Παρασκευή, 3 Απριλίου 2009

Ένα μήλο την ημέρα τους Αγγέλους κάνει πέρα

  • Μετά από μία συζήτηση θρησκευτικού περιεχομένου πριν από πολλά έτη, συνειδητοποίησα ότι οι γνώσεις, οι απόψεις και οι αντιρρήσεις μου βασίζονταν στα παραμυθάκια που διδαχθήκαμε στο δημοτικό και σε προφορικές μαρτυρίες γιαγιάδων, θειάδων και άλλων, διόλου αξιόπιστων ατόμων. Επίσης, όσες φορές πήγα εκκλησία, παρατήρησα ότι στο κήρυγμα δεν αναφέρονται όλα όσα θα έπρεπε. Απόρησα λοιπόν με το γεγονός ότι η πλειοψηφία των πιστών δεν ξέρει τι πιστεύει, ενώ η πλειοψηφία των δύσπιστων (ας το αφήσουμε έτσι αυτό) δυσπιστεί για πράγματα τα οποία δεν γνωρίζει. Κάθησα λοιπόν και διάβασα τη Βίβλο, έτσι από περιέργεια. Και μου έκαναν εντύπωση τα εξής.
  • Οι πρωτόπλαστοι εκδιώχθηκαν επειδή έφαγαν από τον καρπό του Δέντρου της Γνώσης...
  • ...της Γνώσης του Καλού και του Κακού. Ο άνθρωπος έχασε τον Παράδεισο γιατί παρακούγοντας, απέκτησε τη γνώση ανάμεσα στο καλό και το κακό. Και η τιμωρία του ήταν ο μόχθος ενώ η τιμωρία της γυναίκας ήταν να γεννά με πόνο. Αναρωτιόμουν για τον συμβολισμό αυτής της τιμωρίας, μέχρι που ο γιατρός μου μου εξήγησε ότι οι γυναίκες δυσκολεύονται τόσο πολύ στη γέννα (ενώ όλα τα υπόλοιπα πλάσματα γεννούν στο άψε-σβήσε) επειδή το μέγεθος του εγκέφαλου αποτελεί μεγαλύτερο ποσοστό του συνολικού μεγέθους τους σώματος. Ενώ στα περισσότερα ζώα η αναλογία εγκέφαλος-σώμα είναι ένα πρός δέκα, στον άνθρωπο είναι το ένα όγδοο. Ο άνθρωπος ξέρει πολλά και για αυτό έχει μεγάλο εγκέφαλο και για αυτό γεννά με πόνο και δυσκολία . Αυτό είναι πραγματικό στοιχείο. Είναι αστείο αν σκεφτεί κανείς ότι η μέση γιαγιούλα που ανάβει το κεράκι της νομίζει ότι το προπατορικό αμάρτημα έχει να κάνει με το σεξ... Αναρωτιέμαι πόσοι άλλοι τέτοιοι επιστημονικοί συμβολισμοί να υπάρχουν.
  • Το δεύτερο που με έβαλε σε σκέψεις ήταν το γεγονός ότι όταν οι πρωτόπλαστοι έκαναν παιδιά, τα παιδιά αυτά παντρεύτηκαν τις γυναίκες των ανθρώπων. Άρα οι πρωτόπλαστοι ήρθαν δεύτεροι στην καλύτερη των υποθέσεων...
  • Οι άγγελοι δεν είχαν φτερά. Εμφανίζονταν στους ανθρώπους ως πεζοί ταξιδιώτες. Η πύρινη ρομφαία, ο κρίνος, όλα όσα απεικονίζονται με συνοδεία τα πούπουλα, είναι ποιητική αδεία των δημιουργών, ίσως λόγω παγανιστικών επιρροών (πχ φτερά είχε ο Ερμής στα πόδια του, η Νίκη, οι Αύρες...) ή ίσως μάρκετινγκ για να πουληθούν περισσότερα εικονίσματα.
  • Πουθενά δεν αναφέρεται η κόλαση μέχρι και τα ευαγγέλια που καταγράφουν τη ζωή του Ιησού.
  • Όταν ισχυρίζονται οι θειάδες ότι το "μάτι" το λένε οι γραφές, εννοούν τους εξορκισμούς των δαιμόνων που νομίζω ότι είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό, μιας και ο εξορκισμός συνεχίζει να υπάρχει ακόμα ως μυστήριο. Κάπου εμβόλιμα έγινε αποδεκτή και η βασκανία, που περισσότερο μοιάζει με μαγεία(τα "λόγια" που μουρμουρίζουν και δεν μολογάνε σε κανέναν φυσικά και δεν είναι από τις γραφές....), η οποία όμως με τη σειρά της είναι καταδικαστέα ως αμάρτημα από την εκκλησία. Στη κόλαση οι ξεματιάστρες?
  • Τα όσα έκαναν οι άγιοι πατέρες στη Γένεση συμπεριλαμβάνουν μοιχείες, αιμομιξίες και πολλές ανηθικότητες. Ο Αβραάμ, ο Δαβίδ, αδέρφια, μανάδες, δούλες, σύζυγοι....Βέβαια από ένα σημείο και μετά ότι αναφορά γίνει συνοδεύεται και από ανάλογη κριτική, αλλά η αναφορά υπάρχει, το γεγονός είναι καταγεγραμμένο αιώνια. Είναι λογικό να μην μας τα μαθαίνουν αυτά στο σχολείο αλλά θα ήθελα στο Λύκειο αντί για τις κοτσάνες που λέγονται θρησκευτικά και υπάρχουν μόνο για να δυσκολεύουν τη ζωή των παιδιών , να γίνονταν μία απλή ανάγνωση των γραφών στην καθομιλουμένη και όχι στην αρχαΐζουσα που ψέλνουν οι ψάλτες ένρινα, υποκριτικά και μάταια στους ναούς τις κυριακές.
  • Στις "δέκα" εντολές συμπεριλαμβάνονται οδηγίες για την καθαριότητα, τη διατροφή, τη δουλειά, τις αργίες και το κάθε τι που ίσως προβλημάτιζε τους τότε άνθρωπους. Οι γυναίκες που είχαν "τα ρούχα τους" πχ θεωρούνταν ακάθαρτες και έμεναν έξω από τους οικισμούς μέχρι να τους περάσει, προς αποφυγή μολύνσεων προφανώς. Δίνονται οδηγιες για την αποφυγή κατανάλωσης ψόφιων ή άρρωστων ζώων, έντομων και αίματος, για τον ίδιο λόγω μάλλον. Αυτά λογικά μου φαίνονται για μία εποχή που δεν υπήρχε σαπούνι, εμβολιασμός, αντισηψία, ιατρική. Πρακτικά θέματα. Γιατί μας διδάσκουν τις ασφυκτικές δέκα παραφράζοντας το νόημα των κειμένων?
  • Ξέρει κανείς σας να μου εξηγήσει αυτά τα πράγματα? Θυμάμαι λάθος ή μου τα έμαθαν λάθος?
  • Αν οι ιερωμένοι δεν διδάξουν όλα αυτά στα σχολεία, τότε ποιός θα το κάνει και πότε? Γιατί να σπουδάσεις θεολογία? Γιατί να διδάσκεις στα παιδιά την ανεξιθρησκεία χωρίς να έχεις διδάξει πρώτα τον χριστιανισμό και μετά να πας στην καφετέρια? Τί πλάσμα είναι ο θεολόγος και ποιό λόγο ύπαρξης έχει αφού περί πίστεως υπάρχουν οι ιερείς? Γιατί πληρώνονται ξεχωριστά παπάδες και θεολόγοι χωρίς να υπάρξει τελικά διδαχή? Δεν είναι να απορεί κανείς που οι πιστοί όλο και λιγοστεύουν! Βάλε και καναδυό σκάνδαλα...
  • Να διευκρινίσω ότι το μόνο που θέλω να πω με αυτή την ανάρτηση είναι ότι για να φτάσει κανείς στο σημείο να απορρίψει τη θρησκεία του, πρέπει πρώτα να ξέρει γιατί το κάνει και είμαι σίγουρη ότι οι για τους περισσότερους αυτό δεν ισχύει.

4 σχόλια:

  1. και τι ήθελες Αθηνούλα μου να πουν οι παπάδες, πως οι πρωτόπλαστοι γιά να πολλαπλασιαστούν πήδαγαν τα παιδιά και τ αδέρφια τους;
    Έτσι αναγκάστηκαν να πετάξουν ένα θολό,...... τις γυναίκες των ανθρώπων.
    Καλά, άμα ψάξεις θα βρείς εκλεκτά πράμματα εκεί μέσα.
    (παρεπιπτόντως, δεν ειχα πισι στην πρέβεζα, δεν ειχα αποθηκέψει τηλέφωνα, δε σε βρήκα πουθενά στα πιοτάδικα.:)
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ενικολο
    ευχαριστώ, ευχαριστώ

    δήμητρα
    που χάθηκες! σε πεθύμησα!
    να σου πω, έτσι που το λές μάλλον απίθανο φαίνεται να κάνουν κάτι τέτοιο οι παπάδες. Από την άλλη, στις μέρες μας που όλα πωλούνται, μία σαπουνόπερα βασισμένη στα καμώματα των πατέρων θα έφερνε τους ανθρώπους πιο κοντά στην εκκλησία, μιας και θα μπορούσαν να ταυτιστούν ευκολώτερα με τους χαρακτήρες...
    χαχαχαχαχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μα η θρησκεία αποτελεί αλληγορική φιλοσοφία που στόχευε (και στοχεύει) να συνεισφέρει στην εκπαίδευση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!