Κυριακή, 23 Μαΐου 2010

Τουρισμός & Μπάμπης, αλλά εγώ ψηφίζω Μέρκελ

  • Δεν ξέρω τι προσπαθούν να προωθήσουν τα κανάλια, όμως η αλήθεια είναι απλή και πολύπλοκη ταυτόχρονα.
  • Το πολύπλοκο της υποθέσεως είναι το αίτιο, και έχει να κάνει με το κόστος του προϊόντος, με την ποιότητα των υπηρεσιών, με τις επιχειρηματικές συνθήκες, με τις κοινωνικές αδικίες και με τη αλήτικη νοοτροπία, όχι μόνο των επαγγελματιών του τουρισμού αλλά ολόκληρου του εργατικού δυναμικού και δεν εννοώ μόνο τις απεργίες. Οι απεργίες είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου και για να τις εξαλείψει κανείς έχει να αντιμετωπίσει με άλλα εννέα δέκατα αόρατου υποβρύχιου πάγου.
  • Καταρχάς, η βιωσιμότητα οποιασδήποτε επιχείρησης, τουριστικής η όχι, είναι αμφίβολη. Παρόλο που οι αμοιβές είναι πενιχρές, υπάρχει μία ζούγκλα γραφειοκρατίας, διαπλοκής και κακοδιοίκησης που κοστίζει πανάκριβα στον επιχειρηματία, οδηγώντας τον είτε στη χρεωκοπία, είτε στην παρανομία και τη φοροδιαφυγή, χωρίς όμως να ωφελεί τον εργάτη. Ο τρόπος που γίνονται οι δουλειές στην Ελλάδα είναι μαφιόζικος και καθολικά κατεστημένος, μέσα από ένα μόντους οπεράντι καθαρά συμμορίτικο, μέσα από ένα κράτος που είναι παρόν σαν προαγωγός αλλά όχι σαν ελεγκτής.
  • Για παράδειγμα, οι πολεοδομίες επιτρέπουν να χτίζονται ξενοδοχεία "πέντε αστέρων" χωρίς να ελέγξουν αν το αποτέλεσμα είναι όντως αυτό, κι έτσι καταλήγει ο επισκέπτης να πληρώνει για πεντάστερο ένα πολύ κατώτερο ξενοδοχείο, όπως στο Κανάλι που ένας δύστυχος άνθρωπος που έτυχε να χρειαστεί δωμάτιο τον Αύγουστο να το πληρώσει 120 ευρώ χωρίς την προμήθειά μου, κι ας ήτανε των δύο κλειδιών. Με ευχαρίστησε, εκτίμησε το γεγονός ότι δεν του κράτησα προμήθεια (στενός συνεργάτης γαρ) αλλά ελλάδα δεν θα ξανάρθει.
  • Και θα μου πείς, χαζός είναι ο ξενοδόχος να δώσει το δωμάτιο για τρείς κι εξήντα τον Αύγουστο? Ξέρεις πόσα έξοδα έχει η συντήρηση μίας μονάδας? Πόσα παίρνει το κράτος, πόσα σε λογαριασμούς και εισφορές, πόσα πάνε σε πρώτες ύλες και αναλώσιμα, σε ρεύματα, σε δημοτικά τέλη, σε μισθούς, σε ένα σωρό μεριές? Σε λαδώματα? Πως θα βγάλει κέρδος ο ξενοδόχος αν δεν χρεώσει 120 τη βραδυά? Η αλήθεια είναι ότι με λιγότερο από 120, απλά θα έχει ζημία, θα βγεί μείον, δεν θα έχει συμφέρον να συνεχίσει να κάνει αυτή τη δουλειά.
  • Το ίδιο ισχύει σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας, καταστροφικά και διαβρωτικά.
  • Οι μεταφορές, για παράδειγμα. Το ταξί που φέρνει κόσμο από το αεροδρόμιο στην πόλη χρεώνει 25 ευρώ για 3 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να τσακώνονται οι πελάτες με τον ταξιτζή γιατί νομίζουν ότι τους κλέβει. Κάθε χρόνο έχουμε τα ίδια. Κι όμως, ο ταξιτζής έχει δίκιο, γιατί εκτός τα πανάκριβα διόδια των 3 ευρώ ανά διαδρομή (6 για κάθε πηγαινέλα στο Άκτιο), υπάρχει και μία ειδική άδεια που επιτρέπει στους μεταφορείς να παραλαμβάνουν πελάτες από το αεροδρόμιο, και είναι και αυτή πανάκριβη. Βάλε και τα καύσιμα.... τόσο βγαίνει.
  • Ανάλογα, με τον ίδιο τρόπο επιβαρύνεται ο κάθε επιχειρηματίας, από τον εστιάτορα και τον ιστιοπλόο, μέχρι τον τραγουδιστή στο πανηγύρι και τον καφετζή. Επειδή του τα παίρνει το υδροκέφαλο, διαπλεκόμενο κράτος για να συντηρεί τους ημέτερους, αναγκάζεται ο κάθε ένας να κάνει ότι μπορεί, με τα γνωστά αποτελέσματα.
  • Έρχεται ο άνθρωπος να χαρεί τον ήλιο, και πληρώνει το ακριβότερο αεροπορικό εισιτήριο, επειδή χωρίς τα τέλη αεροδρομίου είναι αδύνατον να συντηρηθούν οι ημέτεροι της ολυμπιακής. Παίρνει ένα ταξί πανάκριβο, για να πάει σε έναν προορισμό ηλιόλουστο μεν, υπερτιμημένο δε, θα πληρώσει 8 ευρώ μία ντομάτα κομμένη στα τέσσερα, θα πληρώσει 3 ευρώ για μία απλώστρα σε μία βρώμικη παραλία, θα ταλαιπωρηθεί από τις ανεκδιήγητες συγκοινωνίες με καθυστερήσεις και κακοσυντηρημένα οχήματα. Αν χρειαστεί να παραγγείλει κάτι από Αθήνα, η μεταφορική είτε που θα τον αργήσει, είτε που θα είναι Αύγουστος και δεν θα δουλεύει τίποτα, είτε που θα του μπερδέψει την παραγγελία, και αναρωτιέται ο άνθρωπος γιατί είναι τόσο άχρηστοι στην Ελλάδα και πως καταφέρνουν να κάνουν μπίζνες οι Έλληνες. Αν αρρωστήσει θα παίξει τη ζωή του κορώνα γράμματα στα ελληνικά νοσοκομεία, αν μπλέξει με υπηρεσίες θα τραβάει τα μαλλιά του για μία απλή υπόθεση όπως η ερασιτεχνική άδεια ψαρέματος, και ο καφές σε ένα μαγαζί που δεν είναι ο πύργος του Άιφελ θα κοστίζει 3 ευρώ και άνω, τη στιγμή που οπουδήποτε στην ευρώπη τον πληρώνουν 1ευρώ.
  • Η περίφημη Τασία στην Κεφαλλονιά, πχ, είχε χρεώσει πριν από 2 χρόνια 800 ευρώ ένα γεύμα 10 ατόμων, που δεν συμπεριλάμβανε τίποτα άλλο εκτός από ψάρι, σαλάτα και ποτά "κερασμένα". Όχι στο Μπάκιγχαμ, αλλά σε μία ασβεστωμένη αυλή με ξύλινες καρέκλες. Οι πελάτες μας, όταν διηγούνταν το περιστατικό, ήταν πολύ απογοητευμένοι και την επόμενη χρονιά, παρόλο που η δική μας προσφορά ήταν δελεαστικότατη, δεν ξαναήρθαν. Φυσικά, η Τασία που είναι ξύπνια γυναίκα, έχει αγοράσει όλη την Κεφαλλονιά, μαζί με το Λιμεναρχείο και κάνει κουμάντο παντού, στο σημείο να ελέγχει ποιός δένει και ποιός λύνει στο λιμάνι, να μη γίνεται τίποτα χωρίς εκείνη να δώσει την άδεια. Ποιός θα την ελέγξει? Αφού κράτος δεν υπάρχει, υπάρχουν τα υποκατάστατα, που είναι όμως άστατα.
  • Αρχηγού απόντος...
  • Από την άλλη, το απλό του ζητήματος που αναφέρθηκε νωρίτερα, ο τουρίστας δεκάρα δεν δίνει για όλα αυτά. Το μόνο που ξέρει είναι ότι πληρώνει ακριβά ένα φθηνό προϊόν και, φυσικά, δεν είναι κορόιδο.... γεμάτη η μεσόγειος ήλιο και αρχαία, θα πάει αλλού.
  • Άσε που, γενικά ο τουρισμός, δεν είναι πλέον της μόδας, λόγω παγκόσμιας ανησυχίας...
  • Άρα, σκασίλα μας για τη βίζα.
  • Σκασίλα μας για τη Γκερέκου.
  • Σκασίλα μας και για τους απεργούς.
  • Για να διορθωθεί ο τουρισμός, πρέπει να έχουν διορθωθεί πρώτα τα υπόλοιπα, και επειδή αυτό θα αργήσει κάμποσο ακόμα, εγώ ψηφίζω Μέρκελ.
  • She means business.

18 σχόλια:

  1. Mαζί σου!
    Κατα τα άλλα θυμηθήκαμε τις κατοχικές αποζημιώσεις και μάς φταίνε οι Γερμανοί, οι Αμερικάνοι οι Κινέζοι και οι εξωγήινοι.
    Όλα εδώ πληρώνονται τελικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα λες πάρα πολύ σωστά.
    ταξί: αυτή τη μαφία δεν την πάω καθόλου και μακάρι να μην τους ξαναχρησιμοποιήσω!
    τραγουδιστή στο πανηγύρι: Αν ήταν μονο στα πανηγύρια όπου οι τραγουδιστές βγάζουν τα κερατά τους...
    ακριβότερο αεροπορικό εισιτήριο, λογικό μιας και ζούμε σε μία κοινωνία όπου ο φιλελεύθερισμός θεωρείται Σατανάς...
    γεμάτη η μεσόγειος ήλιο και αρχαία: θα πάει αλλού και θα βρει ποιο χαμηλές τιμές και ανώτερο σέρβις.
    εγώ ψηφίζω Μέρκελ: και εγώ! Νυσάφι με τους νεόπλουτους που ζούνε χάρη στα χρήματα των Γερμανών και ζητάνε και τα ρέστα. Δυστυχώς ή ευτυχώς οι Συνθήκες της Ε.Ε. δεν προβλέπουν έξοδο χώρας ούτε από την ΟΝΕ αλλά ούτε και από την ίδια την Ε.Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ πάλι δε μπορώ να ψηφίσω Μέρκελ... Δυστυχώς όταν είχα την ευκαιρία δεν έμεινα στη Γερμανία και δεν πήρα γερμανική υπηκοότητα... :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Odysseas
    Εκανα ένα παρόμοιο σφάλμα που δεν πήρα Βέλγικη υπηκοότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. cusiousss
    ας ελπίσουμε ότι δεν θα φάμε πολύ ξύλο
    :)

    ioanisK
    κοίτα, κι εσύ αν ήσουν ταξιτζής, λίγο πολύ τα ίδια θα έκανες. Πάει με το επάγγελμα δυστυχώς, όπως άλλα πεαγγέλματα πάνε με άλλα κουσούρια.
    Όπως είπα και στον μυστήριο, ας ελπίσουμε ότι δεν θα φάμε πολύ ξύλο.

    οδυσσεύς
    ούτε κι εγώ μπορώ, αλλά "ψηφίζω" νοερά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν έχω εμπειρία οπότε δεν ξέρω, σε κάθε περίπτωση όλα τα επαγγέλματα έχουν τα αρνητικά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το να παίρνει το κράτος μέρος των χρημάτων είναι απόλυτα σωστό, δεν γίνεται αλλιώς, η βιωσιμότητα της κοινωνίας απαιτεί ανακατανομή πόρων και συντήρηση δομών. Συνεπώς είναι απόλυτα σωστό να παίρνει το κράτος λεφτά από τους επιχειρηματίες, το τι τα κάνει είναι άλλο θέμα και όπου αποδειχθεί κακοδιαχείριση (γιατί πάντα μιλάμε χωρίς αποδείξεις) να κατακεραυνωθεί. Αλλά αυτό δεν θα άρει την αναγκαιότητα και την ορθότητα της φορολόγησης των κάθε επαγγέλματος πολιτών, ανάλογα με τα κέρδη τους.
    Συνεπώς οι ελληνικές τιμές, μέσα στο σύστημα όπως είναι στημένο (μεγάλη χασούρα σε μεσάζοντες και κυρίως 3τογενή δραστηριοποίηση) είναι απόλυτα φυσιολογικές. Εφόσον το κόστος ζωής μας είναι υψηλό, αναγκαστικά και η «κίνηση» μιας επιχείρησης είναι ακριβή. Απλά το ζήτημα είναι πως οι άνθρωποι δεν βλέπουν την πραγματικότητα, αλλά μέσα από την ασχετοσύνη τους θεωρούν ότι πρέπει να κερδίζουν πολλά και να πληρώνουν λίγα.
    Ρώτα έναν ευρωπαίο αν θέλει να πληρώνει πολλά; Θα σου πει όχι. Ρώτα τον όμως αν θέλει να έχει ο έλληνας να έχει χρήματα να αγοράζει τα ευρωπαϊκά προϊόντα; Θα σου πει ναι. Ε αυτός ο ευρωπαίος έχει χάσει την μπάλα γιατί δεν καταλαβαίνει τίποτε πέρα από τον εαυτούλη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. κι ο ανταγωνισμός με άλλες, μαύρες χώρες, όπως οι ασιατικές που ούτε νόμους ούτε κοινωνική ηθική έχουν?

    Πως θα αποφύγουμε να γίνουμε κίνα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γιατί, βλέπεις να προσπαθούμε να το αποφύγουμε;
    Άλλωστε, όποιος θέλει να αγοράζει φθηνά και να πουλάει ακριβά, στην πράξη θέλει να είναι όλοι οι άλλοι Κίνα εκτός από αυτόν.
    Όταν με το καλό παροπλιστεί ο ανταγωνισμός, τότε θ’ αρχίσει να εξυγιαίνεται η κοινωνία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Υπάρχει μηχανισμός που να οδηγεί εκεί χωρίς να προηγηθεί δευτέρα παρουσία?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ναι βρε.
    Σκέψου ότι το ίδιο θα έλεγε κάποιος άνθρωπος, αν του περιέγραφες το σήμερα, πριν από 100-200 χρόνια.

    Τα συστήματα δραστηριοποίησης έρχονται και παρέρχονται καλή μου. Εμείς απλά έχουμε την αίσθηση ότι όλα είναι στάσιμα, λόγω της μικρής ζωής μας και της εγκεφαλικής αδράνειάς μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δώσε μου τα φώτα σου. Ένα παράδειγμα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μία πιθανή έκβαση του μέλλοντος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν είμαι προφήτης.
    Το σίγουρο είναι πως δεν θα είναι όπως το παρόν. Μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το ξέρω ότι δεν είσαι προφήτης. Δε σου ζητάω ούτε καν πρόχειρη εκτίμηση
    Αυτό που εννοώ είναι το εξής. Κατά τη δική μου γνώση, ο πόλεμος ή μία μεγάλη καταστροφή είναι ο μόνος τρόπος να σβήσει το παλιό και να γεννηθεί το καινούριο.

    Όπως είπες κι εσύ, πριν από 200 χρόνια το σήμερα ήταν αδιανόητο, όμως μεσολάβησαν ολοκαυτώματα και παγκόσμια ματοκυλίσματα, και βαθειές αδικίες, μεγάλη δυστυχία. Η αλλαγή δεν ήρθε έτσι απλά, ούτε ομαλά ούτε με σταδιακές προσαρμογές.

    Έστω και μία στο εκατομμύριο, υπάρχει πιθανότητα να το αποφύγει αυτό η ανθρωπότητα, ειδικά εφόσον τώρα λέμε ότι ξέρουμε περισσότερα από τότε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο πόλεμος δεν είναι ο μόνος τρόπος αλλαγής. Είναι ο μόνος τρόπος απότομης αλλαγής. Το σήμερα δεν είναι απόρροια του πολέμου και του ολοκαυτώματος, αλλά της αλλαγής του τρόπου σκέψης των ανθρώπων. Το ότι σήμερα για παράδειγμα δεν είναι κατακριτέες οι προγαμιαίες σχέσεις δεν είναι απόρροια κανενός πολέμου! Το ότι σήμερα οι γυναίκες έχουν δικαίωμα ψήφου δεν είναι απόρροια κανενός πολέμου.

    Τώρα, αν με ρωτάς άν θα αποφευχθεί ο πόλεμος, μάλλον όχι. Όχι γιατί ο πόλεμος είναι που φέρνει τις αλλαγές, αλλά γιατί η βία είναι το άμεσο επακόλουθο της άσκησης βίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!