Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

Ίσως να μην έχει σημασία τελικά.

  • "Το χειμερινό ηλιοστάσιο είχε τεράστια σημασία γιατί οι κοινότητες δεν ήταν σίγουρο ότι θα επιβίωναν τον χειμώνα, άρα έπρεπε να έχουν προετοιμαστεί τους προηγούμενους εννέα μήνες. Η λιμοκτονία ήταν συνήθης από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο, διάστημα που ήταν γνωστό και ως μήνες του λιμού. Στα εύκρατα κλίματα, ο εορτασμός στη μέση του χειμώνα ήταν ο τελευταίος πριν τον βαρύ χειμώνα. Τα περισσότερα βοοειδή σφάζονταν για να μην χρειάζονται τάισμα, κι έτσι τότε ήταν η μοναδική εποχή του χρόνου κατά την οποία υπήρχε άφθονο φρέσκο κρέας. Η πλειοψηφία κρασιών και μπυρών που είχαν παρασκευαστεί στη διάρκεια της χρονιάς ήταν και αυτά πλέον έτοιμα για κατανάλωση σε αυτή την περίοδο. Μιας και το ηλιοστάσιο σηματοδοτεί την αναστροφή της υποχώρησης του ήλιου στον ουρανό, ήταν συχνοί μύθοι γέννησης ή αναγέννησης ηλιακών θεών, σε πολιτισμούς που χρησιμοποιούσαν ημερολόγια βασισμένα στα ηλιοστάσια."
  • Το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία ανάμεσα στις θρησκείες, δεν είναι θέμα αντιγραφής ή ευπιστίας, αλλά αντιθέτως δείχνει ότι το συγκεκριμένο κόλπο έπιασε, ότι κάτι θεωρήθηκε καλό και για τις άλλες κοινωνίες. Αυτό δεν θα πρέπει να μας κάνει δύσπιστους, αλλά αντιθέτως πιο περίεργους, γιατί τόσες θρησκείες λένε ίδια πράγματα, μήπως υπάρχει λόγος?
  • Είναι προφανές ότι ο μύθος κρύβει από πίσω του αλήθειες όχι απλώς σημαντικές αλλά ουσιώδεις για την επιβίωση, αλήθειες που εμείς οι βολεμένοι δυτικοί έχουμε την έπαρση να αμφισβητούμε από το ύψος των τραπεζικών μας λογαριασμών, γιατί μόνο αυτό μας χωρίζει από το να σκύψουμε ταπεινά μπροστά στο δέος ενός χειμώνα χωρίς θέρμανση και τρόφιμα εύκολα αποκτημένα από το πλησιέστερο σουπερμάρκετ.
  • Οι θρησκείες δεν αφορούσαν μόνο την προσευχή και το ποιός θα παντρευτεί ποιόν. Οι θρησκείες ήταν ταυτόσημες με την κοινωνία γιατί οι ιερείς ήταν οι μόνοι μορφωμένοι άνθρωποι, άρα υπεύθυνοι για όλα τα σημαντικά πράγματα, από την τήρηση αρχείων, νόμων, κανόνων, μέχρι την οργάνωση της παραγωγής, το εμπόριο και την επιβίωση.
  • Για άλλη μία φορά, μπορεί για εμάς η επιβίωση να μην αποτελεί ζήτημα πλέον, όμως τα παλιά χρόνια τότε που οι θρησκείες ζούσαν και βασίλευαν, μία βροχή ή η έλλειψή της μπορούσε να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο πόσα παιδιά θα επιζήσουν αυτή τη χρονιά ή όχι, πόση πείνα θα βρεί την ομάδα ή όχι, αν θα χρειαστεί να κάνουμε πόλεμο με τους διπλανούς ή να μεταναστεύσουμε στην άλλη άκρη του κόσμου για νερό, κοκ.
  • Αυτό το κοινωνικό-οικονομικό-ηθικό σύστημα ήταν αρκετά περίπλοκο ώστε να περικλείει όσους κανόνες χρειάζονταν για την ομαλή λειτουργεία της κάθε κοινωνίας σε όλα αυτά τα επίπεδα, και οι μύθοι που χρησιμοποιούνταν για την άσκηση και εφαρμογή της πήγαζαν από τις τοπικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες .Ο καθένας είχε τους θεούς που του άξιζαν, σα να λέμε.
  • Αυτό, είναι μία μεγάλη κουβέντα, τώρα.
  • Τί σημαίνει "τους θεούς που τους άξιζαν".
  • Επειδή οι άνθρωποι είναι άπληστοι, βίαιοι, παρορμητικοί, μεγαλομανείς, εγωκεντρικοί, αφελείς ώρες-ώρες, ρομαντικοί τη μία και κυνικοί την άλλη, μέσα στη μυθοπλασία έβαλαν και όλα αυτά τα συστατικά.
  • Όπως ένα θυμωμένος άνθρωπος θα φωνάξει, θα απειλήσει, θα χτυπήσει ίσως, ή ίσως τραβήξει και όπλο, έτσι και οι θεοί είναι εκδικητικοί και τρομεροί στις τιμωρίες τους, έγιναν το εργαλείο για τις ανθρώπινες υπερβολές.
  • Όπως όλα τα εργαλεία του ανθρώπου, έχει και η θρησκεία δύο όψεις, την ωφέλιμη και την επικίνδυνη.
  • Το τί θα εισπράξει κανείς από την θρησκεία είναι θέμα και προσωπικό, προβάλλοντας ανασφάλειες και τα διάφορα που φυσιολογικά μας κατατρέχουν όλους, στη μία ή την άλλη ρήση.
  • Και εκεί έγκειται η αποτελεσματικότητα της θρησκείας: επειδή έχει ιστορία αιώνων, δεν υπάρχει τίποτα που να μην έχει γραφτεί, τίποτα που να μην έχει προβλεφθεί, τίποτα που να έχει μείνει έξω από τα ιερά κείμενα ανά τους αιώνες.
  • Δες, ας πούμε ένα οποιοδήποτε νομοσχέδιο: ποσες αναπροσαρμογές και αναθεωρήσεις χρειάζεται μέσα σε μία δεκαετία και μόνο, ώστε να προβλέπει όλες τις δραστηριότητες... Έτσι και οι θρησκείες έχουν ενσωματώσει κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας, όχι μόνο σε πρακτικό και ηθικό επίπεδο, αλλά και σε κάτι ακόμα πιο ισχυρό, την ασφάλεια κόντρα σε έναν κόσμο τόσο επικίνδυνο και απρόβλεπτα χαοτικό.
  • Συμπεριλαμβάνει την επιρροή της φύσης στην ανθρώπινη υπόσταση, συμπεριλαμβάνει το φαγητό και το σεξ.
  • Άρα, οι θρησκείες δεν έχουν τόσο να κάνουν με την ύπαρξη της θεότητας, αλλά με την ζωή των ανθρώπων, σε πρακτικό επίπεδο περισσότερο από κάθε άλλο και αυτό είναι ο ορισμός της πνευματικότητας, να δεί κανείς το πως συνδέεται ο άνθρωπος με όλα αυτα που τον περιτριγυρίζουν, με οξύνοια αλλά και σεβασμό, με ρέγουλα και όχι με βία.
  • Κανένα νομοθετικό σύστημα δεν έχει φτάσει στο σημείο αυτό, να είναι τόσο καλά προσαρμοσμένο στην ψυχοσύνθεση του ανθρώπου. Για αυτό και είναι εξαιρετικά δύσκολο να απαγκιστρωθεί κανείς από αυτή. Αλλά από την άλλη, γιατί να το κάνει?
  • Βρισκόμαστε σε μία εποχή που η γνώση είναι πιο προσβάσιμη από ποτέ, πράγμα που μας επιτρέπει να σταχυολογούμε όσα ακούμε, να ερευνούμε και να συγκρίνουμε. Έχουμε τα νοητικά εργαλεία να ξεχωρίσουμε την δοξασία από την πρακτική, τον μύθο από την αλήθεια. Έχουμε, περισσότερο από τους προγόνους μας, τη δυνατότητα να κρατήσουμε την πνευματικότητα χωρίς να πέσουμε στην παγίδα της ευπιστίας και, πάνω από όλα, έχουμε κοινωνικά την ελευθερία να το πράξουμε.
  • Για ένα πράγμα δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία.
  • Οι άνθρωποι πάντα θα βρίσκουν έναν τρόπο να τα κάνουν μαντάρα.

28 σχόλια:

  1. Nομίζω οτι δεν εχω βρεί ακόμα την κατάλληλη λέξη που θα περιγράψει επαρκώς το τι είναι οι θρησκείες.
    Προσωπικά τις βλέπω σαν ομάδες με σκοπό να προσηλυτίζουν πελάτες και στο βωμό αυτού του σκοπού θυσιάζονται πολλά στοιχείε αξιόλογα που περιέχει η κάθε μία απο αυτές.
    Μάλιστα στρέφουν σε μισαλλοδοξία τους ανθρώπους συχνά και εμπλέκονται σε πολιτικά και οικονομικά ζητήματα μεγάλης σημασίας, που δουλειά τους, δεν είναι.
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Θρησκεια ειναι το οπιο του λαου"

    "Θρησκεια ειναι μια ομαδικη ψυχωση"

    "Θρησκεια ειναι η κατανοηση του κοσμου και του ρολου μας σ' αυτον."

    Διαλεγεις και παιρνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είναι ζήτημα η επιβίωση σήμερα;
    Τί ώρα; :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καταρχάς η εξήγησις: έχω μία απαίσια γρίπη που δε μου επιτρέπει ούτε να φάω, ούτε να ομιλήσω ούτε να ανασάνω, για αυτό και η αυξημένη συχνότητα των αναρτήσεων.

    τζονάκο, είναι κάτι το πολύπλοκο, κι εγώ, όπως βλέπεις το ψάχνω. μάλλον είναι λίγο από όλα, αυτό έχω καταλάβει.

    Ανώνυμε
    Κοιτώντας προς τα πίσω, δεν έγιναν έτσι τα πράγματα. Οι θρησκείες έπαιξαν ρόλο πολύ σημαντικό. Για παράδειγμα τι θα ήταν οι έλληνες χωρίς το δωδεκάθεο?
    Ή χωρίς την ορθοδοξία μετέπειτα?
    Το "διαλέγεις και παίρνεις" είναι μοντέρνα στάση, που κατά τη γνω΄μη μου εκπορεύεται από την άνεση της προόδου.

    Άμπαν
    Είναι, και παραείναι, ωστόσο μη μπερδεύουμε πράγματα ανόμοια μεταξύ τους. Για παράδειγμα, αν πέσει έξωω μία σοδειά του έλληνα αγρότη, πάμε στη Βραζιλία και φέρνουμε από εκεί, πορτοκάλια, ας πούμε.
    Δεν πεθαίνουμε.
    Ελπίζω να μην πάμε τόσο πίσω στο χρόνο, με όλους αυτούς του φωστήρες που έχουμε για αφεντικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πας Βραζιλία και παίρνεις;;;
    Α καλό!
    Με τί δάνειο;;; !!!!!
    Ο ανώνυμος έχει δίκιο: Η θρησκεία είναι το όποιο του λαού. Μόνο που το βλέπει μονόπλευρα. Το ποδόσφαιρο είναι το όποιο του λαού, η αρένα είναι το όποιο του λαού, τα ξενυχτάδικα είναι το όποιο του λαού, το χρηματιστήριο είναι το όποιο του λαού, ο τζόγος είναι το όποιο του λαού…
    Εν τέλει, απλά ο λαός δεν κάνει μάλλον χωρίς όποιο!

    Τώρα, ο λαός δεν υφίσταται λόγω της θρησκείας του. Απλά η θρησκεία είναι το κοινωνικοπολιτικό φαινόμενο που εμφανίζεται σε κάθε περιοχή και αντιπροσωπεύει τα ήθη, τις αξίες και τις ανάγκες των ανθρώπων, της περιοχής και της εποχής…


    Περαστικά!
    (Ορέ στο κρεβάτι την έκαμες την αλλαγή;;;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι βρε Άμπαν.
    Δεν πειράζει όμως, τώρα είμαι οκ.

    Είδες που τελικά ήταν καλή ιδεά να κοπεί το δάνειο?

    Πιο environment friendly και ακόμα πιο δίκαιο κοινωνικά, που ψοφάνε οι βραζιλιάνοι δίπλα στις φυτείες.....

    Πες ένα ευχαριστώ τώρα στον γαπ και στους σοσιαλιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιατί; Αυτοί κόψαν το δάνειο;;;
    Ααααααααχαχαχαχαχαχα!

    Το πιστεύεις αυτό που λες, ε;

    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να πούμε ότι του βάλανε χέρι γιατί αν δεν πήγαινε στο ΔΝΤ τότε η ευρωζώνη θα είχε ήδη καταρρεύσει σήμερα;
    Πέρα απ' την πλάκα, αν θες και για την οικονομία της συζήτησης, στον στόχο ας πούμε καλά τα πήγε ο Γιώργος (όχι ότι το ήθελε, είμαι 1000% σίγουρος γι αυτό). Αλλά δυστυχώς χρησιμοποίησε λάθος μέσα. Αντί να κόψει όλους τους μισθούς και συντάξεις πάνω από τα 2500 θα σου πω εγώ, άλλος μπορεί να βάλει άλλο όριο, 1500 πχ, αλλά δεν έχει σημασία, ένα όριο (α) βιώσιμο, και αντί να διώξει τους κηφήνες, έκοψε σε όλον τον κόσμο, βούλιαξε την αγορά πούλησε σχεδόντα πάντα από δικαιώματα εκμετάλλευσης,απομάκρυνε κάθε πιθανότντα ανάπτυξης στο άμεσο μέλλον και έδιωξε χρήσιμους ανθρώπους. Αυτό πολύ απλά το έκανε γιατί δεν τον βόλευε να κάνει αυτό που έπρεπε. Είχε τους δικούς του ανθρώπους να βοηθήσει, όπως και ο καθένας τους.
    Άρα τελικά και αυτός είναι ένας λακές συμφεροντολόγος που απλά πλούτισε, βόλεψε, έκανε και ότι του υπαγόρεψε το σύστημα και στα απόκρυφά του οι πολίτες...
    Από ηγέτες είναι που πάσχουμε Αθηνά. Δυστυχώς αυτό είναι το πρόβλημά μας, παγκοσμίως και ιδιαιτέρως εδώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επιπλέον, για να μην αυτοβαυκαλίζεσαι, ο ΓΑΠ δεν έκοψε τα δάνεια, απλά τα πήρε από αλλού,με πολύ σκληρότερους και δύσκολους όρους απ' ότι τα τοκογλυφικά επιτόκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωραίο άρθρο. Πρόσεξε μόνο, άλλο η θρησκεία κι άλλο η παραδοσιακή παρατήρηση της φύσης με βασικό στόχο τη γεωργία-κτηνοτροφία και την επιβίωση. Η θρησκεία ήρθε σχετικά αργά να καπελώσει τούτες τις παρατηρήσεις που ήδη είχαν ενδυθεί με μύθους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν αντιλέω άμπαν.
    απλά λέω ότι είναι καλύτερο να υπάρχει κυβέρνηση, έστω και μόνο σαν πρόσχημα ή πρόφαση, παρά αυτό τον πράμα, εντεταλμένο και με τη βούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. δείμος
    είναι πολύ δύσκολο να δει κανείς που και πως άρχισε αυτό το καπέλωμα, γιατί συνέβη τόσο νωρίς στην ιστορία.

    γεγονός είναι ότι οι ιερείς είναι που κρατούσαν αρχεία για την κοινωνική ζωή και ότι εκείνοι για πολύ μεγάλο διάστημα, από την προιστορία μέχρι πριν από πενήντα χρόνια, είχαν στην ουσία τα ψυχολογικά-ηθικά-κοινωνικά χαλινάρια για πολλά θέματα της ανθρώπινης ζωής.

    Δες ας πούμε την εξομολόγηση, που τώρα κάποιοι αντικαθιστουν με συνεδρίες με τον ψυχολόγο.

    Αυτά τα πράγματα δεν είναι ούτε αμεληταία ούτε τυχαία, αλλά αντιθέτως έχουν τεράστια σημασία σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εδώ είναι που διαφωνούμε, όχι στο ότι είναι καλύτερο να υπάρχει κυβέρνηση, φυσικά και είναι, αλλά στο ότι οι μόνες διαφορές του ΓΑΠ από τον ΠΑΠ είναι το όνομα και το ότι τον ΓΑΠ τον υπονόμευε ένα μέρος της κοινοβουλευτικής του ομάδας ενώ τον ΠΑΠ σύσσωμη η "συμπολίτευσή του"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Διαφωνείς ότι είναι απαραίτητα κάποια πράγματα όπως η απελευθέρωση των επαγγελμάτων και η αναδιάρθρωση στην επιχειρηματικότητα, είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα?
    Άσχετα με αν αυτές προέρχονται από έξω ή από ελληνικά μυαλά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Απαραίτητα... εξαρτάται το διαχειριστικό σύστημα!
    Και εξαρτάται και τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν για την όποια αλλαγή.
    Διαφωνώ με την κυβερνητική πολιτική και την οπτική των μεταρρυθμίσεών της.

    ΠΧ ένα πρόβλημα είναι τα κλειστά επαγγέλματα. Ένα άλλο πρόβλημα είναι η υπερπληθώρα επαγγελματιών σε έναν κλάδο. Και τα δύο είναι μεγάλο πρόβλημα για την κοινωνία, το δεύτερο μάλιστα οδηγεί σε καταστροφή! Το κράτος πρέπει λοιπόν να ρυθμίζει στη χρυσή τομή, όχι να απελευθερώνει, ούτε να κλείνει.
    Οπότε ναι, στην "απελευθέρωση" διαφωνώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τότε το μόνο που θα μπορούσε να ρυθμίσει την όλη κατάσταση είναι ο περιορισμός των φοιτητών ανά σχολή ανά έτος σε ορισμένες ειδικότητες, και η απαγόρεσυη εισόδου επαγγελματιών στους κλάδους αυτούς από άλλες χώρες.

    Και πάλι, όμως, πιστεύω ότι το κλεισμένο επάγγελμα είναι αντίθετο προς τον ανταγωνισμό και τα ωφέλη που αυτός έχεις στις τιμές και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και αγαθών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ναι αλλά το ανοιχτό καταστρέφει την κοινωνία γιατί ακριβώς ας πούμε οι γιατροί για να ζήσουν αρχίζουν και συνταγογραφούν πολλά φάρμακα και γράφουν συνεχώς άχριστες εξετάσεις!
    Οπότε λοιπόν επειδή εσύ δεν θες κλειστό (και έχεις μερικό δίκιο), εγώ δεν θέλω ανοιχτό (και έχω μερικό δίκιο), το κράτος πρέπει να βρει τη χρυσή τομή!
    Το άνοιγμα όμως είναι λάθος και δεν θα συμφωνήσω ποτέ πως έχεις δίκιο ως προς αυτό, και δικαίως δεν θα συμφωνήσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΧΑχαχαχαχαχαχ!
    τί είπες τώρα!

    "για να ζήσουν αρχίζουν και συνταγογραφούν πολλά φάρμακα και γράφουν συνεχώς άχριστες εξετάσεις"

    όσοι γιατροί το κάνουν αυτό, σε πληροφορώ ότι δεν ούτε οι φτωχότεροι όλοι τους, ούτε οι πιο άχρηστοι, είναι όμως όλοι τους άπληστοι, που νομίζουν ότι ΔΙKAΙΟΎΝΤΑΙ να είναι πλούσιοι αντι μέσης δυναμικότητος ή όσο αναλογεί στο επίπεδο της υπηρεσίας που παρέχει,ας πούμε. Γιατί η ποιότητα+ποιότητα της δουλειάς του καθενός θα έπρεπε να είναι το κριτήριο, τίποτα άλλο.

    Το κράτος, αυτό που πρέπει να κάνει είναι να κρατάει λογαριασςμό και να κάνει ελέγχους, ποιός κάνει τί και πόσο το χρεώνει.
    Αν υπήρχε ένα τέτοιο κράτος, κανείς δεν θα κουνιόταν ,όχι μόνο οι γιατροί.

    Χα!

    Θα βασιστούμε τώρα στο φιλότιμο του καθενός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αχ, βρε άμπαν....

    πας και χτυπάς κάτι νεύρα...

    ΣΥγγενικό και αγαπημένο πρόσωπο που έκανε βαρειά εγχείρηση σε καραμπινάτο νοσοκομείο, χρεώθηκε επιπλέον 7000 φακελάκι, από μεγαλογιατρό, αλλιώς θα ήταν τώρα στα θυμαράκια και θα λέγαμε όλοι να ζήσουμε να τον θυμόμαστε...

    Πες μου τώρα αν το έκανε ο γιατρός "για να ζήσει" επειδή δεν είχε να βγάλει το μήνα, να με στείλεις...!

    Α ΡΕ ΑΜΠΑΝΕ!

    ΠΟΥ ΖΕΙΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κάνεις λάθος. Όλα τα ιατρικά κέντρα ζουν με τον τρόπο που σου ανέφερα. Η υπερπληθώρα βλάπτει. Τώρα βέβαια, προφανώς και δεν θες να πειστείς, άλλωστε η κλασική προπαγάνδα που γίνεται είναι πως τα ανοιχτά επαγγέλματα είναι η λύση και ο ανταγωνισμός είναι η λύση, αλλά λίγο μόνο να σκεφτείς αν οπουδήποτε στη γη έχει δουλέψει πραγματικά κάτι προς την κατεύθυνση που λένε ή απλά προς την ισοπέδωση των πάντων θα δεις.. βέβαια θέλει πρώτα να αμφισβητήσεις πραγματικά όσα ακούς και να τα ψάξεις αλλά...

    Χάος...

    Δυστυχώς έχω δίκιο και δυστυχώς δεν θες να δεις το απλό: Το πρόβλημα έιναι στα άκρα, ούτε ανοιχτά, ούτε κλειστά επαγγέλματα, ρυθμισμένη κοινωνία. Τα περί ελέγχου τα ακούω βερεσέ. Χιλιάδες τον ευαγγελίστηκαν ανά τους αιώνες αλλά κανένας δεν τον κατάφερε. Μόνο ολιγαρχίες κατάφεραν να εγκαταστήσουν, διαφόρων τύπων και εντάσεων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Άλλο η δικτατορία, κι άλλο να γίνονται έλεγχοι στις ρπιχειρήσεις.

    Θα σου δώσω ένα πρακτικό παράδειγμα.

    Ας πούμε ότι εσύ είσαι ταξιτζής κι έχεις δώσει μία περιουσία για να αγοράσεις άδεια ταξί.

    Πως θα κάνεις απόσβεση για να αρχίσεις να βγάζεις κέρδος? Από τη φτηνή βενζίνη? Από τις άλλες υποχρεώσεις που έχει ο οποιοσδήποτε ελεύθερος επαγγελματίας? Μάλλον όχι.

    Θα το περάσεις στον πελάτη. Και μπορείς να το κάνεις ιγατί σε προσταεύει το κράτος, απαγορεύοντας τον ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα, και στη βενζίνη και οπουδήποτε αλλού. Είναι στην ουσία μυριάδες μικρά μονοπώλια που δεν δίνουν στον πελάτη να επιλλέξει.

    Βέβαια, ο ιδιώτης ταξιτσής, έχοντας την ασφάλεια του μονοπώλειου (πληθυσμιακά και άλλα κριτήρια) κάνει ότι γουστάρει, γιατί την ώρα της ανάγκης ποιός θα κάτσει να ρωτήσει...

    Ανεβαίνει λοιπόν το ταξί.... Και ενώ άλλες τιμές έχουν πέσει, όπως η τιμή ενός ποτού ή ενός καφέ ή μίας διανυκτέρευσης, τα μεταφορικά και καναδυό άλλες μαφίες έχουν διατηρήσει τιμές εντελώς αταίριαστες με το υπόλοιπο περιβάλλον, πολύ υψηλές.

    Το ίδιο καιστα φάρμακα και σε άλλες κατηγορίες. Στην ουσία, διατηρώντας αυτές τις προστασίες και τις εξασφαλίσεις για μερικές ομάδες, ενισχύεις τους μεγλαύτερουςς "πλουτοκράτες" ή αλλιώς "κερδοσκόπους" που λένε όλην ώρα τα δελτία, δηλαδή ενισχύεται η πολυεθνική που πουλάει φάρμακο, καύσιμο, κοκ.

    Η οποία καλά κάνει και το πουλάει, καλά κανει και βγάζει κέρδος για να μπορεί να συνεχίσει να το φέρνει στους ανθρώπους, αλλά η υπερσυσσώρευση έχει και τα κακά της, όπως φαίνεται τελικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ρε μάνα μου, αυτά τα έχουμε ακούσει χιλιάκις.
    Στην πράξη όμως τελικά που καταλήγουν όλα αυτά; Και κάποτε φέρνατε και την Ευρώπη και την Αμερική ως παραδείγματα. Στην πράξη τελικά που οδήγησε ο ανταγωνισμός και όλο αυτό το παιγνιδάκι; Στην ύφεση. Εκτός και αν πιστεύεις ότι για την παγκόσμια ύφεση φταίει η Ελλάδα.
    Δεν έχει σημασία όμως γιατί απλά δεν έχεις καν τη διάθεση να αμφισβητήσεις την σημερινή προπαγάνδα. Καλώς η κακώς οι κοινωνίες πρέπει να έχουν ρυθμιστικές δικλείδες για να αποφεύγεται το χάος που δημιουργούν οι ακρότητες. Όλως των ειδών οι ακρότητες, όχι μόνο οι απελευθερώσεις, αλλά και οι δεσμεύσεις. Τώρα εσύ.. τραγούδα, είναι σίγουρα καλύτερο από το να σκέφτεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Α και πού είσαι, μιλούσαμε για τα ιατρικά κέντρα και την πληθώρα γιατρών, προφανώς ο ανταγωνισμός στην βενζίνη δεν δίνει επιχείρημα σε αυτό. Ούτε στην πληθώρα των ταξιτζίδων. ή θα επικεντρώνεσαι, η θα χάνεσαι στο χάος των άσχετων "επιχειρημάτων" στυλ μανδραβέλη, για να μην στηρίζεις τίποτε, αλλά να φάινεται πως ξέρεις και υποστηρίζεις πολλά!

    Όμως έτσι μάθανε την κοινωνία να σκέφτεται και να συζητάει τα σημερινά ΜΜΕ και οι σύγχρονοι "σοφοί" δημαγωγοί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Γιατί φέρνεις ως παράδειγμα την μαερική που δενέχει σύστημα υγείας και δεν φέρνεις ως παράδειγμα τις ευρπωαικές ώρες που είναι και πλησιέστερες και προς το ελληνικό όνειρο?

    Τί συμβαίνει ας πούμε στην φινλανδία ή στην Αυστρία ή ακόμα και στην ελβετία ή τη σουηδία?

    Και επιπλέον, οι ρυθμίσεις που λές, συνεπάγονται ελέγχους, γιατί χωρίς έλεγχο ούτε ελέυθερο ούτε κλεισμένο επάγγελμα δουλεύει, απλά περιμένεςι απότο φιλότιμο του καθενός....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ναι, αλλά συνεχίζουμε το black is the night on the mountains.
    Δεν φέρνω κανένα παράδειγμα. Σου λέω απλά ότι με 10 γιατρούς ανά κάτοικο, άμα οι γιατροί δεν κλέψουν δεν ζουν. Το να τους πεις βέβαια μετά που τους βγήκε ο κώλος στα θρανία να αλλάξουν επάγγελμα είναι άστοχο, αν και μέσα στα πλαίσια της φιλελεύθερης και ανταγωνιστικής αγοράς.
    Φυσικά και αλλού, όχι μόνο στην Ελλάδα, οι μισές εξετάσεις που γίνονται είναι άχρηστες και πλασματικές. Δεν γίνονται καν. Γιατί; Γιατί πρέπει να ζήσουν οι άνθρωποι παρότι το ηλίθιο το σύστημα τους στραγγαλίζει.
    Ή νομίζεις ότι στις χώρες που αναφέρεις δεν γράφουν τσάμπα εξετάσεις ή φάρμακα;
    Και φυσικά οι ρυθμίσεις συνεπάγονται ελέγχους, αλλά οι έλεγχοι χωρίς ρυθμίσεις δεν αρκούν.
    Τα ανωτέρω φυσικά ισχύουν για όλους τους επαγγελματίες. Να ανοίξει το επάγγελμα των ταξί; Βεβαίως! Μήπως τα ταξί που ήδη υπάρχουν είναι πολλά; Βεβαίως! Μήπως στις άλλες χώρες που λειτουργεί ο ανταγωνισμός τα ταξί είναι ακριβότερα; Βεβαίως!
    Οξύμωρο ε;
    Και αναφέρω την τιμή γιατί έχεις κολλήσει (όπως και οι περισσότεροι εκεί καταλήγουν) ότι το πρόβλημά μας είναι οι τιμές. Γιατί ο «ανταγωνισμός» (υπάρχουν και σοβαρότερες μορφές διαχείρισης από αυτόν, αλλά ας τον ονομάσουμε έτσι χάριν οικονομίας) δεν αφορά μόνο στις τιμές, αλλά μετά από όλα τα ευχολόγια υπερ αυτού, εκεί καταλήγουν όλοι, και ας θίγονται άλλες παράμετροι όπως ποιότητα, ή όπως πραγματικό κόστος.
    Να γιατί πρέπει να υπάρχει ρυθμιστικό κράτος και όχι πλήρης απελευθέρωση. Φυσικά με ελέγχους, αλλά πάνω απ’ όλα με ρυθμιστικούς κανόνες, όχι με ελέγχους στην νομιμοποιημένη ασυδοσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!