Δευτέρα, 5 Ιανουαρίου 2009

Ενηλικίωση και Αναρχία.

  • Ίσως τελικά η ενηλικίωση να μην σχετίζεται τόσο πολύ με την συμπλήρωση κάποιας ηλικίας αλλά με τη συνειδητοποίηση ότι ο κόσμος έτσι είναι κι ωστόσο, παρόλα αυτά, να κάνουμε ότι καλύτερο μπορεί ο καθένας υπό αυτές τις συνθήκες.
  • Επίσης πιστεύω ότι η ενηλικίωση προϋποθέτει την απογοήτευση από τις Αρχές, όταν δηλαδή αρχίζεις να διαπιστώνεις στην πράξη τις ασυνέπειες στη δράση του κράτους, της αστυνομίας,των διεθνών οργανισμών ή οτιδήποτε άλλο έχουμε στο μυαλό μας ως Αρχή. Ίσως για αυτό και οι επαναστάτες να είναι τις περισσότερες φορές νέοι. Γιατί ακόμα δεν έχουν ενηλικιωθεί, δηλαδή δεν έχουν αποδεχθεί τη φύση του κόσμου αλλά έχουν την ιδεώδη άποψη για τον άνθρωπο και τον κόσμο όπως αυτός τον διαμορφώνει.
  • Οι νόμοι, συνειδητοποιούμε τότε, δεν είναι τόσο απαράβατοι κανόνες όσο συστάσεις τις οποίες μπορεί και να λάβεις υπόψιν κατά τη λήψη αποφάσεων, αλλά κάμπτονται ανάλογα με τις περιστάσεις, το συμφέρον, το μέσο και την συνείδηση. Καταλαβαίνεις τότε ότι ο καθένας μπορεί να παραβεί οποιονδήποτε νόμο και ότι είναι πολλοί αυτοί που το κάνουν καθημερινά, με αποτέλεσμα να κατέχουν εξέχουσα θέση στην κοινωνία και να έχουν την άνεση να υπερκαταναλώνουν φυσικές πρώτες ύλες με σκανδαλωδώς οικο-καταστροφικούς ρυθμούς.
  • Συνειδητοποιείς τότε ότι μπορείς να κάνεις ότι θέλεις.
  • Το οποίο ισχύει.
  • Αν, υποθετικά μιλώντας, η κυβέρνηση απαρτίζεται από καταχραστές, τότε ποιός θα τους ελέγξει? Από ποιόν θα τιμωρηθούν? Θα επιστραφούν τα κλεμμένα? Κανείς , από κανέναν, ποτέ.
  • Ανάλογα, αν ο ιδιώτης παραβεί έναν νόμο, ας πούμε ότι ένας ταχυδρόμος κλέβει από τις συντάξεις που παραδίδει, τότε ποιός θα τον ελέγξει? Αν κάποιος άλλος χτίσει πάνω σε ένα ρέμα το οποίο μετά θα υπερχειλίσει τότε ποιός θα τον ελέγξει? Αν κάποιος έχει δώδεκα μήνες που πληρώνεται χωρίς να έχει πατήσει πόδι στη δουλειά του (και μιλάμε για χιλιάδες ευρώ) τότε ποιός θα τον ελέγξει? Ο Νικοπολίδης, θα χάσει μία από τις δύο θέσεις του?
  • Κανείς.
  • Έτσι έχουμε αυτό που έχουμε. Έχουμε κόσμο που διαδηλώνει μάταια, έχουμε ατιμωρησία των πάντων, έχουμε κόσμο να σκοτώνει κόσμο στους δρόμους, έχουμε πλέον καθολική αναρχία. Ίσως να είναι ανώφελο να αντιστέκεται κανείς. Τελικά ίσως να είναι καλύτερα να αφήσουμε τις εξελίξεις να πάρουν την πορεία τους και να αφήσουμε το σύστημα να εκφυλιστεί από μόνο του μέχρι την εξαφάνιση ή τη διάλυση, αποφεύγοντας το προσωπικό κόστος και την απώλεια της ζωής. Αφού έτσι έχουν τα πράγματα, αφού όλοι έτσι κάνουν, τότε αυτό θα κάνω κι εγώ. Διαφθορά, φοροδιαφυγή, δωροδοκία, τραμπουκισμός και καλή ζωή.
  • Και εκεί μπαίνει η παιδεία, όχι το σχολείο ούτε οι εγκυκλοπαιδικές γνώσεις ούτε οι ακαδημαϊκές διακρίσεις, αλλά αυτά που έχουμε δει να κάνουν οι γονείς μας. Στρεφόμαστε προς τα μέσα και όσοι ευσυνείδητοι υπάρχουν ακόμα, κάνουν σωστά τη δουλειά τους, τοις κοινοίς ρήμασι πειθόμενοι.

23 σχόλια:

  1. ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ..
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΤΟ 100%

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τι να το κάνω.....
    μόνο μεταξύ μας ακουγόμαστε σπύρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. H συνειδητοποίηση αρχίζει όταν αντιλαμβανόμαστε ποια απ'αυτά με τα οποία μας μπούκωναν μας εκφράζουν και ποια όχι,και τότε αρχίζει ο αγώνας,τι να κρατήσεις και τι να απορρίψεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ο αεροστατικός έγραψε κάτι που με πετυχαίνει διάνα το τελευταίο διάστημα, καθώς νιώθω σα να περνάω ετεροχρονισμένη εφηβεία......

    horse latitude είναι ο τίτλος της ανάρτησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Ντε Γκώλ μετά τα γεγονότα του Μάη 1968 είχε πει στο Υπουργικό του Συμβούλιο.
    Δώστε σε αυτούς τους νεαρούς διαδηλωτές μια δουλιά, παντρέψτε τους, παρακινήστε τους να κάνουν παιδιά και δώστε τους και ένα δάνειο για να αγοράσουν σπίτι..
    Συνταγή αλάνθαστη η οποία νομίζω ότι απαντά στις αναζητήσεις σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χρίστος
    είναι υπέροχο να είναι κανείς κυνικός......
    :)
    μερικοί βρίσκουν ταπεινή και αξιοκαταφρόνητη αυτή την αναζήτηση των απλών πραγμάτων. Θεωρούν ότι στερείται ευγένειας και ιδεωδών. Όμως το να δώσεις σε ικανό αριθμό πληθυσμού αυτά τα πράγματα, μαζί με το αίσθημα της δικαιοσύνης και της ασφάλειας που επίσης αναζητά ο ταπεινός πολίτης, χρειάζεται σύστημα, οργάνωση, έλεγχος και διορατικότητα . Πολλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. σε ευχαριστώ ανασαιμιά.
    να είσαι καλά και να περνάς καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ σωστές και κυρίως λογικές σκέψεις ενός εχέφρονος ανθρώπου.

    Δεν ξέρω αν τα ίδια σκέφτεται ο Κωστάκης πριν παραγγείλει παϊδάκια στην Ραφήνα. Γιατί αν παραγγείλει, μην περιμένεις να σκεφτεί τίποτα άλλο...

    doc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μερικές φορές να σου πώ την αλήθεια μαυ αμφιβάλλω.
    σκέφτομαι :"μήπως έχω άδικο? Μήπως ο άνθρωπος πράγματι είναι μεταρυθμιστής και τον πυροβολούν τα ΜΜΕ? μήπως έχω τρελλαθεί?"

    αλλά μετά βγαίνει και λέει κάτι όπως ότι είναι αποφασισμένος ή ότι έβλεπε τηλεόραση και ξυπνάω από την ονείρωξή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εμμμ χουμ γκούχ…
    Η αντίληψη του ότι «ο κόσμος έτσι είναι» αποτελεί το θάνατο, όχι την ενηλικίωση…
    Έτσι είναι οι φυσικοί νόμοι (εκεί να συμφωνήσω), όχι το όμως το επίκτητο ανθρώπινο διαχειριστικό σύστημα.
    Πάντως αναρχία, ευτυχώς ή δυστυχώς, δεν έχουμε σήμερα.
    Όσο για τον εκφυλισμό του συστήματος, απλά θα οδηγήσει σε πιο χαώδης καταστάσεις. Και όσο για το προσωπικό κόστος, ο εντοπισμός σε αυτό αντί της υποστήριξης της ιδεολογίας με κάθε κόστος πιστεύω πως ευθύνεται για το κατάντημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. τέτοια λέει και ένας φίλος μου ΚΚΕς
    :)

    σοβαρά τώρα, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι το επικτητο διαχειριστικό σύστημα το οποίο βασίζεται σε φύσει συμφεροντολόγους άνθρωπους θα αλλάξει? αυτό δεν έγινε ποτέ πουθενά. παντού υπάρχει διαφθορά στο ένα ή το άλλο επίπεδο και η ιδεολογία είναι μία φούσκα αν δεν είναι πρακτικά εφαρμόσιμη.

    για μένα η πολιτική πρόκληση είναι όχι τόσο να σωφρονίσεις τον πολίτη κάθε βαθμίδας ωστε να είναι ηθικός, αλλά η οργάνωση ενός συστήματος που να καθιστά ΣΥΜΦΕΡΟΝ για όλους να το ακολουθούν στην καθημερινή τους πρακτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μπορεί να αλλάξει γιατί ακριβώς είναι επίκτητο και στηρίζεται σε νόμους του ανθρώπου, καθώς και στην παιδεία του και όχι σε νόμους υπεράνω αυτού. Το ποτέ και πουθενά είναι πολύ μεγάλη φράση για ανθρώπους που δε ζούσαν πριν από εκατό χρόνια και δε θα ζουν σε εκατό. Όσο περί ιδεολογίας θα έλεγα πως η άποψή σου μάλλον ευφυολόγημα χαρακτηρίζεται.
    Η πολιτική πρόκληση στην οποία πιστεύεις απαντάται πιστεύω αποτελεσματικά απ’ όλα τα ολοκληρωτικά καθεστώτα καταντώντας την δημοκρατία ανούσια.
    Θα το εκτιμούσα αν, τουλάχιστον στις συζητήσεις μαζί μου, δεν χαρακτηρίζεις κομματικά τις ανθρώπινες απόψεις. Ανεξαρτήτως κόμματος, μια χαρά τις ακούω τις απόψεις του φίλου σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. άμπανε
    θα σου απαντήσω σε όλα.
    Ποτε και Πουθενα: έχω χιλιάδεσ παραδείγματα από ιστορικές πηγές για διαφθορά, έγκλημα και κατάχρηση εξουσίας σε κάθε καθεστώς. Αντίστροφα σε προκαλώ να υποδείξεις ένα χρονικό σημείο στην ιστορία όπου κάποιο σύστημα να λειτούργησε χωρίς αυτά.

    Περί Ιδεολογίας: Ο φίλος μου αυτός που δεν είναι μέλος του κόμματος αλλά ένας αγνός ιδεαλιστής, ζει σε ένα σύστημα που είναι καπιταλιστικό γενικά, με ότι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα. Είναι αδύνατον για αυτόν να υλοποιήσει το ιδεώδες του. Άρα ποιό το ώφελος να πιστεύεις σε κάτι αν δεν το ζεις στην καθημερινή σου εμπειρία? Τι θα άλλαζε ΑΝ ερχόταν το ΚΚΕ στην εξουσία εφόσον η κάθε σημαντική και ασήμαντη θέση είναι κατηλλειμενη από κομματόπαιδα γαλαζοπράσινα? Θα σαμποτάριζαν οποιαδήποτε προσπάθεια ουσιαστικής αλλαγής εκ των έσω.

    Πολιτική Πρόκληση: ένα ολοκληρωτικό καθετώς βασίζεται στη βία. Η δική μου ουτοπική ιδέα είναι περισσότερο χρηματο-κεντρική, δηλαδή να είναι δυνατόν για όποιον κάνει νόμιμα τη δουλειά του να βγάζει κέρδος, δηλαδή περισσότερα χρήματα από αυτά της αρχικής επένδυσης, χωρίς να αναγκάζεται να επιστρατεύσει μέσο ή δόλο. Και άλλωστε η σημερινή μορφή της δημοκρατίας ουσιαστικά δεν είναι και το ιδεώδες που όλοι γαλουχηθήκαμε να σεβόμαστε.
    Και το ΚΚΕ ολοκληρωτικό δεν είναι?

    συγγνώμη για το ανόητο αστείο μου για το ΚΚΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φυσικά και έχεις παραδείγματα. Αλλά κάποια θα πεθάνεις, αναρωτιέμαι γιατί ασχολείσαι με το να αναπνέεις ακόμα. Μάταιο είναι.
    Το πρόβλημα φυσικά δεν είμαι ποιό κόμμα θα έρθει στην εξουσία αλλά αν θα επικρατήσει ή όχι κάποια άλλη ιδεολογία από τη σημερινή – την ιδεολογία του καπιταλισμού και του χρηματικού κέρδους λέω.
    Άσε με να ελπίζω πάντως πως η ανθρωπότητα θα αλλάξει, πριν καταστραφεί από τη μη βιώσιμη ιδεολογία που τη διέπει σήμερα και που την ωθεί να επιστρατεύει τις δυνάμεις της για το κέρδος.

    Χρηματοκεντρική; Μακριά από εμέ κάθε διαχειριστικό σχήμα που είναι μονοπαραμετρικό και μάλιστα λαμβάνει υπόψη του την ευτελέστερη των παραμέτρων αντί σημαντικότερων όπως ο άνθρωπος, το μυαλό, η κοινωνία, το οικοσύστημα, η γη ολόκληρη κοκ. Για την ακρίβεια, όχι μόνο τα απεύχομαι, αλλά τα καταδικάζω.

    Κάθε ολοκληρωτικό καθεστώς βασίζεται στην τυφλή υπακοή στο σύστημα και την απόλυτη πίστη στην επιτυχία του, ανεξάρτητα από το πώς αυτή εφαρμόζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. το κακό είναι ότι συμφωνώ μαζί σου στα περισσότερα από αυτά που λες, σε ιδεολογικό επίπεδο. κακό γιατί είναι δύσκολο να φέρεις αντιρρήσεις σε κάτι με το οποίο συμφωνείς.

    από την εμπειρία μου ως τώρα , όποτε βασίστηκα στη συυνείδηση των ανθρώπων, απογοητεύτηκα. Όποτε πήρα ως δεδομένο ότι οι άνθρωποι θα έκαναν το σωστό, απογοητεύτηκα. όποτε πίστεψα στην καλή προαίρεση και τα ευγενή συναισθήματα οποιουδήποτε, απογοητεύτηκα. Γιατί ακόμα και εγώ προτιμώ αυτό που με βολεύει παρά αυτό που θα με αναγκάσει να κουραστώ παραπάνω. Ακόμα και εγώ προτιμώ τα όμορφα και καλόγουστα πράγματα παρά τα απλοικά.

    Γιατί κι εσύ προτιμάς το ακριβό αυτοκίνητο και βλαστημάς το σαραβαλάκι που δεν μπορείς να αλλάξεις μέχρι να ξεχρεώσεις το προηγούμενο δάνειο(υποθετικά μιλώντας πάντα). Δε νομίζω να πει κανείς "Ξέρετε, εγώ δε θέλω μεγάλο σπίτι, ούτε TV τελευταίας τεχνολογίας, ούτε 30.000 τραγούδια στη μνήμη του MP3 για όταν βαριέμαι"

    Αυτά είναι ανθρώπινα και φυσιολογικά και δεν υπάρχει τρόπος να αλλάξουν σύντομα.

    Αν υπήρχε, θα είχε ήδη γίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αφού έτσι έχουν τα πράγματα, αφού όλοι έτσι κάνουν, τότε αυτό θα κάνω κι εγώ. Διαφθορά, φοροδιαφυγή, δωροδοκία, τραμπουκισμός και καλή ζωή.

    Aμ δε...
    Υπάρχει και μια κατηγορία αιωνίων εφήβων. Που αρνούμαστε την ενηλικίωση γιατί μάλλον δεν έχουμε τα φόντα να διαπρέψουμε εκεί που όλοι φαίνεται να τα καταφέρνουν.Υπάρχουν στιγμές που εντυπωσιάζομαι απο την ικανότητα των άλλων να διαφθείρουν, να κλέβουν, να λοιδωρούν...Ίσως το θέμα να είναι γονιδιακό, ίσως πάλι κάποιοι να μεγαλώσαμε σε αποστειρωμένη γυάλα και να αδυνατούμε να προσαρμοστούμε μια ζωή τώρα. Το θέμα δεν είναι τι κάνουμε εμείς, αλλα το τι προτείνουμε στα παιδιά, νομίζω ότι ποτέ δε θα πεισθώ για την ορθότερη επιλογή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. curioussss
    την καλησπέρα μου στον μυστήριο.
    γονιδιακό ή οχι, συνήθως τείνουμε να συμπεριφερόμαστε όπως οι γονείς μας. αυτή είναι για μένα η ουσία της παιδείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν βρίσκω κανένα κακό στο ότι συμφωνείς μαζί μου, το κακό είναι ότι διαφωνείς με τον εαυτό σου :)))

    Η εμπειρία σου βασίζεται σε ανθρώπους του παρόντος συστήματος και δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο θεσφατοποίησης του συστήματος γιατί προκύπτει με δεδομένο το σύστημα.
    Και το γεγονός πως προτιμάς το εύκολο, απόρροια της «διαφήμισης» και της παιδείας που λαμβάνεις σε καθημερινή βάση – είπε κανείς πως η προπαγάνδα έχει πεθάνει; αντιθέτως έχει ανδρωθεί στις μέρες μας – και δεν αποτελεί κριτήριο θεσφατοποίησης της κατάστασης ως «η φυσιολογική ανθρώπινη συμπεριφορά».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κάλημέρα άμπανε!

    σε πρακτικό επίπεδο, τι κάνουμε για να καλυτερέψουμε την κατάσταση, όμως?

    πως να πάψουμε να διαιωνίζουμε την κατάσταση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αφήνουμε τη βολή μας;
    Επιστρέφουμε στη διδασκαλία παροχημένων απόψεων όπως ο δρόμος της αρετής και της κακίας και το παν μέτρο άριστο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. κάτι τέτοιο υποθέτω αλλιώς η μόνη εναλλακτική είναι στάχτη και μπούρμπερη δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!