Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2009

Μη σπάτε τα γήπεδα: δεν είναι πανεπιστήμια.

  • Φυλάσσονται οι χώροι των πανεπιστημίων με οποιοδήποτε τρόπο? Υπάρχουν φύλακες που να εμποδίζουν την είσοδο οποιουδήποτε ατόμου στις ώρες μη λειτουργίας? Θα αποτελούσε κάτι τέτοιο παραβίαση του ασύλου που η συγκινησιακή πανούκλα μας επιβάλει να θεωρούμε καλό? Αν οι δαπάνες των επισκευών μετά από κάθε ταραχή εντός πανεπιστημιακών κτιρίων επιβάλλονταν ως πρόστιμο στους σπουδαστές που χρησιμοποιούν τα πολύτιμα αυτά κτίρια για να εκτονώσουν τα απωθημένα τους? (αφού οι αστυνομικές δυνάμεις δεν μπαίνουν μέσα, αυτό σημαίνει ότι δε γίνονται συμπλοκές άρα ότι σπάει ή καίγεται έχει γίνει από σπουδαστές για σπουδαστές ή οποιονδήποτε άλλον αυτοί μπάσουν εκεί μέσα)
  • Δεν είναι και οι φοιτητές υπεύθυνοι όπως και οι καθηγητές άλλωστε αλλά και ολόκληρη η κοινωνία, για το τί συμβαίνει στα πανεπιστήμια?

27 σχόλια:

  1. Εχει παραγινει καποιες φορες το κακο με το ασυλο. Ειναι καιρος πιστευω να ληφθουν καποια μετρα.

    Καλημερες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η γνωμη μου ειναι οτι πρεπει να απαγορευεται σε ανθρωπους που δεν εχουν σχεση με τις σχολες να εισερχονται, ειδικα σε περιπτωσεις επεισοδιων κτλ.
    Μια σκεψη ειναι να σταθει η Αστυνομια εξω απο την εισοδο και να μην αφηνει κανενα να μπαινει μεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προ μερικών ετών είχα βρεθεί για κάποιο λόγο στο Πανεπιστήμιο της Βόννης στην Γερμανία.
    Οι πεντακάθαρες αίθουσες διδασκαλίας είχαν και κουρτίνες.
    Μεταξωτές μάλιστα!!
    Συγκρίνετε ποιότητα και σοβαρότητα φοιτητών και Καθηγητών στα σημερινά Ελληνικά Πανεπιστήμια και στα Γερμανικά!!
    Συγκρίνετε σοβαρότητα κοινής γνώμης μεταξύ Ελλάδος και Γερμανίας!!
    Άραγε μόνο κάποιος κατακλυσμός μπορεί να στρώσει την χώρα μας, χωρίς όμως προσφυγή σε κιβωτό του Νώε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλημέρα χρίστο.
    τί θα γινόταν αν καθιστούνταν παράνομη η οχύρωση εντός πανεπιστημιακών κτιρίων ΚΑΙ ΑΠΟ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αθηνόβια
    Εάν εννοείς την κατάργηση του λεγομένου Πανεπιστημιακού ασύλου θα ήταν δώρο θεού.
    Πλην όμως αυτό δεν θέλουν ούτε τα κόμματα (για να μην χαρακτηρισθούν ως μη προοδευτικά) ούτε η πλειοψηφία των διδασκόντων και διδασκομένων επειδή θα κοπεί ο χαβαλές και η κοπάνα αμφοτέρων των μερών...
    Ούτε και η Αστυνομία επειδή θα παύσει να έχει άλλοθι για την παράνομη μη άσκηση των καθηκόντων της..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα και εγώ έχω δει πανεπιστήμια σε 3 χώρες και βλέπω τη διαφορά που υπάρχει με το ελληνικό πανεπιστήμιο.

    Επειδή δεν είναι υπεύθυνοι για το τι συμβαίνει (ολοι) οι φοιτητές και οι καθηγητες δεν μπορείς να τους βάλεις όλους να πληρώνουν. Η λύση για εμένα είναι να επεμβαίνει η αστυνομία όταν υπάρχει τέλεση αξιόποινων πράξεων, χωρίς να χρειάζεται άδεια πρυτανικού, αλλά μόνο εισαγγελέα. Ετσι και η αστυνομία και ο εισαγγελέας θα αναλάβει τις ευθύνες να συλλάβουν όσους καταστρέφουν χωρίς να πετάνε το μπαλάκι σε φοιτητές με ψευτοδιλήμματα κατάργησης ασύλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ενημερωτικά τα πανεπιστήμια λειτουργούν σχεδόν όλες τις ώρες, για πολλούς λόγους.
    Δεν υπάρχει συγκινησιακή πανούκλα στο θέμα ασύλου, αντιθέτως πανούκλα αποτελούν οι σκέψης κατάργησής του. Το άσυλο αποτελεί πολιτισμό γιατί αποτελεί την παραδοχή πως η έννομη τάξη έχει λόγους να κατατρέχει όσους έχουν αντίθετη γνώμη για τους νόμους της – και μεταξύ μας, όλοι ξέρουμε πως τα νόμιμο δεν είναι και ηθικό, εξ ου και δεν τρέφω εκτίμηση στους νομολάτρες.
    Ο θεσμός του άσυλου είναι αρχαίος και ενθυμούμαι πως ακόμα και κακούργος να τον χρησιμοποιούσε, η κοινωνία ήταν καταπέλτης για την όποια έννομη τάξη καταπατούσε το άσυλο. Τότε όμως είχαμε δημοκρατία στην Ελλάδα – μετά αποκτήσαμε την «πολιτισμένη και μοντέρνα φεουδαρχική δημοκρατία»
    Τα πανεπιστήμια θα φυλασσόταν καλύτερα αν η πολιτεία επιτέλους έκοβε τα αντίστοιχα κονδύλια φύλαξης που χρειάζονται.
    Όσο για τα υπόλοιπα (περί δαπανών και ευθυνών κοκ) μόνο ως άστοχο και παράλογο παραλήρημα μπορώ να τα χαρακτηρίσω…

    Όπως και πριν πάντως, έτσι και τώρα θα πω πως όταν απόψεις σαν αυτή που εκφράζεις, απαξιώνουν το θεσμό του ασύλου και όπως εσύ, έτσι και η κοινωνία δε στέκεται σύμμαχος και προστάτης του θεσμού, ο θεσμός παίρνει το πρόσωπο που αξίζει στη νκοινωνία που τον απαξιώνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. άμπανε όλο θεωρίες είσαι.
    δε λέω να μπούν τα στρατά μέσα αλλά τρείς φύλακες να κλείσουν τις πόρτες πριν μπούν τα πρεζόνια(δε θέλω να πιστεύω ότι οι φοιτητές τα κάνουν τέτοια πράγματα.)
    ή μηπως θες να μας πεις ότι καλά κάνουν οι φοιτητές και χρησιμοποιούν τα πανεπιστήμια έναντι οδοφραγμάτων?Γιατί εγώ δεν είδα κανένα τανκ πουθενά.....

    σε πρακτική βάση τι έχεις να προτείνεις? εμένα το λογικότερο μου φάνηκε αυτό που πρότεινε ο ndn, αλλά όπως μάλλον πιστεύεις, εγώ δεν πρέπει να έχω γνώμη. Μονο να χειροκροτώ τα κακώς κείμενα.

    το ότι μιλάω όπως μιλάω είναι γιατί βλέπω ότι το παρόν σύστημα ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ!

    και ξαναλέω: άσε τις θεωρίες και τα αφηρημένα

    ΠΡΑΚΤΙΚΑ πως θα γίνει να σταματήσει αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. όσο για το τι αξίζω εγώ και εσύ ας το συζητήσουμε άλλη φορά καλύτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Α) Δεν σου είπα να μην έχεις γνώμη. Αλλά όταν η γνώμη σου είναι πως η δική μου γνώμη περ ασύλου αποτελεί πανούκλα, μάλλον η γνώμη σου εναι άρρωστη.
    Β) Στην αρχαία ελλάδα δούλευε. Ξέρεις γιατί; Γιατί δεν μιλάω με θεωρίες, γιατί απλά το άσυλο ήταν σεβαστό ακόμα και όταν κατέφευγε εκεί ένα πρεζόνι.
    Γ) Το θέμα είναι τί είναι αυτό που θέλουμε να σταματήσει, μήπως να σταματούσαμε να δημιουργούμε αυτούς τους ανθρώπους καλύτερα;

    Σίγουρα δεμ έχω τόσο κακή άποψη για την κοινωνία. Σίγουρα πολλά πράγματα με πονάνε, αλλά ο σκοπός για εμένα δεν αγιάζει τα μέσα και σίγουρα δεν εκτιμώ καθόλου αυτή τη νοοτροπία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. απάντησέ μου τότε:
    Γιατί να μην υπάρχουν φύλακες(όχι αστυνομικοί ούτε στρατιώτες) για να φυλάσσουν τους χώρους και να εμποδίζουν τους καταστροφείς?

    στην αρχαία ελλάδα δούλευε γιατί ο πληθυσμός ήταν μικρότερος και από αυτόν τον πληθυσμό μόνον οι άρρενες γόνοι πλουσίων, λευκών πολιτών είχαν δικαίωμα συμμετοχής. Αν υποννοείς ότι έτσι πρέπει να ξαναγίνει.......

    συγκινησιακή πανούκλα είναι όταν αντί να βάλουμε έναν φύλακα, αφήνουμε να γίνονται τα ίδια δύο-τρείς φορές το χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και ποιόοοος είναι αυτός που πρέπει να κόψει το κονδύλι για τους φύλακες;;;
    Ποιόοος σου είπε πως δεν θέλουμε φύλακες;
    Ποιόοος είναι αυτός που δεν δίνει τα χρήματα, αλλά στην πράξη δικαιολογεί έναν φύλακα για μερικά τετραγωνικά χιλιόμετρα; (Και μετά βάζει 20 για να φυλάνε τους επιχειρήματος κοκ - αλλά αυτό και αν είναι απαξίωση, ο επιχειρηματίας έχει μεγαλύτερη αξία από το άσυλο, σαν δεν ντρεπόμαστε!)
    Ούτε οι φοιτητές, ούτε εμείς οι καθηγητές τους είμαστε υπεύθυνοι γι’ αυτό, απευθύνσου στο υπουργείο για ευθύνες!
    Όσο για το να κλείσει ο χώρος, σε πληροφορώ πχ πως στο ΕΜΠ (ζωγράφου) τρέχουν πειράματα σε μόνιμη κατάσταση λειτουργίας και συνεπώς ανά πάσα στιγμή του 24αώρου κάποιος μπορεί να πάει.
    Αν τώρα μιλάμε για το κεντρικό κτίριο (πατησίων) τότε απλά έχω να πω πως μιας και το κτίριο είναι βασικά «μουσειακό», πολλά θα μπορούσαν να γίνουν, αλλά δυστυχώς το κτίριο υφίσταται για πολλούς λόγους την εκμετάλλευση της πολιτείας, της αστυνομίας και των κουκουλοφόρων.
    Πέραν αυτών, ειλικρινά, ελπίζω να μην πιστεύεις πως ο αριθμός κάνει την διαφορά. Σου υπενθυμίζω (ρίξε μια ματιά στην ιστορία) πως στο άσυλο έμπαιναν εγκληματίες. Μία φορά προσπάθησε ένας εκ των αθηναίων ηγεμόνων να το καταπατήσει για να συλλάβει δολοφόνο – όχι αντιρρησία – και όλη η κοινωνία στράφηκε εναντίων του ηγεμόνα, όχι υπέρ του όπως κάνει σήμερα η κοινωνία. Θεωρώ εκείνη την κοινωνία που σεβόταν το θεσμό του ασύλου περισσότερο απ’ όσο ήθελε να συλλάβει τους δολοφόνους που τον εκμεταλλεύονταν πιο υγιή κοινωνία από τη σημερινή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. θα μου επιρέψεις να ελαφρύνω λίγο την ατμόσφαιρα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. το έχω πει και στο μπλογκ μου, να μην ξαναφτιάξουν το πολυτεχνείο. να το αφήσουν ρημαδιό όπως το καταντούν οι αναρχικοί κάθε φορά που βρίσκουν άσυλο σε αυτό.

    τα πανεπιστήμια είναι άσυλα ιδεών και όχι αναρχικών!
    αυτό το έχουμε παρερμηνεύσει όλοι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. προτείνω τότε, για να αλλάξουμε την νοοτροπία του μέσου φοιτητή να χρηματοδοτηθεί μία σειρά με ήρωες φοιτητές, με στόχο το νεανικό κοινό ηλικίας 15 εώς 35 όπου θα παρουσιάζονται οι περιπέτειες μίας παρέας νέων, φοιτητών στην Αθήνα......

    Πού φτάσαμε, λέω εγώ (και είμαι σίγουρη ότιθα πείς και εσύ.....)
    μην ξεσπαθώσεις, αστείο κάνω
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ρία
    αυτό προσπαθώ κι εγώ να πώ τόση ώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. lol

    Αν και δε θεωρώ την παιδεία εφικτή και θεμιτή μέσω της τηλεόρασης, αντιλαμβάνομαι το χιούμορ του σχολίου.

    Όσο για το "άσυλο ιδεών", τί είναι η ιδέα και ποιός χαρακτηρίζει ποιές από τις ιδέες είναι ή δεν είναι θεμιτές; Και το λέω αυτό παρότι σε σχέση με το ποιές ιδέες θεωρούμε "θεμιτές", στα περισσότερα συμφωνώ μαζί σου ,παρόλ' αυτά μπορεί να έχω και λάθος!
    Και κατά δεύτερο, πως θα δώσεις άσυλο στις ιδέες αν δεν δώσεις άσυλο και πλήρη προστασία στη φυσική παρουσία;
    Στην ουσία, αν δεν προστατεύσουμε σαν κοινωνία (όχι μόνο σαν πανεπιστήμιο) το θεσμό που ασύλου, δεν υφίσταται άσυλο.

    Όχι, δυστυχώς το άσυλο είναι άσυλο και απλά το πρόβλημα είναι να μάθουμε να το διαχειριζόμαστε. Αυτό και την ελευθερία μας - και τα δύο ση διαχείριση χωλαίνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. το λές σοβαρά ότι ο λόγος για τον οποίο δεν υπάρχει φύλακς είναι οικονομικός. ή λάθος κατάλαβα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μα υπάρχει φύλακας!
    Αλλά είναι ένας, άντε δύο!
    Πού λεφτά για παραπάνω!
    Σε ένα άλλο ίδρυμα (για ευνόητους λόγους δεν θέλω να αναφέρω ποιό είναι), υπάρχει ένα εργαστήριο που έχει κλαπεί τρείς φορές! Γιατί είναι πολύ μακριά από τη βάση του μοναδικού φύλακα που υπάρχει για 5-6 στρέμματα χώρο με 4 ανεξάρτητα κτίρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ** Να ληφθεί υπ' όψη πως ο φύλακας είναι προσωπικό και συνεπώς περισσότεροι φύλακες θα σημαιναν περισσότεροι δημόσιοι υπάλληλοι (σε ενεργές θέσεις μεν, όχι σε θέσεις κηφήνων, αλλά περισσότεροι) και βέβαια ξέρεις το σλόγκαν ε; Λιγότερο δημόσιο και περικοπές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. φισικά, τα πάντα είναι αλληλένδετα. Και σε ένα ιδανικό σύστημα οι διαδηλωτές (αν υπήρχαν) δεν θα κατέφευγαν σε πανεπιστήμια εκτός αν απειλούνταν η ζωή τους, αλλά και τότε χωρίς να προξενήσουν φθορές. Επίσης οι δημόσιοι υπάλληλοι θα ήταν όλοι σωστοί στη δουλειά τους και δεν θα υπήρχε λόγος να απολυθεί κανείς.

    καληνύχτα άμπανε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Δυο παρατηρήσεις:
    Σε ένα ηθικό σύστημα δε θα συνέβαιναν όσα αναφέρεις στο τελευταίο σου σχόλιο. Σε ένα ιδανικό σύστημα η κοινωνία ολόκληρη θα αποτελούσε άσυλο και η συζήτηση αυτή δεν θα είχε λάβει ποτέ χώρα.
    Ακριβώς επειδή τα πάντα είναι αλληλένδετα γιατί ακριβώς τα κοινωνικά προβλήματα αφορούν πολλά αλληλεπιδρώντα άτομα, σημασία και ευθύνη έχουν οι πολιτικές και οι νοοτροπίες αλληλεπιδράσεων. Όταν με το καλό το καταλάβουμε αυτό, τότε θα αρχίσουμε να λύνουμε προβλήματα απευθυνόμενοι στους διαχειριστές του συστήματος που φέρουν και την ευθύνη για τις ισχύουσες πολιτικές αλλά και την δύναμη να καθορίσουν τους σχετικιστικούς κανόνες.
    Τα ξέφραγα αμπέλια όπου το κάθε τσαμπί ακολουθεί το χαβά του αδιαφορώντας για τα υπόλοιπα, όμως δεν θα πάψουν ποτέ να έχουν προβλήματα.

    (Καλημέρα :) – νομίζω στην τρίτη προσπάθεια τα κατάφερα :p)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΟΥΦ... και για να μην το ξαναγράφω, άλλαξε την πρώτη φράση σε: Αυτά που περιγράφεις εσύ θα ίσχυαν σε ένα ηθικό σύστημα, όχι σε ιδανικό.

    (Δεν έχει επιδράσει ακόμα ο τρίτος καφές και τρέχω, καταλαβαίνεις...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. gia onoma!perioriste tin anagki sas gia pastra k xlidi sto spiti sas.an exete kairo na patisete se panepistimio,eupei8ws anaferw oti prezoni tulaxiston dn 8a synantisete....xax proteinw na valume eisodo k sta parka gia na mn prosvalletai i ais8itiki mas apo kakomoirides e?afiste tus foitites na yperaspistun ta deonta,3erun kalytera..8etikos o darthiir :P besos

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!