Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

Twin Feather Global Distribution Network

  • Ενέργεια.
  • Όσο πιο ακραίες οι περιβαλλοντικές συνθήκες, τόσο πιο πολλή ενέργεια χρειάζεται ο άνθρωπος για να επιζήσει. Άρα, οι ιδανικότερες συνθήκες για την επιβίωσή μας θα ήταν σίγουρα αυτές που εξασφαλίζει ένα εύκρατο κλίμα.
  • Στις βόρειες περιοχές της Ευρώπης, για παράδειγμα, όχι μόνο χρειάζονται θέρμανση και φωτισμό για περισσότερους μήνες, αλλά έχουν και αυξημένες ανάγκες σε μεταφορές μιας και πολύ λίγες τροφές παράγονται σε τόσο ψυχρό κλίμα, πράγμα που σημαίνει πολλή, πάρα πολλή ενέργεια. Φυσικά, δεχόμαστε σαν γεγονός ότι καμμία χώρα δεν έχει πλήρη αυτονομία σε ενέργεια.
  • Αντίστοιχα, στις ερήμους της Αφρικής, της Αυστραλίας ή της Αμερικής, τεράστιες ποσότητες ενέργειας σπαταλώνται για μερικές χούφτες κόσμο, για το Βέγκας, ή τα κλιματιστικά στα τουριστικά μεγαθήρια στα εμιράτα.
  • Άρα, εάν ο πληθυσμός της Γής συγκεντρώνονταν στις εύκρατες περιοχές τί θα γινόταν?
  • Μικρότερη απόσταση από την παραγωγή μέχρι την κατανάλωση σημαίνει μικρότερες ποσότητες ενέργειας για μεταφορές, λιγότερη μόλυνση και θερμοκηπιακά αέρια. Ειδικά με τα τραίνα τελευταίας τεχνολογίας, οι μεταφορές και οι μετακινήσεις θα γίνονται πολύ γρήγορα, και πολύ πιο οικονομικά, σίγουρα. Ίσως ακόμα να είναι δυνατόν να περιοριστούν σημαντικά οι θαλάσσιες μεταφορές μιας και είναι πλέον πιο χρονοβόρες, ή είμαι σίγουρη ότι μπορούν να γίνουν σύντομα, με τα τραίνα που λέγαμε.
  • Αυτό που θα ήταν πιο αποτελεσματικό είναι νομίζω ένα δίκτυο σιδηροδρομικό, αποτελούμενο από δύο τεράστιες ράγες-δακτυλίους οι οποίοι θα κάνουν τον γύρο της γής, στη στεριά εννοείται, και θα μοιράζονται σαν φράκταλ σε μικρότερες και μικρότερες, με δομή που να μοιάζει με εκείνη των τριχών ενός φτερού ή τα τριχοειδή αγγεία μας. Πάνω σε αυτές τις ράγες-δακτυλίους θα γίνεται η διακίνηση αγαθών από χώρα σε χώρα, με μεγάλες ταχύτητες. Τα τραίνα θα κάνουν στάσεις τακτικές, όχι για να φορτώσουν, αλλά για να προστεθούν στο συρμό νέα βαγόνια ήδη φορτωμένα, από τα μικρότερα δίκτυα ή να αποσυνδεθούν με σκοπό την προώθησή τους προς τα μικρότερα δίκτυα και στις πόλεις. Μόλις φτάνουν σε λιμάνι, θα φορτώνονται όπως είναι σε πλοία, πολύ λιγότερα από όσα χρειάζονται τώρα. Ένας δακτύλιος διπλής κατεύθυνσης για κάθε εύκρατη ζώνη, που μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και χωρίς οδηγούς με τηλεχειρισμό.
  • Οι μονάδες παραγωγής ενέργειας, ή μεγάλες βιομηχανίες, είναι δυνατόν να χτιστούν στα όρια των εύκρατων περιοχών ή σε άγονες περιοχές όπως οι έρημοι, που βρίσκονται εντός των εύκρατων ζωνών συχνά. Ή, ακόμα, να χτίζονται υπογείως κάτω από τους οικισμούς, κοντά στους σταθμούς των σιδηροδρομικών δακτυλίων για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρόνου και ενέργειας. Η τεχνολογία επιτρέπει την λειτουργία τέτοιων μονάδων με ελάχιστο προσωπικό. Για να μην καταστρέφονται οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις, θα πρέπει οι οικισμοί να καταλαμβάνουν όσο μικρότερη επιφάνεια γίνεται, άρα μιλάμε για πολυκατοικίες οπωσδήποτε, όχι όμως ουρανοξύστες γιατί είναι ενεργειοβόροι όσο και η Ντίσνευλαντ.
  • Οι τουριστικοί προορισμοί, τα αξιοθέατα και τα μνημεία που βρίσκονται σε μακρινά μέρη θα συνεχίσουν υπάρχουν, αλλά μόνο ως τέτοιοι, δηλαδή δεν θα έχουν μόνιμο πληθυσμό παρά μόνο πελάτες και εργαζόμενους αποκλειστικά, στο σημείο του συγκεκριμένου προορισμού. Στην Αγία Πετρούπολη, για παράδειγμα, θα υπάρχει ίσα-ίσα το προσωπικό που απαιτείται για την τουριστική δραστηριότητα και μόνο, κανείς άλλος, ούτε οι γειτονικές πόλεις δεν θα μείνουν.
  • Φυσικά θα γίνει το αδιαχώρητο, αφού στις εύκρατες ζώνες θα συσσωρευτούν ένα σωρό άνθρωποι, καλλιέργειες και μονάδες παραγωγής κάθε είδους, όμως εάν υποθέσουμε ότι οι σταθμοί θα βρίσκονται σε τακτά διαστήματα, τότε δεν θα ήταν καθόλου απίθανο να αναπτυχθούν εκεί οι νέες πόλεις, με πληθυσμούς πιο λογικά κατανεμημένους, σε αντίθεση με τις σημερινές δυσαναλογίες.

6 σχόλια:

  1. Οι προτάσεις σου είναι πολύ καλές αλλά υπάρχει αυτό το σχέδιο για πολύ ενέργεια φιλική προς το περιβάλλον: desertec.

    Φυσικά η βέλτιση λύση είναι να μην κάνουμε κατάχρηση στην ενέργεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιάννη, άργησα να σου απαντήσω γιατί δεν είχα χρόνο να κοιτάξω τ λινκ που μου έδωσες.
    Το κοίταξα, αν και λίγο επιπόλαια, πασχαλινές προετοιμασίες, γαρ.

    Βασικά, από ότι κατάλαβα, το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Αν το καλοσκεφτείς το ένα αλληλοσυμπληρώνει το άλλο, αφού η δική μου πρόταση-φαντασίωση αφορά τη διακίνηση και διανομή, παρά την παραγωγή.

    Θα το μελετήσω καλύτερα, στο επόμενο εικσιτετράωρο, γιατί μετά πρέπει να αρχίσει άλλο γλέντι (μαγειρίτσες, αρνιά, κτλ)

    Καλή ανάσταση, εκεί στα ξένα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. χακ, καλά κοψίδια όπου κι αν είσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποια ξένα; Στη Σαρωνίδα Αττικης θα πάω.

    Οταν βρεις χρόνο διάβασε το λινκ που σου έστειλα μιας και είναι πολύ καλό.

    Καλό κουράγιο και χρόνια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!