει και με τους λαούς.
  • Μπορεί να γίνει διαφορετικά, αλλά δεν θα γίνει.
  • Πρώτα θα σκοτωθεί κόσμος, από ότι φαίνεται τελικά.
  • Κάποιος θέλει να μας κάνει τυνησία και λιβύη, κάποιος έχει να κερδίσει από το δικό μας χαμό.
  • Σαν ελληνίδα, θέτω στους έλληνες την ακόλουθη πρόκληση: πως θα γίνει να ανατραπεί η εκβιαστική εκμετάλλευση, χωρίς αιματοχυσία, χωρίς να πληρώσει τη νύφη ο φτωχός και χωρίς να χαθεί η επανάσταση στα προβοκατόρικα δελτία των εννέα?
  • Έχω εμπιστοσύνη στο ελληνικό δαιμόνιο.

29 σχόλια:

  1. Πάντως άλλαξε αυτό το «να διοριστούμε αντί να δουλέψουμε» σε «να διοριστούμε για να δουλέψουμε», για να είσαι τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α να 'γειά σου, το κακό είναι το να μην δουλεύεις, όχι το να θέλεις να διοριστείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ας μην παίζουμε με τις λέξεις. Στο κεντρικό νόημα συμφωνούμε θαρρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπααα, δεν παίζω με τις ξέξεις, ακριβολογώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αγαπητέ άμπαν, στο ελλάντα διορίζεσαι όχι για να δουλεύεις αλλά για να πληρώνεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διαφωνούμε κάθετα λοιπόν. Περιττό οποιαδήποτε άλλου είδους ανταλλαγή απόψεων επί του θέματος μιας και με μηδενισμούς σαν τους δικούς σου διάλογος δεν γίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αστείο ήταν, ωστόσο έχω να προσθέσω το εξής κι αν θέλεις μου λύνεις την απορία.

    Εφόσον κάποιος προσλαμβάνεται εν γνώσει του σαν συμβασιούχος, τότε γιατί απαιτεί τη μονιμοποίηση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γιατί να μην την επιδιώξει;
    Η σταθερότητα είναι καλό πράγμα για την ζωή του ανθρώπου, και κυρίως για την οικογένεια.
    Το μόνο πρόβλημά μου είναι με όσους δεν δουλεύουν. Με την μονιμότητα δεν έχω κανένα πρόβλημα, τουναντίων τη θεωρώ υγεία για ένα σύστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να την επιδιώξει, ναι. Να την απαιτήσει με απεργίες και διαδηλώσεις, όχι.

    Θεωρητικά, η θεωρία σου είναι πολύ καλή. Η πράξη έχει αποδείξει ότι η μονιμότητα φέρνει την επανάπαυση, τη διαφθορά και την αναποτελεσματικότητα στην ελλάδα, αρχής γενομένης από τους πολιτικούς και τις κυβερνήσεις που μέχρι να ποθάνουν απολαμβάνουν τους πληρώνουμε προνόμια ανεξαρτήτως των επιδόσεών τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όχι καλή μου, η παρούσα έκφανση έχει "δείξει" αυτό.
    Όσο το "γιατί να την απαιτήσει;", γιατί απλά η νομοθεσία το προβλέπει. Ας πρόσεχε το κράτος τί ακριβώς κάνει και ποιές θέσεις εξαγγέλει για συμβάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Α, επιπλέον υπάρχει πληθώρα υπαλλήλων που και δουλεύουν και δεν είναι διεφθαρμένοι. Τα προβλήματα βρίσκονται στην διοίκηση, την οργανωτική δομή και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και όχι στη μονιμότητα.
    Και το πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι, πάντα είναι η χείριστη τακτική και η πιο λανθασμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κάποιος που έχει εργαστεί εποχιακά σε κάποια θέση, ναι μεν έχει πιθανότητες να επαναπροσληφθεί εφόσον κριθεί απαραίτητο, δεν μπορεί κανείς όμως να θεωρεί δεδομένη την επαναπρόσληψη. Ας πούμε ότι φέτος δουλεύεις σε ένα ξενοδοχείο εποχιακά. Μπορεί να επαναπροσληφθείς, μπορεί όμως και όχι.

    Οι στεητζ και οι συμβασιούχοι όμως το θεωρούν αυτονόητο, παρόλο που δεν συμβαίνει πουθενά εκτός από το παράλογο δημόσιο.

    Η δήλωσή σου περί νόμιμου μου θυμίζει βουλγαράκη σε ηθική.

    Άλλωστε, δεν πρέπει να συγχέεις την σταθερότητα με τη μονιμότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Στο αίτημα για καλύτερη οργάνωση της διοίκησης και των δομών, με βρίσκεις κάτι παραπάνω από σύμφωνη, με βρίσκεις υπέρμαχο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, δυστυχώς, το κράτος μέσω συμβάσεων κάλυψε ανάγκες πάγιες, γι' αυτό άλλωστε και είναι νόμιμο, και όχι γιατί ο νόμος αφήνει ανήθικα παραθυράκια.
    Να πάμε και παρακάτω;
    Πόσο ηθικό είναι να έχεις εποχιακούς δασοπυροσβέστες;
    Περιμένεις ποτέ να σωθεί ένα δάσος από προσωπικό που δεν εκπαιδεύεται μόνιμα
    Αυτονόητο ότι τον εποχιακό πυροσβέστη ΔΕΝ τον στέλνεις μέσα στην πύρινη λαίλαπα, θα θρηνήσεις θύματα!
    Να δούμε τους αρχαιολογικούς χώρους; Χωρίς προσωπικό δεν μπορούν να μένουν ανοιχτοί μετά τις τρεις, κάλυπταν λοιπόν ή όχι πάγιες ανάγκες;
    Οργάνωση καλή μου, βάλτα με το κράτος, αλλά μην τα βάζεις με τους ΔΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι παθογένεια του δημοσίου προφανέστατα δεν αφορά μόνο το δημόσιο, με τον ίδιο τρόπο που μία καπιταλιστική κοινωνία δεν αφορά μόνο την ίδια αλλά και όλες εκείνες με τις οποίες έρχεται σε επαφή.

    Τα κοινωνικά αγαθά που θα θέλαμε να είναι ελύθερα για όλους (όπως η πυροσβεστική) έχουν οικονομικό κόστος άρα πρέπει να συντηρούν τον εαυτό τους, άρα πρέπει να βγάζουν κέρδος.

    Ο καπιταλισμός μπορεί να είναι καλός τελικά.

    Το θέμα άμπαν, είναι ότι οι άνθρωποι είναι ζώα, μιας και στην ίδια κατάσταση όλοι θα κάνουν το ίδιο.

    Ένας Σομαλός σε συνθήκες ελλάδας θα κάνει ότι και ο έλληνας, ένας βορειοευρωπαίος σε συνθήκες τυνησίας θα κάνει ότι και οι τυνήσιοι.

    Ένας δυ θα κάνει ότι και ο ιδιώτης, και τούμπαλιν.

    φωτιά και μπούρμπερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ε καλά, κέρδος η πυροσβεστική...
    Όπως και ο βιολογικός...
    Με την παρούσα ιδεολογία του συστήματος δέν γίνεται!!!
    Οι φόροι καλή μου συντηρούν της κοστοβόρες κοινωνικές παροχές. Οι φόροι και μόνο αυτοί γιατί το κέρδος είναι κοινωνικό και περιβαλλοντικό και όχι χρηματικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει βρεθεί αποτελεσματικός τρόπος να είναι βιώσιμα όλα αυτά, όχι με την εμπορική έννοια της βιωσιμότητας αλλά με την πραγματική, δλδ να μπορεί η κοινωνία να στηρίξει δίκαια όλους, και να διατηρήσει σταθερό, υψηλό βιωτικό επίπεδο για όλους.

    Και για να μην παρεξηγηθώ, υψηλό βιωτικό επίπεδο δεν εννοώ το λάηφστάηλ αλλά να έχουν όλοι παντού σχολεία, νοσοκομεία, ύδρευση, πρόσβαση σε τρόφιμα και εργασία.

    Αν και δεν είμαστε όπως πριν, έχουμε δουλειά ακόμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γιατί δεν έχει βρεθεί;;;
    :ο
    Επειδή δεν θέλει να το εφαρμόσει ένα σύστημα που επιζητά την μεγιστοποίηση κέρδους, θεωρούμε πως δεν έχει βρεθεί;
    Παραμύθια της Χαλιμάς...
    Όλα θέμα πολιτικής είναι…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν ήταν αποτελεσματικό, θα είχε αποτέλεσμα δλδ θα είχε από μόνο του επιβληθεί μέσω της κοινωνικής "φυσικής επιλογής".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κάνεις μεγάλο λάθος. Η ανθρώπινη κοινωνία είναι θέμα πολιτικής, όχι φυσικής επιλογής.
    Αποτελεσματικό είναι, δεν εξυπηρετεί όμως ο μηχανισμός τις επιδιώξεις του παρόντος συστήματος και της παρούσας ιδεολογίας.
    Αθηνά, το είπες μόνη σου 2 σχόλια παραπάνω: "Ένας Σομαλός σε συνθήκες Ελλάδας θα κάνει ότι και ο έλληνας, ένας βορειοευρωπαίος σε συνθήκες Τυνησίας θα κάνει ότι και οι τυνήσιοι".
    Όλα είναι θέμα πολιτικής, όχι φυσικής επιλογής. Η αυτορρύθμιση είναι το μέγιστο παραμύθι του νεοφιλελευθερισμού. Απλά έτσι μάθαμε να σκεφτόμαστε και είναι δύσκολο να κατανοήσουμε ότι η παρούσα κατάσταση δεν είναι η μοναδική έκφανση μιας δήθεν "φυσικής επιλογής".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τότε πες μου το εξής.

    Η συγκέντρωση πλούτου στα κέντρα εξουσίας δεν είναι κάτι το καινούριο, αλλά αντίθετα έχει πολύ καιρό ου συμβαίνει. Απλά τώρα του δώσαμε το όνομα "καπιταλισμός".

    Γιατί αυτό δεν άλλαξε ως τώρα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η συγκέντρωση πλούτου στα κέντρα εξουσίας είναι εντελώς άλλο πράμα από τον καπιταλισμό που σημαίνει πολιτική μεγιστοποίησης κερδών όλης της κοινωνίας.
    Επιπλέον κατάλαβε ότι ακόμα και ο τρόπος αλλά και η διαχείριση του πλούτου από τα κέντρα εξουσίας είναι εντελώς διαφορετική σήμερα από άλλα χρόνια!
    Μπερδεύεσαι πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Είναι όλα αλληλένδετα, θαρρώ.

    Δεν θεωρώ κέντρο εξουσίας μόνο το κράτος αλλά και την τράπεζα ή την πολυεθνική. Άλλωστε η πολιτική δεν μπορεί παρά να είναι οικονομική ως τώρα, άρα οι επιχειρήσεις είναι και αυτές κέντρα εξουσίας.

    Το εμπόριο, ανέκαθεν, δεν βασίζονταν στην έννοια του κέρδους? Άρα, καπιταλισμός είναι και πάλι, εφόσον έχουμε κέρδος και συσσώρευση αυτού. Τώρα, αν αυτός που θα το έχει λέγεται κράτος, πολυεθνική ή εκκλησία, λίγη σημασία έχει και μόνο στο όνομα αλλάζει, γιατί τελικά πρόκειται για ομάδες που έχουν χρήματα άρα εξουσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αθηνά, αν δεν θες να σκεφτείς με διαφορετικό τρόπο, δεν θα σκεφτείς, ακόμα και αν μεμονωμένα επιχειρήματα τα χρησιμοποιείς κι εσύ η ίδια. Η μεγάλη εικόνα όμως χρειάζεται και θέληση για να ειδωθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πέρα από τις ομάδες που αλληλοσπαράσσονται για την εξουσία, υπάρχει θεσμός η άνθρωπος που να έχει συνολική εικόνα του τι συμβαίνει?

    Και αν υπάρχει, έχει τη βούληση να δράσει?

    και αν έχει τη βούληση, έχει τη δυνατότητα να αλλάξει κάτι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μαζί βγαίνουμε, μαζί μπαίνουμε;
    Θα μας κατηγορήσουν στο τέλος! ;)
    Δεν είναι θέμα ενός ή περισσοτέρων ανθρώπων, αλλά πολιτικής.
    Είπαμε, η μονάδα είναι αναγκαία, αλλά όχι ικανή συνθήκη. Η ικανή είναι η χαρασσόμενη πολιτική.
    (Μάλλιασε η γλώσσα μου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ναι, αλλά εφόσον η πολιτική δε λέει να ξεκουνήσει τον πωπό της....?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. θα τον ξεκουνήσει, όπως έχει κάνει ήδη πολλάκις. Τα πάντα ρει, το θέμα είναι πότε και προς τα πού...
    Εκεί είναι που μπορεί να βοηθήσει η συμμετοχή της κοινωνίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!