Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012

Από μηχανισμών Θεοί


  • Έχει ένα δίκιο όταν λέει ότι δεν πρέπει να αφεθούμε στην εύκολη λύση της δανειακής αντιμετώπισης αλλά περισσότερο να προσπαθήσουμε να κυνηγήσουμε τον δύσκολο δρόμο της αναπροσαρμογής ενός ολόκληρου συστήματος ώστε η παραγωγή να είναι αυτή που θα φέρει την ανάπτυξη και όχι  η τζογαδόρικη ψευδανάπτυξη που φέρνει κέρδη πριν την παραγωγή.
  • Ο λόγος είναι ότι ενώ ένα νέο χρεωδανειακό κολπάκι θα μπορούσε να απαλύνει τα συμπτώματα  της καπιταλιστικής υδροκεφαλίασης, αυτό θα ήταν μόνο πρόσκαιρο και βραχυπρόθεσμο, μέχρι την επόμενη εμπλοκή, μέχρι να ξανα-κολλήσουν πάλι τα πάντα, αλλά κάθε φορά και χειρότερα, κάθε κρίση και βαθύτερη.
  • Έτσι, είναι σωστό, πριν να ρίξουμε την ενέργειά μας στην ανάπτυξη, να έχουμε σιγουρευτεί ότι η ανάπτυξη αυτή θα γίνει υπό τις σωστές προϋποθέσεις, να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα ξαναπέσουμε στις ίδιες παγίδες της ευκολίας και ότι με τις σωστές, συμπαγείς βάσεις, θα είναι πιο εφικτή η σταθερότητα.
  • Ωστόσο, αγαπητή μου, είναι κάτι παραπάνω από επείγον αυτή η αναπροσαρμογή που επιδιώκετε να τείνει προς το δικαιότερο  όχι για να πάει κανείς στον παράδεισο, αλλά για να έχει το κεφάλι του ήσυχο,  το οποίο κατά μία έννοια ισοδυναμεί με παράδεισο,τουτέστιν να έχεις μακροπρόθεσμη σταθερότητα χωρίς σκοτούρες και χωρίς ανατροπές.
  • Είναι ανάγκη, ελλείψει άλλων εναλλακτικών, αντί να επεκταθούμε προς τα έξω, να αναζητήσουμε εσωτερικά σφάλματα και να τα αναγνωρίσουμε ως τέτοια παρά την εξιδανικευμένη εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας εμείς οι άρειοι, και να τα διορθώσουμε.
  • Γιατί τα συστεμικά σφάλματα είναι που οδηγούν στην ανατροπή. Το δικό μας σύστημα είναι που οδηγεί στην ανατροπή μας.
  • Το δικό μας σύστημα είναι άδικο και για αυτό το λόγο προξενεί ένα σωρό παρενέργειες που επηρεάζουν όλον τον κόσμο, για να καταλήξουν πάλι σε εμάς έχοντας κάνει το γύρο της υφηλίου καναδυό φορές πρώτα.
  • Για παράδειγμα, αγοράζουμε φθηνά τρόφιμα και πρώτες ύλες από τον ευρύτερο νότο, αλλά τις υπηρεσίες μας τις πουλάμε πανάκριβα, γιατί μέσα στην έπαρσή μας θεωρούμε ότι το να παράγει κανείς θεωρίες είναι πιο σημαντικό από το να παράγει κανείς τροφή. Θεωρούμε ότι ο Δανός σχεδιαστής υπολογιστών αξίζει περισσότερο από τον Βραζιλιάνο αγρότη. Ή, ακόμα χειρότερα, ο ευρωπαίος φωτογράφος είναι πιο σπουδαίος από αυτόν που σκάβει στο ορυχείο.
  • Και, αν τους βάλεις δίπλα-δίπλα, θα διαπιστώσεις ότι ο πρώτος είναι σαν άγγελος και ξέρει να λέει ένα σωρό ωραία λογάκια, είναι μορφωμένος και κοινωνικά συνειδητοποιημένος, ενώ ο δεύτερος είναι κακομούτσουνος, βρωμιάρης, η εκφραστική του δυνατότητα εξαντλείται σε μονολεκτικά γρυλίσματα και τα δόντια του είναι σαν του αγριμιού. Κι όμως, αν ο Δανός σχεδιαστής δεν σχεδιάσει για μία μέρα, κανείς δεν θα παρατηρήσει τίποτα, ενώ αν ο Βραζιλιάνος αγρότης δεν παράγει για μία μέρα θα μείνουν νηστικοί ένα σωρό άνθρωποι και άλλοι τόσοι θα χάσουν τις επενδύσεις τους.
  • Άρα, βάσει ποιάς λογικής ο πρώτος πληρώνεται καλύτερα από τον δεύτερο; Γιατί ο Δανός χαίρει δικαιωμάτων όπως δύο χρόνια επίδομα ανεργίας, σα να λέμε να πληρώνεται χωρίς να κάνει τίποτα, τη στιγμή που ο Βραζιλιάνος πεθαίνει στις χωματερές αναζητώντας αποφάγια;
  • Φυσικά η απάντηση είναι απλή: το σύστημα είναι έτσι στημένο ώστε ο Δανός να καταναλώνει και για να γίνει αυτό πρέπει να έχει λεφτά, ενώ για τον Βραζιλιάνο το σύστημα προβλέπει απλά να δουλεύει στα χωράφια και για αυτό δε χρειάζεται τίποτα άλλο εκτός από χέρια και πόδια, ούτε υγεία, ούτε μόρφωση, ούτε ελευθερία, ούτε τίποτα.
  • Για αυτό, λοιπόν, φίλη μου καλή, όταν λές "αναπροσαρμογή" τότε θέλω να το εννοείς για όλους, και όχι μόνο για αυτούς που είναι πεσμένοι στο χώμα.
  • Αν δεν φροντίσεις αυτούς που παράγουν φαγητό (ορυκτά, ενέργεια,κοκ) τότε αυτοί απλά θα σταματήσουν, είτε γιατί θα πεθάνουν, είτε γιατί κάποια στιγμή απλά δεν θα έχει μείνει τίποτα άλλο, όπως με τα ψάρια της Σομαλίας, που πρώτα αφήσατε τους άνθρωπους χωρίς τροφή και μετά όταν αυτοί αναγκάστηκαν ακριβώς λόγω της τεχνητής τους φτώχειας (και για το συμφέρων των οπλοπαραγωγών) να γίνουν κλέφτες, τους καταδικάζετε και τους σκοτώνετε.
  • Να όμως που τώρα ούτε ψάρια, ούτε όπλα, ούτε εμπόριο, παρά μόνο slowdown, μετανάστευση και πτώση των πάντων.
  • Άρα, ναι, θέλω να κάνεις αυτά που λες αλλά με μία διαφορά: να είναι για όλους, όχι αυτάρεσκα να θεωρείς ότι αφού είμαστε πλούσιοι είναι γιατί είμαστε έξυπνοι. Είμαστε πλούσιοι γιατί πατάμε πάνω στα κορμιά των υποσιτισμένων λαών, πάνω στα πτώματα  που άφησαν πίσω τους οι αποικιοκράτες και πάνω στις αδικίες που διαιωνίζονται με την ανοχή μας, γιατί χωρίς αυτές δεν θα έχουμε κινητά και σιλικόνη.
  • Να λοιπόν, η πρόκλησή μου για εσένα.
  • Πως θα γίνει να συνεχιστεί το σύστημα, αλλά να υπάρχει συμφέρον και για τον αγρότη, ώστε αυτός να συνεχίσει να παράγει, στη χώρα του, αξιοπρεπώς;
  • Μόνο ένας τρόπος υπάρχει: να πάψουν πια τα εξωφρενικά κέρδη και να αρκεστούν οι δυτικοί σοφοί στα απλά κέρδη.
  • Ξεκίνα και από βόρεια.
  • Γιατί, φερ'ειπείν, ο άνθρωπος αυτού του βίντεο, όσο ταλαντούχος και αν είναι, σε τελική ανάλυση τί προσφέρει στην ανθρωπότητα;
  • Σε τί ωφελούν τα συνέδρια αν το μόνο που κάνουμε είναι να ευλογάμε τα γένια μας αφήνοντας τον κόσμο στην τύχη του;


2 σχόλια:

  1. Μου φαίνεται ότι όσο περνά ο καιρός ριζοσπαστικοποιείσαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μπαα. Τέτοια έλεγα και πριν, μόνο που ξεχάστηκα λίγο με τα ελληνικά.

    Ρώτα και τον άμπαν να σου το επιβεβαιώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!