Τρίτη, 6 Απριλίου 2010

Πιστεικό Πήδημα

  • Η αμαρτία της Εύας ήταν ότι πρώτη εκείνη μπόρεσε να διακρίνει το καλό από το κακό, και αυτό έγινε όταν, συμβολικά, έφαγε τον καρπό του Δέντρου της Γνώσης. Συμβολικά, αυτό σημαίνει ότι εκείνη τη στιγμή και με ηθική αυτουργία της γυναικός, ο άνθρωπος άρχισε να σκέφτεται, ήταν η στιγμή που από άβουλο ζώο έγινε νοήμων. Συνέπεια αυτού ήταν να αναλάβει όλη την ευθύνη για τις πράξεις του από εκείθε κι εφεξής, σε αντίθεση με δυό μέρες πρίν που όλα ήταν προαποφασισμένα.
  • Ζούμ άουτ. Ζούμ ιν.
  • Στο λύκειο, είχαμε έναν αντιπαθέστατο καθηγητή που έκανε θρησκευτικά. Ο τύπος ήταν γλοιώδης, όμως μία μέρα είπε κάτι που με σημάδεψε. Αναφερόμενος στις παρανοήσεις και τις λανθασμένες ερμηνείες των κειμένων της βίβλου, μας εξήγησε ότι το κείμενο δεν έλεγε "Πίστευε, και μή ερεύνα" δλδ, πίστευε και μην ερευνάς, αλλά "Πίστευε και μη, ερεύνα", δλδ είτε πιστεύεις είτε όχι, ερεύνα. Αυτή η φράση ήταν αντίθετη με όσα είχαμε ακούσει ως τότε. Από εκείνη την ημέρα, δεν ευχόμουν σε κάθε ώρα θρησκευτικών να πεθάνει αυτός ο άνθρωπος.
  • Μέχρι τότε, όπως πολλοί άλλοι, σιχαινόμουν την εκκλησία, τα ακαταλαβίστικα ένρινα τροπάρια, τους περιορισμούς και τις παράλογες απαιτήσεις που αντιβαίνουν κάθε έννοια αυτοσυντήρησης και κάθε σωματική ανάγκη, από την αναπαραγωγή μέχρι την απλή αναπόληση σε χλοερά υψίπεδα της φαντασίας, μία ακόμα ανθρώπινη, βαθύτατη ανάγκη.
  • Μέχρι τότε, για μένα ήταν η θρησκεία μία βρωμερή κομπίνα, προορισμένη απαρχής του κόσμου για να μαντρώνει τους χαζούς.
  • Όπου ρωτούσα, κανείς δεν ήξερε να μου δώσει λεπτομέρειες. Ούτε όσοι εδήλωναν πιστοί ήξεραν, γιατί κανένας (!!!) από αυτούς δεν είχε διαβάσει τις γραφές και, φυσικά, στις λειτουργίες δεν βγάζεις άκρη από τους αρχαιοελληνικούς ρινοβλαβείς τεμενάδες. Ούτε οι δηλωμένοι άθεοι είχαν απαντήσεις γιατί, άθεοι όντες και έχοντας απηυδήσει από τις σιχαμένες τζιριντζάντζουλες των παπάδων, αν τους έλεγες για θρησκεία και βίβλο πέταγαν σπυριά. Όσο για τους ιερείς, μόνο τις πατροπαράδοτες κοτσάνες, κυριελέησον-κυριελέησον-αμήν ήξεραν να λένε.
  • "Θα σας δείξω εγώ, θα δείτε τι θα πάθετε!" σκέφτηκα, και βούτηξα μία βίβλο στα εγγλέζικα από τη βιβλιοθήκη του φροντιστηρίου. Σκοπός μου ήτανε να χτίσω επιχειρήματα που να συνθλίψουν όποιον εξυπνάκια προσπαθούσε να μου αποδείξει ότι πρέπει να μεταλάβω και ότι πρέπει να νηστεύω.
  • Η αλήθεια είναι ότι αυτά που διάβασα εκεί μέσα, καμμία σχέση δεν είχαν με όσα μας είχαν πρήξει τόσο καιρό. Οι άγιοι πατέρες, έκαναν όργια, ο Αβραάμ πουλούσε τη γυναίκα του σε όποιον άρχοντα έβρισκε μπροστά του, κάτι άλλες κορασίδες πλάγιασαν με τον πατέρα τους για να μη χαθεί το σόι, ιερά φονικά, πόρνες και κλέφτες, ένα σωρό άνθρωποι που τελικά άγιασαν. Ο Δαβίδ, πρώτα είχε ξεσαλώσει με τη βασίλισσα και μετά κάθησε να γράψει τους ύμνους.
  • Διάβαζα και ξαναδιάβαζα για να βρώ που λέει για τις επτά θανάσιμες αμαρτίες, για το ξεμάτιασμα, για φτερωτούς αγγέλους, που λέει για τον Άγιο Νικόλαο. Πού λέει ότι δεν πρέπει να κάνεις σεξ τη Παρασκευή, για όνομα!? Η απάντηση είναι πουθενά. Όλα αυτά προστέθηκαν πολύ αργότερα, με διπλή σκοπιμότητα.
  • Καταρχάς, από ένα σημείο και μετά έπαψε η καταγραφή ιστορικών γεγονότων και άρχισε ο καθένας να ερμηνεύει τις γραφές όπως τον βόλευε.
  • Κατόπιν, σκόπιμα οι ιεράρχες συμπεριέλαβαν παγανιστικές τελετές στη χριστιανική ζωή για να προσηλυτήσουν ευκολώτερα τους άπιστους ειδωλολάτρες, αλλά και για να κρατήσουν τους ήδη πιστούς μέσα. Για παράδειγμα, ο Ποσειδώνας έχει το αντίστοιχό του στον προαναφερθέντα Άγιο Νικόλαο και τα Χριστούγεννα συμπίπτουν με την αρχαιοελληνική αλλαγή του έτους , η οποία συμπίπτει και με τo χειμερινό ηλιοστάσιο, αλλά και με γιορτές άλλων θρησκειών που προηγήθηκαν του χριστιανισμού (για αυτό και μαζί με την πρωτοχρονιά διαρκούν 12 ημέρες, γιατί το σεληνιακό ημερολόγιο των αρχαίων είχε 12 μέρες διαφορά από το ηλιακό, μέρες τις οποίες εκάλυπταν με αυτό τον εορτασμό ώστε να μην αλλάζουν ρυθμό οι εναλλαγές των εποχών και χαλάνε οι σοδειές). Κι ας μην αρχίσουμε για το πάσχα ή τις απόκρυες...
  • Ως εδώ, δεν βλέπω τίποτα το μεμπτό. Αν είναι οι άνθρωποι να αγαπιώνται και να αλληλοβοηθιώνται, ας κάνουνε και μία παγανιστική τελετή να λιγδώσει το είναι τους. Άλλωστε, οι κύκλοι της φύσης και του ανθρώπινου οργανισμού επιβάλλουν την τήρηση κάποιων ρυθμών για την ομαλότερη λειτουργία της κοινωνίας, της παραγωγής, αλλά και του πολυτάραχου νου.
  • Όμως, δεν είναι έτσι.
  • Όποιος λέει στους άλλους τί να κάνουν αποτελεί εξουσία και η εξουσία πωλείται ακριβά. Οι ιερείς πουλήθηκαν, πήραν λεφτά και έδωσαν λαούς. Συνειδητά και εν πλήρη γνώσει τους, εγκληματικά εκμεταλλεύτηκαν την αγάπη των ανθρώπων που δεν ήξεραν να διαβάζουν και τους έστελναν να σκοτώνονται για να τσεπώσουν οι ίδιοι τριάντα αργύρια.
  • Η μία στρέβλωση έφερε την άλλη και πριν το καταλάβεις, η εκκλησία όριζε όχι μόνο το τι θα φας και πότε θα πας στη δουλειά σου, αλλά και το πότε θα κοιμηθείς με τη γυναίκα σου και το ποιές σκέψεις είναι καλές ή κακές. Το ποιόν ηγεμόνα να ακολουθήσεις.
  • Και το κερασάκι στην τούρτα? Τα περισσότερα σχολεία ήταν εκκλησιαστικά ή μέσα σε μοναστήρια, που σημαίνει ότι ακόμα και εάν είχες την τύχη να μορφωθείς, η πλύση εγκεφάλου σε έκανε να θεωρείς ότι πρέπει στ' αλήθεια να σκοτωθούν τόσοι άνθρωποι για να ξαναπάρουμε την Ιερουσαλήμ, φερ' ειπείν.
  • Φυσικά, αυτό δεν είναι πρωτοτυπία των χριστιανών, όμως εάν ακολουθούνταν το πνεύμα των λόγων του Ιησού, τότε η Νότρ Ντάμ δεν θα έπρεπε να είχε χτιστεί, όχι γιατί αποτελεί επίδειξη πλούτου και ματαιοδοξίας ( δε μας...) αλλά γιατί ,για να χτιστεί πέθαναν σαν τα σκυλιά άνθρωποι για τους οποίους κανείς δεν έδωσε δυάρα.
  • Εάν οι παπάδες ήταν χριστιανοί, τότε πολλά από αυτά που έγιναν δεν θα είχανε συμβεί, συμπεριλαμβανομένων και καναδυό πολέμων.
  • Πίστευε και μή, ερεύνα.

24 σχόλια:

  1. Τα λες πολύ σωστά μιας και πλέον η Εκκλησία είναι περισσότερο μία εταιρία, μάλιστα πολύ αποδοτική, και η Θρησκεία παίζει δευτερέυοντα ρόλο.

    Επίσης έχεις απόλυτο δίκαιο όταν λες ότι οι μεγάλες μητροπόλεις που χτίστηκαν στον μεσαίωνα χτίστηκαν με πολλά ανθρώπινα θύματα μιας και στον μεσαίωνα η Ανθρώπινη ζωή δεν είχε μεγάλη αξία.

    H Παλαιά Διαθήκη είναι γεμάτη με βία και σεξ.

    Μπορείς να μου πεις τι σημαίνουν οι λέξεις: ρινοβλαβείς, τζιριντζάντζουλες; Ευχαριστώ.

    Υ.Γ. Το μόνο που έμαθα από το μάθημα θρησκευτικών είναι ότι η σωστή λέξη είναι διάβολος και όχι διάολος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. η ρις της ρινός ( μύτη)
    -βλαβείς όπως επιβλαβείς
    Η λέξη αυτή δεν υπάρχει τζόνυ μπόη. έτσι για πλάκα την έβαλα.

    Τζιριντζάντζουλες είναι τα πολλά κόλπα, οι απατεωνιές ίσως. Τσιριμόνιες θα ήταν μία εξ ίσου καλή λέξη για το κείμενο.

    Όσο για τον διάβολο, η σωστή λέξη είναι "διάλα" όπως λέμε "άστα διάλα"

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. όσον αφορά τον διάβολο θα μάθω όταν, και αν, τον συναντήσω :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με βρίσκει σύμφωνο και πολύ μου αρέσει η παραφθορά του ρητού, αλλά νομίζω πως δεν θα συντασσόταν με προστακτική («πίστευε»), αλλά με μετοχή ενεστώτα («πιστεύων»). Όπως και να έχει, είναι ωραίο.

    Ο ίδιος, προτιμώ να εμμένω στο διαχωρισμό Πίστης και Εκκλησίας. Αυτό, μόνο και μόνο επειδή έχω γνωρίσει ελάχιστους, τους οποίους η Πίστη τους τους στήριξε και τους έκανε καλύτερους. Ελάχιστοι. Εγώ δεν είμαι ένας εξ αυτών, παρεμπιπτόντως. Κατά τα άλλα, ένα ακόμα κέντρο εξουσίας είναι η Εκκλησία. Να καούν. Αν οποιοσδήποτε θεωρεί πως θα πάω στην Κόλαση επειδή δεν τηρώ ένα τυπικό ανθρώπινου σχεδιασμού, όπως δισεκατομμύρια άλλοι που δεν κατατάσσονται στο ίδιο δόγμα με εμένα, με γεια του και χαρά του. Αρνούμαι να πιστέψω στον Θεό του, που θα με κρίνει από την οπτική γωνία του υπόλοιπου ποιμνίου της ενορίας μου. Προτιμώ να δέχομαι πως, αν πρόκειται να κριθώ, θα κριθώ βάσει των αποφάσεών μου, και όχι επειδή αρνήθηκα να παραμείνω αμνός. Προτιμώ να θεωρώ πως είμαι λύκος, έστω και σαν το λύκο του Αρκά, τον καψούρη με το πρόβατο: φλώρος για λύκος, αλλά επιλέγω να μη κατασπαράξω όσους δεν με ενοχλούν.

    Πω πω, πάλι φλυάρησα ασυνάρτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. γιάννη, καλή τύχη σου εύχομαι κι αν τον δείς πές του να πάει στο διάτανο.

    τζοτ, όπως όλοι, ξέρεις κι εσύ ποιό είναι το καλό, και δε χρειάζεται να σου το επισημάνει κανένας. Λίγο σπρώξιμο χρειάζεται όταν βαριόμαστε μερικές φορές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η σωστή λέξη για το διάολο, είναι προφανώς ο «διάβολος» αφού «διαβάλλει» τον Θεό στα μάτια μας, ή το αντίθετο. Αποδεικνύεται περίτρανα η ύπαρξη του διαβόλου, αφού το μεγαλύτερο κόλπο του Βελζεβούλη είναι να μας πείσει πως δεν υπάρχει, και ξεκινάει αλλάζοντας τους χαρακτηρισμούς του. Ή αυτό, ή αποδεικνύεται η ελληνικότητα της Μακεδονίας μας, δεν θυμάμαι, και ο pouloyiannis δεν συμμετέχει.

    Προσωπική νότα: κάναμε γαλλικά στο σχολείο, και μας έλεγε η γαλλικού για τις διαφορές φθόγγων / φωνημάτων μεταξύ των δύο γλωσσών, και ανέφερε για παράδειγμα το γαλλικό “ch” (ή αγγλικό “sh”) που δεν υπάρχει στα ελληνικά. Φυσικά, σήκωσα το χέρι για να φέρω αντίρρηση, και όταν πήρα το λόγο, της υπενθύμισα αποστομωτικά: «Λάθος. Λέμε: shτο διάλο!»

    Ρινοβλαβής ή ρινοπαθής νομίζω είναι η Τζούλια Αλεξανδράτου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. χαχαχαχαχα
    ή όπως λέμε στο χωριό μου τρακόshα, παshά μου, κτλ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ΤΖΩΤΖΙΟΥ
    προτιμώ να εμμένω στο διαχωρισμό Πίστης και Εκκλησία
    Πολύ φοβάμαι ότι είμαστε μειονότητα. Το οξύμωρο είναι ότι με τον διαχωρισμό θα κερδίσει και η Εκκλησία.

    Οσον αφορά την κόλαση, αν υπάρχει Θεός και είναι αυτός στον οποίο πιστεύουν οι ΕΧΟ τότε 90% των ανθρώπων είμαστε αμαρτωλοί οπότε δεν θα έχει χώρο η Κόλαση για όλους μας :)

    Υ.Γ. Ο Αρκάς είναι υπέροχος.

    @athinovio
    Φυσικά Αν τον δω :)

    @ΤΖΩΤΖΙΟΥ 2
    Η Αλεξανδράτου ειναι μία πόρνη κυριλέ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αποτελεί απόλαυση να σε διαβάζω αλλα οταν γράφεις τόσο συχνά δε σε προλαβαίνω και χρωστάω ήδη 2-3 καλές αναγνώσεις σε προηγούμενα θέματά σου.
    Λοιπόν εσκεμμένα εχει αφεθεί να περάσει στον κόσμο η άποψη του "πίστευε και μή ερεύνα" χωρίς το κόμμα ανάμεσα.
    Ετσι για να νιώθουν ενα φόβο, μια εξουσία απο το παπαδαριό που δνε θέλει φυαικά να ψάξει ο κόσμος και να μάθει παραπάνω απο οσα εξυπηρετεί το ίδιο το ιερατείο να μαθαίνουν τα πρόβ... εεε οι πιστοί.
    Τον τρόμο που πέρασα ως παιδί οτνα ρώτησα εναν ιερέα γιατι ο θεός λέει να πιστεύουμε και να μη το ψάχνουμε, δεν θα τον ξεπεράσω μάλλον ποτέ. Φυσικά και δεν ειναι χριστιανοί όλοι οι ιερωμένοι, αυτο δεν το συζητάμε καν.
    Κι ας ερθει κάποιος εδω αν θέλει να αποδείξει οτι εχω/εχεις λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ιωαννίσκε, δεν είμαστε μειονότητα. Αν νομίζεις ότι εσύ κι εγώ είμαστε οι μόνοι έξυπνοι, θα δείς ότι δεν είναι έτσι.

    τζονάκο, να δούμε μέχρι πότε θα τους πληρώνουμε ακόμα. Στο μπλογκ του Προκόπη δούκα, είδα μία πρόταση που μου φάνηκε πολύ λογική: είτε που να παραδώσει η εκκλησία όλη την περιουσία της στο κράτος για να συνεχίσει να πληρώνεται ως δημόσια υπηρεσία, είτε που να αναλάβει μόνη της όλα τα κόστη της διατήρησης της περιουσίας της (μισθούς, κτλ)και να έχει πλήρη αυτονομία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σίγουρα δεν είμαστε πλειοψηφία :(

    Και θα τους πληρώνουμε για πολλά χρόνια ακόμα.

    Ξέχασα να σημειώσω ότι πολλές φορές οι φανατικοί Χριστιανοί είναι φανατικοί σε πάρα πολλά θέματα. Ενα χαζό παράδειγμα, πήγα στην ανάσταση με τη μάνα μου με τα πόδια αλλά οι περισσότεροι πήγαν με τα αυτοκίνητα τους και ήθελαν να παρκάρουν δίπλα στην είσοδο, δεν ξέρω αν μπέρδεψαν τη λειτουργία με τα μπουζούκια και ήθελαν να έχουν 1ο τραπέζι πίστα, δεν κρατήθηκα και μετά από λίγο άρχισα να ρωτάω τους οδηγούς: θα παρκάρετε στο ιερό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Άλλη μιά από τις καταπληκτικές σου αναρτήσεις! Αντιγράφω από τον φυσικό και Νομπελίστα Steven Weinberg «Με ή χωρίς θρησκεία υπάρχουν καλοί άνθρωποι που κάνουν καλές πράξεις και κακοί άνθρωποι που κάνουν κακίες. Αλλά μόνον χάριν της θρησκείας οι καλοί άνθρωποι θα κάνουν κακίες».

    Υ.Γ. Όταν ήμουν στην Ελλάδα στο τέλος Φεβρουαρίου άκουσα τον Πορτοσάλτε στο ΣΚΑΙ να διαβάζει ένα κείμενό σου. Άντε και εις ανώτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αλήθεια?
    Κοίτα πράματα, ο κόσμος με παίρνει στα σοβαρά...

    Θυμάστε ποιό κείμενο ήταν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συμφωνώ με τον Takis Alevantis.

    Υ.Γ. Όταν ήμουν στην Ελλάδα στο τέλος Φεβρουαρίου άκουσα τον Πορτοσάλτε στο ΣΚΑΙ να διαβάζει ένα κείμενό σου. Άντε και εις ανώτερα!

    Η πολυτάλαντη Αθηνά, πότε θα κάνεις την επόμενη εμφάνιση σου για να σε θαυμάσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι λες βρε παιδί μου; Ότι οι γυναίκες τα φταίνε όλα; Μα ναι!!!

    Έτσι είναι, η έρευνα είναι το πρόβλημα τελικά…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. αντε να χαθείτε!
    Σαρδανάπαλοι!

    :)

    Αγία Αθηνά κάπου υπάρχει ή ίσως κάποιος αθηνόδωρος στις αρχές του Σεπτεμβρίου

    Οι γυναίκες φίλε μου, σερσέ λα φάμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Βρήκα αυτό για εορτή Αθηνάς, 1η Σεπτεμβρίου.

    Στο θέμα γυναικών, να παραθέσω ατάκα από την εξαίσια σειρά “3rd Rock from the Sun”: “Women. You can't live with them… and yet they're everywhere.”

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Απάντησε η Αθηνά στο ερώτημα της aerostatik.

    Οσον αφορά τις γυναίκες είναι σίγουρο ότι εμείς οι άνδρες δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. …και εγώ συμπλήρωσα την απάντηση της Αθηνάς. Έδωσα την εντύπωση ότι δεν είχα διαβάσει την απάντηση της Αθηνάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αν θυμάμαι καλά το Απεργείστε ρεμάλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ξαναέλεγξα τις ημερομηνίες. Στην Αθήνα ήμουν 6, 7 και 13 ώς 16 Μαρτίου (κι όχι τον Φεβρουάριο - συγνώμη για το Αλζχάιμερ). Το κείμενο ήταν μάλλον το «Απεργείστε ρεμάλια!» αλλά δεν είμαι 100% σίγουρος. Είμαι παντως σίγουρος γιατί ενώ άκουα το σταθμό στο background το κείμενο που διάβαζε ο Πορτοσάλτε (μάλλον την Κυριακή 14 το πρωί ήταν) κάτι μου θύμιζε και στη συνέχεια είπε ένα «Ευχαριστώ την Αθηνά» και το συνέδεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ευχαριστώ, πάω να ζητήσω τα δικαιώματα τώρα

    :)

    (όχι βέβαια!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!