Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2010

Σχέδιο Μακρόπνοο ή Ξέπνοο?

  • Βήμα πρώτο: περιορισμός εισακτέων σε σχολές με ειδικότητες κορεσμένες στην αγορά, όπως γιατροί, δικηγόροι, μαθηματικοί, φιλόλογοι, ή οτιδήποτε άλλο είναι κορεσμένο για την ελληνική επικράτεια. Κάθε χρόνο θα ανοίγει ορισμένος αριθμός θέσεων σε αυτές τις ειδικότητες, άρα με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η απορρόφησή τους από την αγορά, άρα καταπολεμάται η ανεργία. Εννοείται, κάθε χρόνο θα ανακοινώνεται από την αρχή της σχολικής χρονιάς της τρίτης Λυκείου ο αριθμός θέσεων σε κάθε σχολή, ώστε να υπολογίζει ο κάθε νέος τις δυνατότητές του. Παρά να έχω εκατό χιλιάδες άνεργους ή ημι-απασχολούμενους μαθηματικούς ( ή γιατρούς, ή δικηγόρους, κτλ) οι οποίοι είτε που θα κάνουν ιδιαίτερα είτε που θα καταλήξουν ανειδίκευτοι και ανασφάλιστοι, θα έχω όσους χρειάζομαι, ενώ οι μη εισαχθέντες στη σχολή είτε που θα ξαναπροσπαθούν σε επόμενες εξετάσεις, είτε που θα διοχετεύονται σε άλλες ειδικότητες, με μεγαλύτερη εξασφάλιση για το μέλλον τους. Επίσης, όταν υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες της ίδιας ειδικότητας, ρίχνουν το ύψος των αποδοχών ( περισσότερα δάχτυλα στην ίδια πίττα), το οποίο οδηγεί ίσως και σε διαφθορά . Αν πχ είσαι γιατρός και έχεις περάσει 12 χρόνια από τη ζωή σου στα βιβλία, το να παίρνεις ότι και ο σκαφτιάς είναι άδικο, τσούπ!- να το φακελάκι! Το καλύτερο? Θα αδειάσουν τα πανεπιστήμια από αχαίρευτους χαραμοφάηδες που κατά λάθος κατέληξαν εκεί και που μόνο αλητείες ή εξευτελισμούς φέρνουν στον εαυτό τους και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
  • Υποχρεωτικός τερματισμός φοίτησης: τρία χρόνια μετά την κανονική διάρκεια των σπουδών, θα διακόπτεται η φοίτηση. Παρατάσεις θα δικαιολογούνται σε ειδικές περιπτώσεις όπως σε περίπτωση προβλήματος υγείας ή στρατιωτικής θητείας.
  • Ίδρυση Εθνικής Μεταφορικής: φορτηγά και νταλίκες κρατικής ιδιοκτησίας, ίσως ως παρακλάδι των ελτα. Μεγάλη επένδυση, αλλά αξίζει τον κόπο. Οι μεσάζοντες που λυμαίνονται την ντόπια παραγωγή καθιστώντας την ακριβότερη από τα εισαγόμενα προϊόντα, θα είναι πλέον άχρηστοι. Οι ιδιωτικές μεταφορικές είναι εκτός ελέγχου, ασυνεπείς, ακριβές και μεγάλος βραχνάς για το εμπόριο. Μία κρατική μεταφορική με αξιοπιστία, τακτικά δρομολόγια, σταθερές τιμές και πρόσβαση σε όλες ανεξαιρέτως τις περιοχές θα λύσει τα χέρια πολλών επαγγελματιών, από τον αγρότη και τον μαγαζάτορα, μέχρι τον ιστιοπλόο που περιμένει ένα εξάρτημα μέσα στο λιοπύρι και του λένε ξαναέλα σε τρείς ώρες με τον πελάτη στο σβέρκο... Από τον παραγωγό στον έμπορο χωρίς παρεμβάσεις και επιβαρύνσεις, συν ένα έσοδο για την τσέπη του κράτους. Πιό ξύπνιοι είναι οι φεντέξ?
  • Δασμολόγηση εισαγόμενων γεωργοκτηνοτροφικών προϊόντων. Με σκοπό την ενίσχυση της εγχώριας κατανάλωσης και αγοράς. Η αγροτική παραγωγή είναι πολύ σημαντική για να την αφήσουμε να μαραζώσει. Αν τα εισαγόμενα προϊόντα είναι ακριβότερα, τότε θα είναι πιο επικερδές για τον Έλληνα να καλλιεργήσει τη γή, ειδικά αν τα μεταφορικά του έρθουν φθηνότερα και γλιτώσει τον βαμπίρ τον μεσάζοντα. Θέλουμε περισσότερους αγρότες, το οποίο μας φέρνει στο επόμενο.
  • Μείωση ασφαλιστικών εισφορών, ίσως και στο μισό: το ποσοστό των ανέργων είναι μικρότερο από τους επιχειρηματίες που χρειάζονται βοήθεια και δεν την έχουν. Αλήθεια, έτσι είναι! Αυτό, αν και παράδοξο, θα οδηγήσει σε αύξηση των κρατικών εσόδων, και αυτό εξηγείται ως εξής: περισσότεροι άνθρωποι θα προσληφθούν, άρα λιγότεροι άνεργοι στο ταμείο. Καλύτερη παροχή υπηρεσιών, ανταγωνιστικότερα προϊόντα, υψηλότερο επίπεδο συναλλαγών. Περισσότεροι εργαζόμενοι ίσον μεγαλύτερη κατανάλωση, μεγαλύτερος τζίρος, περισσότερος ΦΠΑ στην τσέπη του κράτους και φυσικά, είναι καλύτερα να παίρνεις 5 ευρώ από εκατό ανθρώπους παρά εκατό ευρώ από έναν.
  • Αποκέντρωση δημόσιων υπηρεσιών: Γιατί τα κεντρικά της ΔΕΗ να βρίσκονται στην Αθήνα? Το πολυτεχνείο να γίνει μουσείο ή άλλου είδους πολιτιστικός χώρος, ενώ η πανεπιστημιακή του δραστηριότητα να μεταφερθεί....ας πούμε στο Λιτόχωρο. Ανάσα για την Αθήνα που ασφυκτιά από το βάρος των όχλων, πνοή ζωής για το Λιτόχωρο . Η κυβέρνηση θα μείνει στην Αθήνα, όμως πανεπιστήμια και τα κεντρικά γραφεία ορισμένων οργανισμών μπορούν κάλλιστα να μεταφερθούν σε πόλεις όχι ιδιαίτερα μεγάλες. Η τεχνολογία επιτρέπει την ομαλή λειτουργία και επικοινωνία μεταξύ τους, όπως όλοι γνωρίζουμε. Τα κεντρικά γραφεία του ΟΤΕ ή του ΕΟΤ για παράδειγμα, εάν μεταφερθούν αντίστοιχα στην Άμφισσα και στο Καρπενήσι (έτσι, στην τύχη) θα δώσει δουλειά στους ντόπιους επιχειρηματίες, θα μείνουν στην πόλη τους νέοι που ειδάλλως θα στριμώχνονταν για μία θέση πάρκινγκ στις μεγάλες πόλεις, θα διευρύνονταν ο κύκλος του χρήματος και της παραγωγικότητας. Το Μετσόβειο, να πάει στο Μέτσοβο.
  • Κλείσιμο τεσσάρων τραπεζών: Να παραμείνουν μόνο όσες διαθέτουν το μεγαλύτερο ποσοστό πραγματικού αποθέματος. Οι άλλες αποτελούν ληστρικές απάτες που με το πρόσχημα ότι προσφέρουν θέσεις εργασίας δήθεν πόρους ανάπτυξης, εξαπατούν τον κόσμο και στραγγίζουν τη ζωτική ενέργεια του συστήματος.
  • Παραγωγή ναι, ρεμπελιά όχι.

17 σχόλια:

  1. βήμα 1ο...
    αδικείς ολόκληρες γενιές που θα διεκδικούν με πολύ μικρότερες πιθανότητες απ τους αμέσως προηγούμενους την φοίτηση τους σε "κορεσμένες" Σχολές.Αν και ίσως θα τους πρόσφερε υπηρεσία η διοχέτευσή τους σε επαγγέλματα του μέλλοντος,έχεις εσύ καμιά εμπιστοσύνη για τη φαντασία και την ικανότητα πρόβλεψης πχ.των στελεχών του Υπ.Παιδείας?
    Βήμα2... συμφωνώ.
    Βήμα 3...φορτηγατζήδες-δημόσιοι υπάλληλοι?εκεί να δεις που δεν θα φτάνει έγκαιρα τίποτε!Για ξανασκεψου το !Ίσως η λύση θα ήταν να ευνοηθεί η δραστηριοποίηση πολυεθνικών του κλάδου ώστε να δημιουργηθεί ανταγωνισμός.
    Βήμα 4...αδύνατο να γίνει μονομερώς λόγω διεθνών συνθηκών.Τόσα χρόνια καλά τσεπώνανε τις κοινοτικές επιδοτήσεις?
    Βήμα 5...ν'αγιάσει το στόμα σου!
    Το ίδιο έπρεπε να είχε γίνει από πέρσι και με τη φορολογία,επί ποινή όμως κλεισίματος εφόσον κανείς πιανόταν υπότροπος.
    Βήμα 6...ουτοπικό,και μάλλον θα δημιουργούσε πολύ περισσότερα προβλήματα απ'οσα θα έλυνε.Ασε που οι εργαζόμενοι δεν θα μετακινούνταν με τίποτε σε τόπο που δεν είχαν επιλέξει εξαρχής.
    Βήμα 7...για να γίνουν ακόμα περισσότερο καρτέλ απ'οτι είναι τώρα?

    Σόρρυ που σε πολλά διαφωνώ,αλλά δε νομίζω οτι τα σκέφτηκες πολύ καλά τούτη τη φορά.Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δε θα διαφωνήσω στον περιορισμό των εισακτέων, αλλά είναι αρκετά πολύπλοκο. Πρέπει να αλλάξει και η δομή της εργασίας μετά, αλλά και οι «επιθυμίες» του κόσμου. Μην ξεχνάς ότι η ισχύουσα θεωρία λέει πως σπουδάζεις για να αναπτύξεις το πνεύμα σου και μετά να μπεις στην «ανταγωνιστικότητα» της αγοράς (κάτι που επικροτείς παρακάτω). Άρα, αν ζητάς ανταγωνιστικότητα τότε το πρώτο βήμα σου είναι άτοπο. Ή αντίστροφο. Πρέπει9 να μάθεις να τα βλέπεις λίγο πιο σφαιρικά :)

    Το δεύτερο ισχύει, μιας και χάνεις τη φοιτητική σου ιδιότητα. Το να αποπέμπεσαι δεν είναι καθόλου λογικό, άμα θες, συνέχισε να παρακολουθείς. Απλά θα συμφωνήσω ότι το πτυχίο σου δεν πρέπει να είναι ισάξιο με αυτού που τελείωσε στην ώρα του. Κάτι που θεωρητικά ισχύει, πρακτικά όμως, μιας και ο ανταγωνισμός έχει καταστρέψει κάθε έννοια της ποιότητας (ω ναι, αυτό ακριβώς κάνει!) δεν ισχύει.

    Στη ίδρυση κρατικής μεταφορικής μαζί σου! Αλλά ξέρεις τι θα σου πουν οι σύγχρονοι θεοί της οικονομίας… Λιγότερο δημόσιο και όχι δημόσιες υπηρεσίες. Αυτό πρεσβεύουν πάντα οι φιλελεύθεροι οικονομολόγοι που μας κυβερνούν!

    Μέσα και στη δασμολόγηση! Αλλά πλέον παύουμε να μιλάμε για ελεύθερη και ανταγωνιστική αγορά ε; Διότι η δασμολόγηση αντιτίθεται και στα δύο! Μετατρέπει την ανταγωνιστικότητα και υποστηρίζει τα προϊόντα που θέλει αυτή, ανεξαρτήτως ανταγωνιστικότητας! Εμένα με βολεύει, ούτως ή άλλως, ο ανταγωνισμός είναι η μεγάλη μάστιγα της σύγχρονης κοινωνίας!

    Με τις ασφαλιστικές εισφορές πάλι έχεις ένα μίνι πρόβλημα. Χωρίς ασφάλιση θα λιμοκτονήσουν οι σημερινοί συνταξιούχοι και θα πεθάνουν οι αυριανοί. Εκτός και αν θες σήμερα που δεν είσαι στη σύνταξη να μην πληρώνεις, αλλά αύριο να απαιτείς να πληρώνουν. Πιστεύω σου έχω σχολιάσει πολλάκις τους λόγους, μην τους ξαναλέω… Οι ασφαλιστικές εισφορές πρέπει να πληρώνονται στο ακέραιο, αλλιώς να δημεύεται η επιχείρηση! Να δεις μετά πως βρίσκουν λεφτά όλοι!

    Μόνο τέσσερεις;
    Μία σε κάθε χώρα πρέπει να μείνει! Για τις τράπεζες λέω! Και να πάψουν να είναι κερδοσκοπικοί οργανισμοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Α μου διέφυγε η «αποκέντρωση σχολών»…
    Εδώ λέμε πως πρέπει να κλείσει η σχολή σε κάθε κωλοχώρι άμα είναι να γίνει σωστά το εκπαιδευτικό σύστημα, εσύ θες να στείλεις το πολυτεχνείο μακριά;
    Ατυχώς, στα πανεπιστήμια ισχύει ο συγκεντρωτισμός. Αλλά επαγγελματικές σχολές να δημιουργηθούν σε κάθε νομό, σίγουρα. Επαγγελματικές όμως, όχι ακαδημαϊκές! Έχει μεγάλη διαφορά και θα δώσει και καλύτερης ποιότητας ανθρώπους και ως προς τον επαγγελματισμό, αλλά και ως προς την επιστημοσύνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άμπαν και Τετράγωνε

    Απαντώ ανά ζήτημα:
    1) όντως, είναι αδικία για τις μέλλουσες γενιές και όντως, είναι πολύπλοκο θέμα. Δεν πρεπει όμως να υπαρχει και κάποια ρεαλιστική αντιστοιχία επαγγελματικού προσανατολισμού και νόμων της αγοράς? Δηλαδή, πόσους γιατρούς αντέχει ένας όλο και μικρότερος πληθυσμός? Πόσους δάσκαλους? Δεν είναι κοινωνική παραπλάνηση να υποσχόμαστε δουλειές για όλους χωρίς να σχεδιάσουμε ούτε να διακρίνουμε ανάμεσα στο απαραίτητο και το περιττό?
    Ναί είναι αλήθεια ότι με τις σπουδές καλλιεργείται το πνεύμα, όμως τι να το κάνεις αν σαν απόφοιτος δεν βρίσκεις εργασία? Γιατί να κάνεις 12 χρόνια ιατρική αν δεν ασκήσεις το επάγγελμα στο τέλος? Πόσο άχρηστη είναι η πνευματική καλλιέργεια όταν δεν συνδυάζεται με πραγματική, χειροπιαστή εργασία και συνεισφορά?


    2)Δεν θα πρέπει να δίνεται πτυχίο, ειδάλλως αποτελεί ημίμετρο. Να μην παρακολουθεί, να μην απασχολεί το σύστημα με την ανούσια ύπαρξή του.

    3)Κοίτα, τα ελτά λειτουργούν με καλούς ρυθμούς. Τα ΚΤΕΛ, επίσης είναι μία καλοστημένη υπηρεσία. Πολλοί επαγγελματίες επιλέγουν να στέλνουν εμπορεύματα με το κτελ παρά να πληρώνουν τις δυσλειτουργικές ιδιωτικές μεταφορικές. Και όταν λέω δυσλειτουργικές, εννοώ να χάνονται πράγματα, να σπάνε και άντε να βρείς άκρη ή να σε περιμένουν σε κάποια αποθήκη ενώ εσύ τα περιμένεις σε άλλη. Ωστόσο, ο λόγος που προτείνω την ίδρυση μίας εθνικής μςεταφορικής είνα κυρίως για να έχει τη δυνατοτητα ο παραγωγός να παρακάμπτει τον μεσάζοντα, ή έστω να έχει τη δυνατότητα να βγάζει κέρδος χωρίς να επιβαρύνει τον καταναλωτή με τα περίφημα μεταφορικά.

    4) τότε πως θα γίνει να μην πληρώνουν οι έλληνες ακριβότερα τα ελληνικά προιόντα?

    5) Μεγάλο μέρος των ασφαλιστικών εισφορών πάει σε τσέπες άλλες. Μειώνοντας τις εισφορές, θα υπάρχουν λιγότερα να κλέψει κανείς. Επιπλέον, ένα ανταποδοτικό σύστημα είμαι σίγουρη ότι θα φαίνεται δικαιότερο στα μάτια του ασφαλισμένου, άρα θα το υποστηρίξει καλύτερα από το αφηρημένα και γενικά και ασαφέστατα "κοινωνικά δίκαιο" που μάλλον ευκαιρίες για καταχρήσεις προσφέρει παρά πραγματική ασφάλιση. Είναι προφανές άλλωστε ότι το παρόν σύστημα πνέει τα λοίσθια...ο λόγος που δεν υπάρχει σάλιο στο παρόν σύστημα είναι ότι και έπεσε φαγοπότι, και οι επαγγελματίες έδειξαν δικαιολογημένη δυσπιστία ως προς την αποτελεσματικότητά του.

    Αποκέντρωση?
    Αν μεταφερθούν τότε αναγκαστικά θα μεταφερθούν ή θα μετατεθούν σε άλλη υπηρεσία εντός Αθηνών ή άλλης έδρας. Μιλάμε για επένδυση που θα ωφελήσει απίστευτα τη χώρα και θα διστάσουμε να στεναχωρήσουμε τους κατά τόπους βολεμένους? Η μήπως δεν θα βολευτούν αλλού? Για κάθε έναν που θα αρνηθεί να μεταφερθεί, σίγουρα υπάρχουν άλλοι έξι, και μάλιστα καλύτερα εξοπλισμένοι με προσόντα, να τους αντικαταστήσουν!

    Αυτό για τις πτράπεζες είναι ουτοπικό και το ξέρω, Όμως πραγματικά, δεν καταλαβαίνω γιατί είναι υποχρεωτικό να συνεχίζεται η ύπαρξη υπερχρεωμένων επιχειρήσεων στο διηνεκές, τη στιγμή μάλιστα που δεν ανταποδίδουν με κοινωνική προσφορά. Γιατί να υποστηρίζεται ο μεγάλος απατεώνας?

    Όσο για τη διαφωνία, δε νομίζω ότι αποτελεί λόγο να στεναχωρηθεί κανείς. Εφόσον η γνώμη υποστηρίζεται από επιχειρήματα και εφόσον απλώς κουβέντα κάνουμε, γιατί να με στεναχωρήσεις? Γιατί να στεναχωρηθώ?
    Το καφεδάκι μας πίνουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν ξέρω αν έπιασες το συνολικό πνεύμα, αλλά στο (1) δε διαφωνώ ακριβώς, απλά είναι δύσκολο και θέλει πολλές αλλαγές, δεν μπορεί να παρθεί ως μεμονωμένο μέτρο, πρέπει να αλλάξουν πολλά, σε πολλά επίπεδα (το βασικό πρόβλημα όσων λες συνήθως είναι ότι δεν βλέπεις όλα τα επίπεδα, όχι ότι έχεις άδικο σε αυτό που λες, αυτό καθ’ εαυτό).
    Όταν τελείωσα εγώ, μετρούσε ο χρόνος παραλαβής πτυχίου, δεν ήταν ημίμετρο, απλά το αδρανοποίησε η αγορά όπως την φτιάξαμε σήμερα.
    Όσο για τις ασφαλιστικές εισφορές, μην γενικολογείς, «μεγάλο μέρος πάει σε τσέπες άλλες». Το ασφαλιστικό είναι (απολύτως ορθά) αναδιανεμητικό, όχι αποταμιευτικό. Και οι εισφορές δεν φτάνουν για την αναδιανομή, ανεξάρτητα με το αν κάποιοι «κλέβουν». Άλλο το να εξυγιάνεις το σύστημα (καλά τα λες για τις δημόσιες παροχές υπηρεσιών), άλλο το να το στραγγίσεις εντελώς. Αν πιστεύεις ότι οι εισφορές φτάνουν και περισσεύουν, τότε είναι άλλο ανέκδοτο, μόνο που αν είχες δίκιο, δεν θα ωρυόταν κανένας ότι σε λίγο τα ταμία δεν θα μπορούν να πληρώσουν, μιας και η κλοπές συνήθως γίνονται από τα περισσεύματα. Το έχεις συνολικά λάθος το θέμα εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σήμερα άκουγα το πρωί στην ετ τους αγρότες να διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι τα προιόντα τους πωλούνται με 3000% κέρδος και οι ίδιοι δεν έχουν να ζήσουν...
    Το ότι η πραγματικότητα είναι αυτή, δε σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσει να είναι.

    Από που θα ξεκινήσουν οι αλλαγές αν όλοι κρίνουμε χωρίς να κάνουμε κάτι, και λέμε όλοι "Αυτό δε γίνεται το άλλο δε γίνεται....?"

    Όλα τα πράγματα ήταν ακατόρθωτα, μέχρι που κάποιος τα έκανε αλήθεια. Το ότι κάτι είναι δύσκολο δε σημαίνει ότι δεν γίνεται, ούτε ότι είναι λανθασμένο σαν απόφαση.

    Ας μη ξεχνάμε ότι είμαστε όλοι διεφθαρμένοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι στο ότι «Δεν γίνεται έτσι» που λέω, αλλά χάνεις το νόημα: Δεν είπα «δεν γίνεται», ακόμα και του σπανού τα γένια γίνονται σήμερα. Δεν γίνεται έτσι, πρέπει να αλλάξουν πολλά ταυτόχρονα, αλλιώς η μονομερής αντιμετώπιση που προτείνεις θα αποτύχει οικτρά. Γι΄ αυτό δεν αλλάζει ποτέ τίποτε. Γιατί ακριβώς για να κάνουν αίσθηση οι «διαχειριστές» και να κερδίσουν διαχειριστικό χρόνο στην εξουσία, παίρνουν αποσπασματικά και όχι ολοκληρωμένα μέτρα.

    Και θα το εκτιμούσα (το έχω πει πολλές φορές), όταν κάποιος χρησιμοποιεί γενικεύσεις του στυλ: όλοι φταίμε, ή όλοι είμαστε διεφθαρμένοι, να βάζει ως υποσημείωση το εκτός του καμηλιέρη. Εσύ μπορεί να είσαι διεφθαρμένη, εγώ όμως δεν είμαι και απαιτώ να μην θίγεται το όνομά μου με γενικεύσεις σαν την τελευταία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μην το παίρνεια προσωπικά, γιατί δεν το εννούσα έτσι.
    Κοιτα για πχ τι έπαθε η κυνική κυρία, που είχε τη διαφθορά στη ζωή της και δεν το ήξερε:

    http://e-cynical.blogspot.com/2010/01/blog-post_15.html

    Κι αυτό διαφθορά είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν είναι θέμα προσωπικού, το «όλοι φταίμε» είναι ο σύγχρονος μύθος που διατηρεί το ισχύον καθεστώς για το οποίο «φταίμε». Στην πράξη μόνο οι διαχειριστές φταίνε. Ο κόσμος χορεύει στο ρυθμό που βαράει η ορχήστρα.
    Ότι και να πεις, απαιτώ να μην γενικεύεις τόσο, ώστε να με περιλαμβάνει!
    (Σε λίγο θα μου βγάλεις και τις γκαμήλες φταίχτες… ε-μα…)

    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ** Εκτός και αν έχεις στοιχεία για να με κατηγορήσεις ευθέως, τότε, συζητάμε την τιμή! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αμάααααν

    βασικά και μόνο που είσαι εκπαιδευτικός αποτελεί από μόνο του ένδειξη διαφθοράς, γιατι ως γνωστόν ουδείς μωρότερος...

    Δεύτερον, αυτό που λες κι εσύ εννούσα και μάλιστα στο ποστ της κυνικής αυτό δείχνει, ότι ο απλός άνθρωπος αναγκάζεται να γίνεται συνένοχος λόγω των ασυνεπειών του συστήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό δεν είναι συνενοχή.
    Και άλλο μωρός, άλλο διεφθαρμένος.
    Κάποτε ας σοβαρευτούμε.
    Δηλώνω (χωρίς πλάκα) αθώος μέχρι αποδείξεως του εναντίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είσαι και παρα είσαι συνένοχος, όπως είσαι και σε άλλα πράγματα, όπως είμαστε όλοι μας.

    Όπως όταν όλοι λέμε "Ναι, κύριέ μου ο πλανήτης πεθαίνει" και μετά παίρνουμε το αυτοκίνητο για να πάμε στο περίπτερο στη γωνία, όπως όταν καταναλώνουμε με μανιώδεις ταχύτητες και μετά θλιβόμαστε για τα πεινασμένα παιδιά της σομαλίας. Όπως όταν χρειαζόμαστε βουνά ενέργειας και θερμίδων για την απόλαυση μιας βραδιάς και μετά λέμε γιατί ερημώνουν τα δάση. Όπως όταν γνωρίζουμε ότι ο Κόκκαληςς είναι αυτό που είναι κι ωστόσο του δίνουμε τα ωραία μας λεφτάκια, όπως όταν γνωρίζουμε πως έβγαλε τα λεφτά ο κανάγιας ο διευθυντής κι ωστόσο αντί να τον καταγγείλουμε του βγάζουμε και το καπέλο.

    Είσαι και παρά είσαι, γιατί αφού ζείς μέσα στη λάσπη, είσαι λασπωμένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αθηνά, άμα θεωρείς τον εαυτό σου ένοχο, παραδώσου στην αστυνομία. Αν θεωρείς ότι φέρω ενοχή για κάτι, κάνε μου μήνυση. Το να με κατηγορείς για συνένοχο σε κάτι, το οποίο δεν ορίζω, ή να με κατηγορείς πως κάνω πράγματα που δεν κάνω, χάριν γενίκευσης, αποτελεί κακοήθη δυσφήμιση.

    Απαιτώ να ανακαλέσεις.

    Η νοοτροπία αυτή και το γεγονός ότι με κατηγορείς για πράγματα που είναι υπαίτιοι άλλοι, είναι ο λόγος που δεν γίνεται να διορθωθεί ο κόσμος. Γιατί δεν κατηγορείς στοχευμένα τους υπαίτιους. Με όσα γράφεις, είσαι υπεύθυνη της απενοχοποίησης όσως αξίζουν κρέμασμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο κυνισμός μου δεν μου επιτρεπει να κάνω κάτι τέτοιο. Το καλύτερο που μπορώ να κάνω για εσένα είναι να παραδεχθώ ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις για την συμμετοχή σου, εκούσια ή ακουσια, στη διαφθορά.

    Και μόνον ότι ανεχόμαστε κάποια πράγματ, για εμένα αποτελεί διαφθορά, οπότε ίσως μιλάμε σε διαφορετική βάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!