Κυριακή, 11 Απριλίου 2010

Εκτελούσα Διαταγές

  • Όταν τα πράγματα είναι δύσκολα, όταν οι άνθρωποι είναι μπερδεμένοι και απελπισμένοι, τότε αναζητούν κάποιον που να τους πεί τι να κάνουν. Αυτό το κάτι, μπορεί να το έχουν σκεφτεί και από μόνοι τους, όμως αυτό που τους φοβίζει και δεν το κάνουν είναι ότι ίσως η σκέψη τους είναι λανθασμένη. Φοβούνται ότι εάν κάνουν λάθος θα καταστραφούν όλα. Έτσι, είναι πρόθυμοι να ακούσουν οποιονδήποτε αναλάβει την ευθύνη και, μέσα σε όλη την σύγχυση, τους δώσει ξεκάθαρες διαταγές: "Κάνε αυτό, Τώρα!"
  • Αυτό κάνει και μία μάνα όταν κλαίει το μωρό, και μέσα στη στεναχώρια της, να ακούει τη γιαγιά¨Ασε το να κλάψει, να συνηθίσει". Όσο κι αν σπαράζει η ίδια να ακούει το πλασματάκι αβοήθητο, θα κάνει την καρδιά της πέτρα, γιατί νομίζει ότι η ίδια δεν έχει την εμπειρία, νομίζει ότι το ένστικτό της είναι λάθος. Αφήνει την ευθύνη της απόφασης στη γιαγιά. Είναι μία κακή μάνα. Όχι τόσο για αυτό που έκανε, αλλά γιατί αποποιήθηκε την ευθύνη της.
  • Αυτό κάνει και ο στρατιώτης όταν σκοτώνει έναν άμαχο. Αν δεν το έκανα εγώ, θα το έκανε ο άλλος, σκέφτεσαι, όμως σταματάς την σκέψη εκεί, χωρίς να συνεχίσεις στο αμέσως επόμενο συμπέρασμα ότι εάν ο άλλος το κάνει, τότε ο άλλος θα είναι φονιάς.
  • Αυτό κάνει και ο ο αγρότης όταν, βλέποντας τους κλέφτες να πλουτίζουν, παίρνει τη επιδότηση και την κάνει πισίνα, γιατί όλοι έτσι κάνουν.
  • Αφαιρώντας τις δικαιολογίες, αυτό που μένει είναι στην ουσία το ποιόν του καθενός.
  • Όπως η δικαιολογία ότι ακόμα και οι ένοχοι δικαιούνται υπεράσπιση.
  • Βάζεις τον δικηγόρο να υποστηρίξει ότι το παιδί ανήκει σε οργάνωση.
  • Τί εννοείς? Ότι ο φόνος του ήταν μία συνοπτική δίκη με καταδικαστική απόφαση? Θανατική ποινή? Κούγια, είσαι λάθος. Εάν αθωώσεις τον Κορκονέα, θα είσαι υπεύθυνος για ότι ακολουθήσει. Κούγια εσύ ποιά δικαιολογία έχεις? Ότι έτσι είναι το σύστημα? Ότι πρέπει να κάνεις τη δουλειά σου για να βγάλεις το μήνα?
  • Πού βρήκε τα λεφτά ο κορκονέας, ένας απλός αστυνομικός, να προσλάβει τον Κούγια?
  • Ποιό σύστημα θα δικαιολογήσει αυτό το βδέλυγμα? Ποιανού διαταγές εκτελούσε?
  • Δεν επικαλέστηκε πανικό, ούτε αυτοάμυνα (γιατί δεν μπορεί άλλωστε μπροστά σε τόσους αυτόπτες μάρτυρες), αλλά ότι το παιδί ανήκε σε οργάνωση και προξενούσε ταραχές. Οι προεκτάσεις αυτής της δήλωσης, είναι τουλάχιστον αναχρονιστικές, εξόφθαλμα τερατώδεις και, φυσικά, παντελώς άσχετες με την κατηγορία.
  • Αφαιρώντας τις δικαιολογίες, αυτό που μένει είναι στην ουσία το ποιόν του καθενός.
  • Όταν κλέβεις είσαι κλέφτης.
  • Άμα σηκώσεις το όπλο και σκοτώσεις έναν δεκαεξάχρονο, είσαι φονιάς ενός δεκαεξάχρονου.

23 σχόλια:

  1. Μεγάλο κεφάλαιο άνοιξες Αθηνά. Το κείμενό σου μου ξανάφερε στο νου το βιβλίο της Χάνα Αρεντ «Ο Αϊχμαν στην Ιερουσαλήμ. Μια έκθεση για την κοινοτοπία του κακού» (υπάρχει και στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Νησίδες»). Το να εκχωρούμε την αρμοδιότητα του «σκέπτεσθαι» στους άλλους, στους γκουρού, στους πεφωτισμένους, στους λαοπρόβλητους είναι το πρώτο βήμα για την υποδούλώση μας σε κάθε είδους σέχτα, φασισμό, αυταρχισμό. Και στην Ελλάδα, επειδή το εκπαιδευτικό μας (κατ' ευφημισμό) σύστημα αδρανοποιεί ουσιαστικά τους μηχανισμούς της αυτόνομης κριτικής σκέψης, θα έχουμε όλο και περισσότερους που θα θέλουν να «εκτελούν διαταγές» είτε του εκάστοτε «ιεραρχικά ανώτερου» είτε του χαρισματικού ηγέτη της όποιας «αντιστασιακής ομάδας».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιό σύστημα και ποιά ιδεολογία μπορεί να καλύψει κάθε πιθανό στραβοπάτημα των ανθρώπων, χωρίς να είναι απολυταρχικό?

    Ποιά ηθική δεν έχει παράθυρα για παρεμηνείες?

    Πως θα σταματήσουν οι άνθρωποι να κάνουν κοτσάνες επειδή έχουν δίκιο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σίστερ εδώ θα με βρείς αρκετά αντίθετο. Όλα και όλα.
    Το κείμενό σου αν και πολύ ορθό, στο τέλος διακρίνεται από ένα θεμελιώδες λάθος. Έχει ήδη ληφθεί απόφαση. Τον Κουρκουνέα τον έχεις ήδη καταδικάσει και απορώ γιατί. Από αυτά που ακούς στ κανάλια?
    Όπως δεν είναι λίγο να σκοτώνεις ένα παιδί, έτσι δεν είναι λίγο να καταδικάζεις έναν άνθρωπο για φονιά χωρίς να ξέρεις.
    Εγώ δε λέω ότι δεν είναι φονιάς.Λέω ότι δεν ξέρω τι έγινε.
    Ας το κρίνει η δικαιοσύνη.Αμερόληπτα. Και αν είναι έτσι όπως τα λένε τα κανάλια, τότε να τον εγδάρουμε ζωντανό.
    Αλλά όχι να κάνουμε σαν τους κατοίκους στο Φαρ Ουέστ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι συνθήκες είναι γνωστές, γιατί τις είδαμε στο βίντεο, αλλά και από τους αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι μίλησαν όλοι, ομόφωνα, για ευθεία βολή, και για συνθήκες που δεν ήταν με κανέναν τρόπο απειλητικές για τους δύο αστυνομικούς. Επίσης, η αντίδρασή τους μετά το συμβάν ήταν αδικαιολόγητα απαράδεκτη, για τον απλούστατο λόγο ότι ήσαν σίγουροι πως κανείς δεν θα τους βάλει στη φυλάκα.

    Ακόμα και εάν ήταν εξ αμελείας, πρέπει να καταδικαστει για φόνο εξ αμελείας. Αν και κατά τη γνώμη μου ήταν φόνος εκ μαλακίας...

    Όποιες συνθήκες, κι αν επικρατούσαν, η ουσία είναι ότι αυτός ο άνθρωπος σκότωσε ένα συνάνθρωπο 16 ετών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαφωνώ ότι θα είναι ο Κούγιας υπεύθυνος για ό,τι ακολουθήσει την αθώωση Κορκονέα. Ο Κούγιας κάνει τη δουλειά του και αν πετύχει την αθώωση του πελάτη του, αυτό θα σημαίνει ότι την κάνει πολύ καλά. Εξάλλου κι ο χειρότερος εγκληματίας έχει το δικαίωμα στην υπεράσπιση (κοινοτοπο αλλά σωστό). Δεν νομίζω ότι πρόκειται να τον αθωώσει πάντως, όταν πάει να βγάλει τρομοκράτη το θύμα. Τελείως ηλίθιο εκ μέρους του κι αυτό μάλλον δείχνει ότι δεν έχει από πού αλλού να πιαστεί -έτσι κι αλλιώς η υπόθεση είναι μάλλον χαμένη.
    Όσο για το πού βρήκε τα λεφτά, θεωρώ πολύ πιθανό ο Κούγιας να ανέλαβε την υπόθεση αμισθί μόνο και μόνο για τη δημοσιότητα. Εξάλλου ανάγκη από φράγκα δεν έχει πια. Και ξέρω ότι κάτι τέτοια "ψυχικά" τα κάνουν οι μεγαλοδικηγόροι.

    Υ.Γ. Η φωτογραφία άσχετη αλλά υπέροχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χωρίς να δικαιολογεί κανείς τον Κορκονέα (αλοίμονο αν τον δικαιολογήσουμε!) διαφαίνεται πάντως κάποιο (πολιτικό;) στήσιμο που έδωσε στην συνέχεια αφορμή στις λεηλασίες και στους εμπρησμούς του Δεκεμβρίου 2008, τους οποίους οι ανεύθυνοι τότε υπεύθυνοι επέτρεψαν να συμβούν για να μην επωμιστούν αυτοί το πολιτικό κόστος της καταστολής και που στοίχισαν στην Χώρα μερικά δισεκατομμύρια €.
    Ρίχνοντας τον Κορκονέα στην πυρά ο κόσμος ξεχνά εμπρησμούς, πλιάτσικα κλπ κλπ.
    Να καεί ο Κορκονέας. Σύμφωνοι! Έγιναν όμως έτσι τα πράγματα;
    Η βολίδα που αφήρεσε την ζωή του δύσμοιρου Αλέξη είχε εξοστρακισθεί; Και που;
    Οι πολλοί "αυτόπτες" μάρτυρες ήσαν όλοι αληθινοί αυτόπτες;
    'Η μερικοί κομματικά στελέχη σε διατεταγμένη υπηρεσία;
    Υπήρξε δόλος στον Κορκονέα έστω και ενδεχόμενος ή μόνον αμέλεια;
    Εγώ βεβαίως αυτά δεν μπορώ να γνωρίζω. Όπως και κανείς μας εκτός της δίκης.
    Αυτά θα κρίνει (ή τουλάχιστον πρέπει να κρίνει) με ψυχραιμία και αντικειμενικότητα μόνον το Δικαστήριο. Όχι οι τηλεοράσεις.
    Δεν γίνεται κυνήγι μαγισσών, αλλά δίκη ενώπιον Δικαστηρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ποιό σύστημα και ποιά ιδεολογία μπορεί να καλύψει κάθε πιθανό στραβοπάτημα των ανθρώπων, χωρίς να είναι απολυταρχικό?

    Κανένα. Για να αποφύγεις τα πολλά στραβοπατήματα πρέπει να έχεις καλούς συμβούλους και τα αυτιά σου (αλλά και τα μυαλά σου) ανοικτά. Και βέβαια αν όλοι εξετάζουμε τις πράξεις μας αναλύοντας τις πιθανές επιπτώσεις τους τα στραβοπατήματα ίσως μειωθούν.

    Ποιά ηθική δεν έχει παράθυρα για παρεμηνείες?

    Καμία. Γι' αυτό και υπάρχει και η έννοια του ελέους και της συγχώρεσης.

    Πως θα σταματήσουν οι άνθρωποι να κάνουν κοτσάνες επειδή έχουν δίκιο?

    Δεν θα σταματήσουν. Το σημερινό δίκιο ίσως είναι άδικο αύριο, και αντίστροφα. Το θέμα είναι να κάνουμε λιγότερες κοτσάνες και να καταλααίνουμε ότι και οι άλλοι κάνουν επίσης ...

    Όσο για την δικαιοσύνη θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες. Είτε θέλουμε δικαιοσύνη είτε στήνουμε μόνοι μας τις κρεμάλες. Όσο κι αν μας φαίνεται άδικο μερικές φορές είναι προτιμότερο να αθωωθεί ένας ένοχος παρά να καταδικαστεί ένας αθώος.

    Αντιγράφω και μια ιστορία που δημοσίευσε στο ΒΗΜΑ ο Γ. Πρετεντέρης πριν από λίγο καιρό:

    Κάποτε χάρισαν σε ένα νεαρό παιδί ένα υπέροχο λευκό άλογο. Οι χωριανοί όλοι εντυπωσιάστηκαν από το δώρο και έτρεξαν στον σοφό.

    - Αχ, του είπαν. Τι τυχερό είναι αυτό το παιδί. Του χάρισαν ένα τόσο όμορφο άλογο.

    - Θα δούμε, απάντησε ο σοφός.

    Περνάει λίγος καιρός, το παιδί πέφτει από το άλογο και σπάει το πόδι του. Το χωριό αναστατώθηκε. Οι χωριανοί έτρεξαν και πάλι στον σοφό να μεταφέρουν τα νέα:

    - Αχ, του είπαν. Τι άτυχο είναι αυτό το παιδί. Επεσε από το όμορφο άλογό του και έσπασε το πόδι του.

    - Θα δούμε, απάντησε ο σοφός.

    Πέρασε ακόμη λίγος καιρός και κηρύχθηκε πόλεμος. Ολοι οι νέοι έφυγαν για τα σύνορα να πολεμήσουν, εκτός από τον νεαρό με το άλογο που είχε σπάσει το πόδι του και δεν μπορούσε να περπατήσει.

    Οι χωριανοί έτρεξαν και πάλι στον σοφό.

    - Αχ, του είπαν αυτή τη φορά. Τι τυχερό ήταν τελικά το παιδί. Επεσε από το άλογο και έσπασε το πόδι του αλλά έτσι δεν πήγε στον πόλεμο όπου θα μπορούσε να σκοτωθεί.

    Και τι τους απάντησε ο σοφός;

    - Θα δούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. αταίριαστε,
    αν ανέλαβε χαμένη υπόθεση, και μάλιστα ΑΥΤΗ, για το γόητρο....

    κύριε βαρδάκα
    δεν θέλω να σκέφτομαι ότι κάποιος έστησε όλα αυτό το σκηνικό με τόση λεπτομέρεια, ώστε να τοποθετήσει δεκάδες κόσμου σε διπλανές καφετέριες για να χρησιμεύσουν ως μάρτυρες αργότερα, να στείλει ξαναμένους νεαρούς στους δρόμους και ότι διέταξε να σκοτωθεί ένα παιδί, και όλα αυτά για μία σκοπιμότητα. Δεν θέλω να διανοηθώ ποιά θα ήταν αυτή η σκοπιμότητα.
    Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι το διάστημα πριν το συμβάν αυτό, εγώ η ίδια ήμουν στα όρια της ψυχραιμίας μου με όσα γίνονταν από την κυβέρνηση εκείνη. Αν δεν είχα τα παιδιά, δεν ξέρω αν δεν ήμουν κι εγώ στα εξάρχεια με ένα γκαζάκι στο χέρι, χωρίς υπερβολή.
    Οι ταραχές που ακολούθησαν σε όλη την ελλάδα, θέλω να το πιστέψετε, δεν ήταν στημένες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς όλους,
    κανείς δεν έστησε κρεμάλα.Όμως, ο λόγος υπάρχει για να συνεννοούνται οι άνθρωποι μεταξύ τους, Εάν δεν δείξεις τη διαφωνία σου, τότε οι άλλοι θα νομίζουν ότι συμφωνείς.

    Το ότι ο κορκονέας σκότωσε το παιδί και υπό αυτές τις συνθήκες, είναι πασιφανές, άλλες λεπτομέρειες όπως το που βρήκε η σφαίρα και υπό ποια γωνία μπήκε στο κορμί δεν είναι και τόσο ξεκάθαρες.

    Θέλω όμως να ξέρει όποιος τύχει να διαβάσει το κείμενο αυτό, ότι ο κορκονέας πρέπει να τιμωρηθεί ανάλογα με την ευθύνη που φέρει, όχι σαν απλός άνθρωπος, αλλά με την αυξημένη ευθύνη του επαγγέλματός του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. επίσης, μου πέρασε από το μυαλό ότι τα έξοδα για την υπεράσπιση του κορκονέα ανέλαβε η υπηρεσία του, δλδ η ελασ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν είπα ότι το σχέδιο προέβλεπε και την δολοφονία. Είπα ότι πιθανόν στήθηκε σχέδιο μετά τον φόνο για πολιτική εκμετάλλευση. Τι έγινε θα μάθω και εγώ, όπως και όλοι μας, από την δικαστική απόφαση.
    Επ' ευκαιρία η λεκτική επαλήθευση που έβαλες είναι κουραστική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μητέρα είναι αδύνατον να γίνω...
    Στρατιώτης που να πολεμήσω επίσης μιας και είναι σχεδόν αδύνατον αν μπει η Ελλάδα σε πόλεμο...
    Αγρότης δεν έχω κάνει...
    Η Θανατική ποινή απαγορεύεται ρητά από τν Ε.Ε. και ευτυχώς.
    Είναι πιθανόν ο Κούγιας να ανέλαβε την υπόθεση μόνο και μόνο για προσωπική διαφήμιση...
    Συμφωνώ με τον επιλογό σου. Οι άνθρωποι, τουλάχιστον στις Δυτικές κοινονίες είμαστε ελεύθεροι να παίρνουμε τις αποφάσεις που μας αφορούν άμεσα. Προφανώς υπάρχουν εξαιρέσεις αλλά είναι σπάνιες...
    @athinovio
    Ποιό σύστημα και ποιά ιδεολογία μπορεί να καλύψει κάθε πιθανό στραβοπάτημα των ανθρώπων, χωρίς να είναι απολυταρχικό?
    Κανένα.
    @enikolo
    Συμφωνώ ότι ο μοναδικός κριτής είναι η Δικαιοσύνη. Ετσι πρέπει να είναι άλλωστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Το ότι ο κορκονέας σκότωσε το παιδί και υπό αυτές τις συνθήκες, είναι πασιφανές"
    Σίστερ ένας επικοινωνιολόγος που μας έκανε μάθημα παλιά μας έλεγε το εξής : "η απόφαση για το ποιός φταίει σε ένα συμβάν που λαμβάνει δημοσιότητα, λαμβάνεται μέσα στα πρώτα δευτερόλεπτα μετά την άφιξη του πρώτου δημοσιογράφου και αυτός που την πάιρνει (την απόφαση) είναι ακριβώς και αποκλειστικά αυτός (ο πρώτος δημοσιογράφος).

    Λάβε υπ'όψη σου αυτό και κάτι άλλο :
    βλέπω ότι είναι ξεκάθαρο σε εσένα το τι έγινε (τουλάχιστον στο βαθμό που χρειάζεσαι για να καταλήξεις ποιός και πόσο φταίει.Πιθανώς και πόσο πρέπει να τιμωρηθεί).

    Πόσο όμως ξέρεις τα ακόλουθα :
    Ποιός είναι ο Κορκονέας?Ποιά είναι η οικογένειά του? Οι απόψεις του?Ο χαρακτήρας του? Τα πιστεύω του?Το ιστορικό του? Η εμπειρία του? Η ζωή του?Η εκπαίδευση του?Οι εντολές που είχε?Ποιός ήταν ο μικρός που πέθανε?Τι ακριβώς έγινε?Πότε είδε ο ένας τον άλλο?
    Έχεις μιλήσει με κάποιον από τους μάρτυρες?Με κ'άποιον από τους φίλους , την οικογένεια?Τους συναδέρφους?
    Αποκλείεις να μην ήθελε να τον σκοτώσει, ούτε καν να τον τραυματίσει? Αποκλείεις άλλες εκδοχές πλην του φόνου?
    Και όλα αυτά βασιζόμενη στα κανάλια?
    Σου έδωσαν αυτά τις πληροφορίες που ανέφερα παραπάνω?
    Αν εσύ αποφαίνεσαι τόσο εύκολα για ένα τέτοιο θέμα από τον καναπέ σου, φαντάσου πόσο πρόβατα είναι οι υπόλοιποι με λιγότερη μόρφωση ή καλιέργεια από τη δική σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. enikolo

    χαχαχαχα
    Ανάθεμα τους ένστολους και την πλύση εγκεφάλου που σας κάνουνε μα τους χίλιους κεραυνούς!

    Θέλεις να μας πείς ότι υπάρχει τρόπος να δικαιολογηθεί ο φόνος ενός παιδιού επειδή ο δράστης είχε διαταγές, πιστεύω , εκπαίδευση και απόψεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ότα ο οποιοσδήποτε ανήκει σε οποιαδήποτε εργάνωση, δεν είναι αυτομάτως εγκληματίας.

    Είναι εγκληματίας εφόσον διαπράξει έγκλημα, και τέτοιο στοιχείο έχει δοθεί στη δημοσιότητα για το παιδί. Ακόμα και αν είναι όντως εγκληματίας (κλέφτης, δολοφόνος, βιαστής κτλ) τότε τον συλλαμβάνουν και τον δικάζουνε, και μετά τον πάνε στη φυλακή.
    ΔΕΝ ΤΟΝ ΣΚΟΤΏΝΟΥΝΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΟΠΩς ΣΤΟ ΦΑΡΟΥΕΣΤ!!!

    Από ότι καταλαβαίνω όμως, κάτι άνθρωποι με πλυμένους εγκέφαλους βρίσκουν λογική την αυτοδικία, αρκεί το θύμα να έχει παράξενες απόψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σίστερ, παραβλέποντας την εμφανή προσβλητική διάθεση, θα παραμείνω στην ουσία.
    Πλύση εγκεφάλου είναι να μην μπορείς να καταλάβεις τι σου λέει ο άλλος.
    Η δική σου πλύση εγκεφάλου αδυνατεί να δεχτεί ότι ένας ένστολος (εγώ) σου λέει το προφανές :"ΔΕΝ ξέρεις τι έγινε.Μην καταδικάζεις κανέναν. Ασ'το σε αυτούς που είναι η δουλειά τους να το κάνουν. Αλλιώς δεν διαφέρεις σε τίποτα από αυτούς που κρεμάγαν αλογοκλέφτες στο Φαρ ουέστ".
    Αντί αυτού, κατατάσεις αυτά που λέει ο ένστολος (πάλι εγώ) στο πλησιέστερο αποδεκτό πρότυπο και στερεότυπο που σου έχει εμφυτεύσει η πλύση.
    Και μέσα από όλα αυτά, βγαίνεις δημόσια να κατηγορήσεις ένα φονιά χωρίς να ξέρεις καν το όνομα της οδού όπου έγινε ο φόνος.Και το κάνεις και αγανακτισμένα.
    Αυτή τη στάση αν την αθροίσεις επί 10.000.000, δεν είναι να απορεί κανείς για την κατάσταση της χώρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ποιός είναι ο Κορκονέας?Ποιά είναι η οικογένειά του? Οι απόψεις του?Ο χαρακτήρας του? Τα πιστεύω του?Το ιστορικό του? Η εμπειρία του? Η ζωή του?Η εκπαίδευση του?Οι εντολές που είχε?Ποιός ήταν ο μικρός που πέθανε?Τι ακριβώς έγινε?Πότε είδε ο ένας τον άλλο?
    Έχεις μιλήσει με κάποιον από τους μάρτυρες?Με κ'άποιον από τους φίλους , την οικογένεια?Τους συναδέρφους?
    Αποκλείεις να μην ήθελε να τον σκοτώσει, ούτε καν να τον τραυματίσει? Αποκλείεις άλλες εκδοχές πλην του φόνου?

    Όλα αυτά είναι τα λόγια σου. Εξήγησέ μου πως όλα αυτά αλλάζουν την ουσία της πραγματικότητας, ότι ο κορκονέας πυροβόλησε και ότι ο 16χρονος σκοτώθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Όπως βλέπεις, εάν διαβάσεις το αρχικό κείμενο με προσοχή, το γεγονός ότι διαπράχθηκε φονικό είναι το μόνο σίγουρο.

    Επίσης, δεν ισχυρίστηκα ότι τα ξέρω όλα, ούτε καν τη βεβαιότητα ότι το όλο θέμα έγινε εκ προθέσεως.
    Αυτό που για μένα είναι αδιαμφισβήτητο είναι ότι οι συνθήκες δεν αναιρούν τη βαρυτητα του εγκλήματος.

    Αφαιρώντας τις δικαιολογίες, αυτό που μένει είναι στην ουσία το ποιόν του καθενός.

    Είναι ο δολοφόνος ενός δεκαεξάχρονου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Aν κάποια που ξέρω, ο λάθος χειρισμός του αυτοκινήτου της δεν την είχε ρίξει στο δρόμο μιας μπετονιέρας αλλά στο δρόμο ενός αυτοκινήτου με μια οικογέννεια που πήγαινε ή ερχόταν από εκδρομή, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι φόνισα ενός δεκαεξάχρονου.
    Αυτό ισχύει για ΟΛΟΥΣ μας.
    Τώρα θα μου πείς στον Κορνέα αυτό έγινε εν ώρα καθήκοντος και ασκώντας το επάγγελμά του.
    Αυτό όμως από μόνο του δεν αρκεί για να μας κάνει δίκαιους όταν τον βρίζουμε και τον καταδικάζουμε με οργή ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ Η ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εάν δεν μπορείς να διακρίνεις τη διαφορά ανάμεσα σε ένα τροχαίο και τη χρήση όπλου (και την ευθύνη που αυτό συνεπάγεται), εννοείται ότι δεν μπορώ να συνεχίσω την κουβέντα, ούτε να σε αναθρέψω εξ' αρχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. παρομοίως εάν δεν μπορείς να διακρίνεις καμία διαφορά μεταξύ ένοχου και κατηγορούμενου ή μεταξύ νομίζω και ξέρω ή μεταξύ δικαιοσύνης και λαικισμού ή μεταξύ ενημέρωσης και κους-κους ή μεταξύ πραγματικότητας και καναλιών and so on.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. χαχαχαχαχα

    ρε αδερφέ, και μόνο που σήκωσε όπλο μέσα σε κόσμο, είναι από μόνο του κοτσάνα.

    Βάλε τώρα:
    1)την εκπαίδευση που θα έπρεπε να είχε, αλλά προφανώς δεν ήταν αρκετή

    2)την ευθύνη (είναι μία λέξη που αναφέρθηκε πολύ συχνά στο σχολιασμό αλλά την παραβλέπεις) που φέρει ως εκπρόσωπος της τάξης, αλλά δεν τη επέδειξε. Η αμέλεια είναι έγκλημα και πρέπει να τιμωρείται, όταν πρόκειται για θέσεις αυξημένης ευθύνης, όπως ιατρικές, φερειπείν.

    3)Για φαντάσου, αν το ίδιο συνέβαινε σε ένα γήπεδο ( γιατί ο νεαρός μόλις είχε βγεί από γήπεδο και έκανε φασαρίες από ότι λέγεται) Θα δικαιολογούσες τότε τη χρήση όπλου? Θα έλεγες από μέσα σου "ΚΑλά να πάθει ο πούστης"? χωρίς να σκεφτείς ότι άλλα μέσα είναι στη διάθεση του αστυνομικού όπως το αθώο ξύλο, το βρώμικο ξύλο, τα δακρυγόνα, η σύλληψη, κτλ για την αντιμετώπιση ταραχοποιών?

    Για αυτό λέω μέσα στο κείμενό μου, ότι ασχέτως με τα ελαφρυντικά που μπορεί να του αναγνωριστούν, την αμέλεια ή την κακή στιγμή, η ουσία είναι ότι συνέβη κάτι το τραγικό, και για αυτό ευθύνεται ο κορκονέας. Λέω ότι η αμέλεια είναι έγκλημα όταν πρόκειται για ανθρώπινες ζωές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. καλά τα λες αλλά αυτά θέλουν προσοχή και αποχή από τα διεστραμμένα Μ.Μ.Ε. γιατί η λοξοδρόμηση και η παρερμήνευση είναι μ΄λονο ένα κλικ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!