Κυριακή, 13 Μαρτίου 2011

Όπως έλεγα και νωρίτερα...

  • Το μεταναστευτικό δεν έχει σχέση με την εθνικότητα των ανθρώπων, αλλά με την οικονομική τους κατάσταση.
  • Για παράδειγμα, ένας αφρικανός ποδοσφαιριστής που λαμβάνει μύρια για να κλωτσάει μία μπάλα, ούτε να φύγει θέλουμε ούτε μας κακοφαίνεται που κάθεται μαζί μας στα κλάμπ ούτε καμμία άλλη αντίρρηση έχουμε για την παραμονή του στη χώρα μας.
  • Ή, αλλιώς, ένα σωρό ξένοι βρίσκονται στη χώρα μας ως εργαζόμενοι σε ένα σωρό διαφορετικούς τομείς, από μηχανικοί και τραπεζικοί μέχρι γιατροί και καλλιτέχνες, όμως εκείνους τους δεχτήκαμε.
  • Οι φτωχοί είναι που μας ενοχλούν.
  • Και δεν το πάω στο περίφημο δημαγωγικό ευφυολόγημα γνωστό ως "για τους εκμεταλλεύεστε ως ανασφάλιστους καλοί είναι".
  • Αλλού το πάω.
  • Η θρησκεία, αλλά και η έννοια του έθνους, έχουν σημασία ως προς την πιθανότητα επιβίωσης μίας ομάδας: όσοι είναι με "εμάς" ζούν έτσι και έχουν τόσο πλούτο ή ισχύ, οι άλλοι είναι αλλιώς. Παλαιότερα, η επιβίωση μίας ομάδας εξαρτώταν και από άλλους παράγοντες, όμως τελευταία η οικονομική διάσταση της επιβίωσης είναι αυτή που παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο.
  • Εδώ και καιρό, όταν λέμε θρησκεία ή έθνος, εννοούμε τους πόρους που έχει στη διάθεσή της μία πληθυσμιακή ομάδα.
  • Ας αναλογιστεί κανείς τί εννοούμε όταν λέμε "χριστιανός" και μετά ας το συγκρίνει με την ιδέα που έχει κανείς για την έννοια του "μουσουλμάνου" ή περισσότερο για άλλες έννοιες όπως "νότια αμερική" ή ακόμα και "βόρεια ευρώπη".
  • Πόσο μάλλον, όταν μετά από μία μεγάλη καταστροφή, όπως στη Νέα Ζηλανδία ή στην Ιαπωνία ή στον Αραβικό κόσμο, το δελτίο κλείνει με μία δυσοίωνη αναφορά στο χρηματιστήριο και τις αγορές. Η τιμή του πετρελαίου...
  • Άρα, εμφανώς, όταν λέμε μετανάστης, εννοούμε φτωχός.
  • Έτσι είναι κόσμος.
  • Ο φτωχός μας ενοχλεί διότι α)είναι διαφορετικός, β)διεκδικεί μέρος των πόρων μας, δουλειές, αμοιβές, αγαθά.. γ)υστερεί σε στυλ , διότι ως φτωχός δεν είναι τόσο καθαρός και τόσο εκλεπτυσμένος, νόμιμος, κτλ, δ)απαιτεί από εμάς επιπλέον προσπάθεια για να ενταχθεί, πάνω που νομίζαμε ότι όλα πάνε καλά και τελείωσαν τα βάσανά μας, ε)στην παρούσα φάση, που όλοι ζορίζονται, το σύστημα του τόπου μας δεν είναι αρκετό για να αντιμετωπιστεί σωστά όλη αυτή η αδικία, και το γνωρίζουμε καλά όλοι μας, για αυτό και φωνάζουμε όσο πιο δυνατά μπορούμε, μήπως μας ακούσει κανένας, αλλά πού....
  • Έτσι είναι ο κόσμος.
  • Αν κανείς το αντιμετωπίσει ενοχικά (κουκουέδες, και λοιποί σαρακατσαναίοι) τότε έχει εξ ορισμού αποτύχει γιατί όταν κάτι το έχεις καταδικάσει ως "κακό" τότε αμέσως έχεις στα χέρια σου μία αντιπαλότητα, μία σύγκρουση και ένα δίπολο "εμείς-αυτοί" που αποκλείει την μέση οδό που είναι συνήθως και η καλύτερη.
  • Δεν είναι κάτι καλό ή κακό, είναι απλά ένα φαινόμενο, που προκύπτει από το οικονομικό σύστημα.
  • Οικονομική/συστεμική θα είναι και η λύση του, συνεπώς.
  • Δεν νομίζω να έχει κανείς πλάνο να αλλάξει το σύστημα για χάρη μερικών φτωχοδιάβολων, ούτε έχει κανείς την όρεξη να αλλάξει το αραλίκι του για οποιονδήποτε, είτε έλληνας είναι είτε ξένος, αμερικάνος, ιάπωνας κτλ. Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που να έχει συνολική εικόνα του τί συμβαίνει στους κόσμους αυτή τη στιγμή. Υπάρχουν ειδήμονες, ο καθένας στον τομέα του, που γνωρίζουν μεμονωμένα στοιχεία όπως ένας ειδικός στα της πειρατείας, άλλος για την ενέργεια, άλλος για το περιβάλλον, άλλος για το επισιτιστικό, τους εξοπλισμούς, κτλ, όμως το πως όλα επηρεάζουν τα πάντα είναι τόσο περίπλοκο, που μάλλον κανείς δεν έχει ιδέα για το τι φέρνει το μέλλον και μόνο κατά προσέγγιση και με μεγάλες αποκλίσεις μπορούμε να προβλέψουμε. Ή να ελέγξουμε.
  • Το γεγονός ότι οι έλληνες ( ή άλλοι) επιχειρηματίες εκμεταλλεύονται τους ανασφάλιστους μετανάστες, είναι και αυτό άλλο ένα σύμπτωμα ενός λειψού συστήματος, το οποίο δεν λύνεται αν κάψουμε στην πυρά τους επιχειρηματίες (γιατί κι αυτοί για να σώσουν τις επιχειρήσεις τους αναγκάζονται να ρίχνουν τα μούτρα τους) αλλά μόνο αν οι επιχειρηματίες, ειδικά οι μεγάλοι και ισχυροί, ασκήσουν τέτοια τακτική ώστε οι τράπεζες να μην έχουν συμφέρον από την αδικία.
  • Τώρα, μάλιστα.
  • Ψωνίσαμε από σβέρκο.
  • Στο μεταξύ, άνθρωποι πεθαίνουν.
  • Αυτό που νομίζω ότι θα συμβεί, είναι μία τρομακτική αυτορύθμιση.
  • Ώσπου να πάρει τα πόδια του ο δεινόσαυρος της καλοπέρασης, οι πληθυσμοί θα έχουν μετακινηθεί με τρόπους απρόβλεπτους και ανεξέλεγκτους, αλλά πάνω από όλα χωρίς κανένα οικονομικό ώφελος για τους πλούσιους, αφού η διαδικασία αυτή είναι "παράνομη" και μαύρη, εκτός του συστήματος, τα λεφτά εξαφανίζονται στις τσέπες των διακινητών. Το τραπεζικό και οικονομικό σύστημα, που ακόμα επιμένει να τηρεί τους ίδιους κανόνες σε παιχνίδι που έχει από καιρό αλλάξει, θα καταρρεύσει από μόνο του, χωρίς τη βοήθεια κανενός, απλά και μόνο σαν απόρροια των ίδιων του των κανόνων, που λένε ότι η αναδιανομή είναι κακή και ότι οι φτωχοί πρέπει να πεθάνουν με μαρτυρικό τρόπο σε κάποιο εργοτάξιο, μόνο αφού έχουν εξοφλήσει το δάνειο. Ήδη, τα προσωπικά δάνεια γονάτισαν τους ειδήμονες και τις τράπεζες. Ήδη, η αδυναμία ανθρώπων, οργανισμών, επιχειρήσεων, κρατών και θρησκευτικών ομάδων να πληρώσουν για το οτιδήποτε σε ένα παγκόσμιο "δεν πληρώνω-δεν πληρώνω", κάνει τα σκηνικά ευμετάβλητα και παντελώς απρόβλεπτα.
  • Δεν ωφελεί να λες ότι είναι κακό.
  • Δεν είναι καλό, αλλά χρειάζεται ψυχραιμία.
  • Για να σωθεί το σύστημα, πρέπει να κάποιος να σώσει τους φτωχούς. Πρέπει οι φτωχοί να ζήσουν, να είναι σίγουροι για το μέλλον τους και να μην τους κατατρέχει κανείς, αλλιώς η μάχη για το φαγητό θα είναι καταστροφική για όλους. Η αναδιανομή, όχι σε εθνικό αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι επιβεβλημένη, αν αυτό που ζητάει κανείς είναι να συνεχίσει ο άνθρωπος την πρόοδο του νου, και ίσως σε κάποιο βιώσιμο σύστημα που να μην σκοτώνει τα αδύναμα παιδιά του.
  • Τι να σου κάνει και ο διεθνοσοσιαλιστής που μας διαφεντεύει τελευταίως...
  • Δεν ξέρω αν θυμάται κανείς, αλλά πριν από μερικά χρονάκια, πέντε ή έξι ήτανε θαρρώ αλλά αυτό δεν έχει τόση σημασία, κάποιος (ονόματα δε λέμε, ούτε υπολήψεις θίγουμε) έφερε από την αίγυπτο 20.000 αιγύπτιους εργάτες. Το θυμάται κανείς ή χάθηκε στη λήθη, άραγε? Γιατί δεν είδα να αναφέρεται πουθενά και αναρωτιέμαι για πόσο καθίκια είναι ορισμένοι...
  • Μακαρόνια με κιμά για σήμερα, και από δίπλα μπροκολάκι από τον κήπο...
  • Αυτά είναι τα ωραία!

5 σχόλια:

  1. 1. Με ενοχλει να πηγαινω σε ενα γραφικο νησακι του Αιγαιου, και να βλεπω Πακιστανους, γυναικες με μπουργκες και να ακουω μουσουλμανικες προσευχες. Με τον ιδιο τροπο που με ενοχλει να πηγαινω στο Πακισταν και να βλεπω MacDonalds και Artisti Italiani.

    Μ αρεσει να βλεπω ανθρωπους απο αλλες χωρες, στη δικη μου, ανεξαρτητως απ την οικονομικη τους κατασταση η την καταγωγη. Μεχρι ενος σημειου. Απο ενα σημειο και περα, παυει να ειναι πολιτισμικη ανταλλαγη, αλλα εισβολη. Για καποιους, αυτο το ποσοστο ειναι 50%, για αλλους το 90%, για αλλους το 200% . Αλλα σιγουρα υπαρχει.

    2. Μεταναστες υπαρχουν ηδη, σε ολες τις χωρες. Τι θα κερδηθει με το να αυξησουμε τα ποσοστα καθετα?

    Α. Για τους πλουσιους, πολλα τζαμπα εργατικα χερια, χωρις απαιτησεις.

    Β. Η ονειρωξη των αριστεροι, ειναι οτι θα καταργηθουν οι εθνικες συνειδησεις, ολος ο κοσμος θα ενωθει σε μια διεθνικη αγκαλια, και θα πολεμησει μαζι το κεφαλαιο.

    Και εδω θα τονισω πως, σε ενα σημειο, αριστεροι και καπιταλιστες εχουν κοινο συμφερον. Θελουν να αλεσουν τους πολιτισμους και τις εθνικες συνειδησεις, σε μια αμορφη ενιαια μαζα.

    Οι μεν καπιταλες για να εχουν αχρωμα υποταγμενα στρατιωτακια που να δουλευουν τζαμπα, οι δε αριστεροι για να αγαπηθουμε.

    Εγω διαφωνω με αυτο, και ειναι ενας απ τους βασικους λογους που δεν ειμαι στο ΚΚΕ. Βασικη ανθρωπινη λειτουργια, ειναι να αγαπας το διπλανο σου και να ταυτιζεσαι περισσοτερο μαζι του. Δεν πρεπει να αφανισουμε αυτο. Πρεπει να αφανισουμε το μισος και την αδιαφορια για τον μακρινο.

    Ειναι ωραιο να πηγαινεις στη Λαρισα και να ακους διαφορετικη προφορα, να πηγαινεις στην Ιταλια και να βλεπεις αλλα ηθη, να πηγαινεις στην Ινδια και να βλεπεις αλλους ανθρωπους. Σεβασμος στο συνανθρωπο σημαινει να σεβεσαι τη διαφορετικοτητα του, οχι να ισοπεδωσεις και τη δικη σου και τη δικη του, για να μπορεις να τον αγαπησεις.

    Εγω ονειρευομαι εναν κοσμο ΜΕ χωρες και ΜΕ συνορα. Μονο που τα συνορα θα ειναι πολιτισμικα, και οχι πολεμικα η πολιτικα.

    Επισης, παρ οτι αθεος, δεν ονειρευομαι εναν κοσμο χωρις θρησκειες. Ονειρευομαι εναν κοσμο με απειρες θρησκειες, μονο που ο καθενας θα θεωρει τη θρησκεια του προσωπικο ψυχικο θεμα, και οχι κατι που πρεπει να επιβαλλει στους αλλους.

    Το επιχειρημα των αριστεροι, πως οσο υπαρχουν θρησκειες και εθνη καποιος θα τα εκμεταλλευεται για να πλουτισει, ειναι πιο σαπιο κι απ το τυρι που εχω στο ψυγειο (τωρα που το θυμηθηκα, να παω να το πεταξω).

    Με την ιδια λογικη, οσο υπαρχουν κομματικες παραταξεις η οργανωσεις οποιουδηποτε ειδους, καποιος θα τις εκμεταλλευεται για να πλουτισει (οπως εχουν εκμεταλλευτει και τους κομμουνιστες, απειρες φορες στο παρελθον, και μετα τους πεταξαν).

    Περα απ το γενικο θεωρητικο πλαισιο, ας περασουμε στη σημερινη κατασταση. Τι θα γινει αν ανοιξουμε τωρα τα συνορα ολων των Δυτικων χωρων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1. Οι επιχειρηματιες, θα βγαλουν τεραστια κερδη. Δε θα χρειαστει να πηγαινουν τα εργοστασια τους σε τριτοκοσμικες χωρες- ο τριτος κοσμος θα εχει ερθει στο χωραφι τους, ετοιμος να του περασουν το αροτρο.

    2. Οι ντοπιοι, βλεποντας να πλημμυριζεται η χωρα τους με μεταναστες, και οντας οι ιδιοι υπογεννητικοι (λογω του οτι για να κανουν παιδια, θελουν να μπορουν να τους δωσουν την ευκαιρια να ζησουν αξιοπρεπως), θα γινουν ακομα πιο εθνικιστες και φανατισμενοι.

    3. Οι ιδιοι οι μεταναστες, θα βγαζουν τα (δικαια) απωθημενα τους προς τους δυτικους, αφου οι δυτικοι επιχειρηματιες τους καταστρεψαν τα σπιτια. Το θεμα ειναι πως οι επιχειρηματιες ξερουν παντα να κρυβονται πισω απο αλλους, οποτε την οργη τους (που φυλανε μετα απο αιωνες καταπιεσης) θα την πληρωσουν οι λαοι, οι οποιοι μπορει να μην ειναι αθωοι, αλλα ειναι κι αυτοι θυματα (αν και σε μικροτερο βαθμο) των ιδιων πολιτικων και επιχειρηματιων.

    4. Οι εκαστοτε ντοπιοι, βλεποντας να κινδυνευει αμεσα το σπιτι τους, ο πολιτισμος τους και η θρησκεια τους...οι δε μεταναστες, παλευοντας για την επιβιωση, και εχοντας την πικρα οτι ηδη καταστραφηκε το σπιτι τους...Θα στραφουν ο ενας εναντιον του αλλου, και κανενας κομμουνιστης που μιλαει για οικουμενικη αγαπη δε θα μπορεσει να τους σταματησει. Οι μεγαλοκαρχαριες θα τριβουν ικανοποιημενοι τα χερια (πτερυγια) τους.

    5. Σταδιακα, οι μεγαλοκαρχαριες θα ξεσκιζουν τους μικροτερους καρχαριες και θα μας πετανε τα κομματια τους. Ετσι ωστε να μην υπαρχει κανενας ευνοημενος στο αμεσο οπτικο μας πεδιο. Ετσι, θα δημιουργηθει μια ψευδαισθηση δικαιοσυνης, και θα χαθει οριστικα η ευκαιρια να μπορεσει να αντιληφθει ο μεσος ανθρωπος οτι υπαρχουν αρκετοι ποροι , και τροποι, για να ζησουμε ολοι αξιοπρεπως.


    6. Οι κομμουνιστες και οι ΣΥΡΙΖΟειδεις, θα αρχισουν να τρωνε φαπες απ ολες τις μεριες (και εν μερει δικαιως). Ο αγωνας τους θα εχει πεσει θυμα εκμεταλλευσης. Κανεις δε θα ακουει τα 1000 σωστα πραγματα που εχουν να πουν, επειδη τα 100 που λενε ειναι τραγικα, και επειδη καποιοι εκμεταλλευονται το παθος τους και τις καλες τους προθεσεις, για να τους κανουν γραφικους και να δινουν λαθος μεθοδολογια και κατευθυνση στον αγωνα τους.

    95% των οσων λεω εχουν ηδη συμβει στην Ελλαδα, και ακολουθουν κι οι αλλες χωρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είναι όλοι οι μετανάστες οικονομικοί, αυτοί συνήθως μας αρέσουν, οι υπόλοιποι, που είναι οι περισσότεροι και δεν μετακινούνται λόγω της οικονομίας, είναι αυτοί που δεν μας αρέσουν.
    Και δεν είναι όλα οικονομία, εξ ου και, επειδή έχουμε συνηθίσει να τα βλέπουμε όλα οικονομία, δεν γίνεται να αντιληφθούμε την μεγάλη εικόνα. Όσο για τη μέση, ή τη χρυσή τομή, την ψάχνουν και μόνο οι θεωρητικοί είναι που την έχουν ανακαλύψει. Τα μαθηματικά βλέπεις είναι… απλή θεωρία. Όπως και τα οικονομικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άμπαν
    Μπορεί να μην είναι όλοι οι μετανάστες οικονομικοί, όμως οι συνέπειες της μετακίνησής τους είναι.

    Και ακριβώς αυτό είναι η ρίζα του προβλήματος, κατά τη γνώμη μου, το να θεωρούμε ότι η θεωρία απέχει από την πράξη, ότι η οικονομία είναι ασύνδετη με την πραγματικότητα, συνολικά και ότι, εν τέλει, η πλάνη ότι τα πρακτικά, ζωτικά προβλήματα έχουν θεωρητικές λύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα η θεωρία απέχει από την πράξη
    Και το αποτέλεσμα όταν χρειάζεται λύση, καταφεύγεισ στις αιτίες.
    Και δεν είναι η οικονομία το μόνο αποτέλεσμα, ο κοινός νους του σήμερα είναι απλά μονοδιάστατος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!