Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Περί δηλώσεων Σαμαρά

Δεν τα είπε και άσχημα. Αναμενόμενα.
Ο λόγος που δεν τονεπιστεύω είναι ότι αν πάει ο οποιοσδήποτε να κάνει αποκρατικοποιήσεις τώρα, υπό αυτές τις συνθήκες, απλά δεν θα γίνουν διότι ούτε εγώ η ίδια δεν θα αγόραζα ελληνικές εταιρείες με τα προβλήματα στους νόμους, στο ακατάστατο δημόσιο, την διαλυμένη εσωτερικά αγορά και τις διαλυμένες εξωτερικές αγορές.

Θα μου πείς, δεν θα έιναι διαλυμένες για πάντα.

Σωστό.

Αλλά πες μου εσύ, σου εμπνέει εμπιστοσύνη ένα κράτος σαν αυτό που παρουσιάζουμε τα τελευταία 50 χρόνια, για να έρθεις να δώσεις τα ωραία σου λεφτάκια;

Όχι βέβαια.

Και ο Σαμαράς, παρόλο που οι δηλώσεις του είχαν κάτι από παράδεισο (άρση βουλευτικής ασυλίας, κοκ) δεν ανέφερε τίποτα για την αποδοτικότητα του δημοσίου τομέα, ή αν το ανέφερε ήταν επιφανειακά μόνο, διότι εκείνη την ώρα χρωματίζαμε ένα σεντόνι με τέμπερες με τα παιδιά και δεν είχα την όρεξή του, τον σα-δε-ντρέπεται.

Και να που πάλι το δημόσιο βρίσκεται στην μπούκα του κανονιού.

Θέλω ένα δημόσιο που να λέγχει και να διασταυρώνει.

Ναι, το είπε. Είπε για ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο και άλλα, περί ίκα και σύνδεσής του με άλλα, και ούτω καθεξής.

Άλλο εννοώ όμως.

Αν εγώ (εγώ) θέλω να χτίσω πάνω σε αιγιαλό, ρέμα ή δάσος, αν εγώ (εγώ) θέλω να κάνω την καλύβα πισίνα με μπάρμπεκιου και τριώροφο αλτηρα για βουτιές , τότε ο υπάλληλος θα δεχτεί μία απλή υπέυθυνη δήλωση ότι δεν είμαι κακός άνθρωπος ή θα έρθει να με ελέγξει;

Θα διασταυρώσει τα στοιχεία μου και τα σχέδια του αρχιτέκτονα με αυτό που χτίζεται ή θα με αφήσει να κάνω ότι γουστάρω και μετά θα έρθει να μου πεί πλήρωνε και ξαναπλήρωνε(στην καλύτερη) ή ακόμα χειρότερα να του δώσω το κατιτίς του και μετά σε πέντε χρονάκια να μου καταρρεύσει από τις πλημμύρες ή τις καθιζήσεις και μετά να αναρωτιέμαι "που είναι το κράτος" στα κανάλια;

Θέλω να επαληθεύεται και να διασταυρώνεται το κάθε τι εγκαίρως και όχι να γεμίζουν τα υπόγεια κτρινισμένα χαρτιά, υπεύθυνες δηλώσεις που κανείς δεν ελέγχει και όλα είναι παράνομα αν το ψάξεις.

Και όταν λέω όλα, εννοώ όλα.

Αν έρχονταν ένας (ένας) ελεγκτής και άρχιζε ανά περιοχή, με τα πρόστιμα μίας περιοχής μονάχα θα βγάζαμε το χρέος για τις επόμενες γενεές πάσες.

Και μόνο να φανταστεί μπορεί  κανείς για το τί θα γίνεται στις μεγάλες πόλεις...

Για αυτό λέω, κανείς δεν μπορεί πάνω σε τόσο πορωμένες βάσεις να χτίσει υγειή οικονομία.

Δίκιο έχει η μέρκελ και επιμένει: πρώτα μεταρρυθμίσεις, πρώτα συμμόρφωση και μετά η ανάπτυξη.

Για αυτό και λέω ότι ας κάνει πρώτα τα υπόλοιπα ο αντωνάκης της φακής, και ας αφήσει τα μεγαλόπνοα σχέδια, αποκρατικοποιήσεις και επενδύσεις και ανάπτυξη, για όταν θα είναι έτοιμη η κοινωνία, με δομές και νοοτροπία που να μην ξανα-οδηγήσουν πάλι στον γκρεμό.

Από λόγια πάντως, ως τώρα καλά πάμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Βράζει το καζάνι!