Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

Εγώ δε λέω τίποτα.

Από το Βήμα Ξεκινώ in medias res, όπως θα έλεγε και ο υπουργός κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος, με την ηλεκτρονική επιστολή που έστειλε τα ξημερώματα της Τετάρτης καθηγητής πρώτης βαθμίδας του Οικονομικού Πανεπιστημίου (τέως ΑΣΟΕΕ) σε φίλο του επίσης καθηγητή, ο οποίος έχει την τύχη να παρεπιδημεί στο Λονδίνο. Ο άνθρωπος έβραζε από τον θυμό του για τα όσα είχαν διαδραματισθεί στη γενική συνέλευση των καθηγητών της σχολής και του ήταν αδύνατο να κλείσει μάτι· οπότε εκτονώθηκε αφηγούμενος τα καθέκαστα της συνέλευσης στον φίλο του: «Χθες είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα γενική συνέλευση του Συλλόγου ΔΕΠ, στην οποία ο πρύτανης κυριολεκτικά μας επιτέθηκε, όταν θέσαμε ζητήματα εφαρμογής του νόμου και ζητήσαμε να κρατηθεί το πανεπιστήμιο ανοικτό ακόμα και αν αρνηθούν τα μέλη του ΔΕΠ να αναπληρώσουν τις χαμένες ώρες λόγω καταλήψεων. Μας είπε: 1) Οτι δεν έχουμε ιδέα από σύγχρονη ηγεσία (ενώ αυτός ξέρει!), η οποία συνίσταται στο να τα έχουμε καλά με τους φοιτητές. 2) Μας κατηγόρησε ότι δεν καταλαβαίνουμε τα δίκαια αιτήματα των φοιτητών. 3) Μας ζήτησε να βάλουμε στα προγράμματα σπουδών μαθήματα για δημοκρατία, κοινωνική ευαισθησία κτλ. 4) Μας απαγόρευσε να ασχοληθούμε με θέματα εφαρμογής του νόμου, αναπλήρωσης μαθημάτων κτλ., αλλά να ασχοληθούμε μόνο με τα στενώς νοούμενα συνδικαλιστικά ζητήματα. Ολα αυτά ειπώθηκαν με αρκετά απαξιωτικό τρόπο, που έδειχνε ότι μόνο αυτός ήξερε τι πρέπει να γίνει. Αμέσως μετά το παραλήρημα αποχώρησε από τη συνέλευση και δεν κάθησε να ακούσει τον αντίλογο. Εμείς έχουμε μείνει όλοι κατάπληκτοι! Επειτα έγινε συνέλευση των φοιτητών. Οι αναρχικοί άρχισαν να πετάνε γιαούρτια, με αποτέλεσμα η ΔΑΠ και η Πανσπουδαστική να φοβηθούν και να φύγουν. Παρέμεινε προς τιμήν της η ΠΑΣΠ, η οποία μάλιστα πήρε τη συνέλευση με ψήφους περίπου 650-250. Μετά από αυτό, οι αναρχικοί τούς άρχισαν στο ξύλο και τους πέταξαν έξω από τη σχολή». (Το διαβάσατε, κορόιδα γονείς; Για αυτού του επιπέδου την ανωτάτη εκπαίδευση εσείς δουλεύατε σαν τα ζώα σε δύο δουλειές και πληρώνατε φροντιστήρια!) Προσέξτε τώρα πού εντοπίζεται η ειρωνεία του θέματος. Ο πρύτανης του Οικονομικού κ. Γρηγόρης Πραστάκος, καθηγητής της Διοικητικής Επιστήμης, δεν είναι κανένας τυχαίος καθηγητάκος με μέτριες σπουδές, από εκείνους που μια νύχτα έπεσαν να κοιμηθούν ως βοηθοί και το πρωί είχαν ξυπνήσει καθηγητές. Εκανε όλες τις σπουδές του στο Columbia των ΗΠΑ (ένα από τα οκτώ κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια του Ιvy League), όπου και εδίδαξε στη Μεταπτυχιακή Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Εδίδαξε επίσης στη φημισμένη σχολή Wharton του University of Ρennsylvania (ένα άλλο από τα οκτώ πανεπιστήμια του Ιvy League) και διετέλεσε επισκέπτης καθηγητής σε πλειάδα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων πρώτης τάξεως. Αυτός λοιπόν ο διακεκριμένος επιστήμονας παρουσιάστηκε στους συναδέλφους του ως ένας «πεφωτισμένος εκσυγχρονιστής κεντροδεξιός», που θα έκανε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο να λειτουργεί ρολόι και εκλέχθηκε πρύτανης, κερδίζοντας και τις ψήφους σοβαρών συναδέλφων του με κεντροαριστερή πολιτική τοποθέτηση. Την περασμένη άνοιξη πήρε την πρωτοβουλία να εξαφανίσει τα ταμπλό, τα πανό και το σχετικό σκουπιδαριό που δίνουν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο- σε κάθε ελληνικό πανεπιστήμιο- τη χαρακτηριστικά σιχαμερή όψη του. Αντιμετώπισε τέτοια επίθεση από τους παντοειδείς αγωνιστές υπέρ της «ελεύθερης διακίνησης των ιδεών», ώστε όχι μόνο τα επανέφερε, αλλά επέτρεψε να τοποθετηθούν ακόμη περισσότερα! (Μπορεί κιόλας να έγραψε και εκατό φορές τη φράση «Δεν θα ξαναενοχλήσω την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών»- δεν είμαι βέβαιος επ΄ αυτού, χωρίς να το αποκλείω κιόλας...) Δείτε τον τώρα πώς κατάντησε ένας τρομαγμένος όμηρος στα χέρια μιας φασιστικής μειοψηφίας... Αντί οιουδήποτε περαιτέρω σχολίου στο παραπάνω θέμα, επαναλαμβάνω, επαυξημένη και βελτιωμένη, παλαιότερη πρότασή μου προς όσους αγωνίζονται για να προσφέρουν στα παιδιά τους το αγαθό της πανεπιστημιακής παιδείας. Κόψτε αμέσως κάπνισμα, κάθε είδους ποτό εκτός από νερό της βρύσης και, γενικώς, κάθε καταναλωτική δαπάνη εκτός από τις απολύτως απαραίτητες. (Βεβαίως και το πολύ φαγητό! Ακόμη και το τρόλεϊ! Διότι έτσι θα διατηρηθείτε στα ίδια κιλά, οπότε θα μπορέσετε άνετα να βγάλετε τουλάχιστον μία δεκαπενταετία με ένα παντελόνι μπλουτζίν...) Μαζέψτε φασούλι το φασούλι ό,τι μπορείτε, με τον σκοπό, αν το παιδί σας έχει έφεση στα γράμματα, να το στείλετε κατευθείαν στο εξωτερικό για σπουδές σε ένα σοβαρό πανεπιστήμιο. Προσπαθήστε να το στηρίξετε ψυχολογικά, ώστε να πεισθεί να παραμείνει στο εξωτερικό μετά το τέλος των σπουδών του και να σταδιοδρομήσει επαγγελματικά εκεί. Αν τα καταφέρετε και εσείς και εκείνο, τότε μπορείτε να ελπίζετε ότι μια μέρα θα σας πάρει μαζί του εκεί έξω και θα γλιτώσετε από τη μιζέρια της ωραιότερης χώρας του κόσμου, που, ως γνωστόν, κατοικείται από τους εξυπνότερους ανθρώπους στον κόσμο. Αμήν... Κύριε διευθυντά

11 σχόλια:

  1. Δεν έχει καθόλου άδικο, η μικρότερη κόρη μου σε τέσσερα χρόνια σπουδών έχασε τρεις εξεταστικές λόγω καταλήψεων της πλάκας,γιατί ρε"σύντροφε";Τι σου χρωστάω εγώ ο μ@αλ@κ@ς να τρώω χρόνια στην ξενιτιά για να σπουδάσω το παιδί μου και συ να μου το παίζεις επαναστάτης του κώλου;
    Κι ένα ευτράπελο(για να ηρεμήσω,γιατί τα πήρα άσχημα),πρωτοετής η μικρή,πηγαινε να κάνει εγγραφή στη γραμματεία,την πλησιάζει κάποιος "ινστρούχτορας",συντρόφισσα να σε πάω στη γραμματεία;Οπότε εισέπραξε απάντηση πληρωμένη:
    -Γιατί,ρε σύντροφε,μπροστά μου είναι,δεν τη βλέπω;
    :)))
    (για όσους δε γνωρίζουν η γραμματεία στο ΑΠΘ ξεχωρίζει από μακριά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. για αυτό είναι σημαντικό να είναι τα παιδιά ηθικά και κοινωνικά προετοιμασμένα από νωρίς, δηλαδή από την οικογένεια, ώστε να είναι ικανά να διαχειριστούν τέτοιες κακοτοπιές. Γιατί άλλο παιδεία και άλλο εκπαίδευση, τελικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τώρα βέβαια γιατί το πανό δίνει σιχαμερή εικόνα δεν γνωρίζω…
    Ναι, άντε άντε…
    Τραβάτε στα εξωτερικά για να γίνεται μάγκες σαν τον πρύτανη που ξέρει από σύγχρονη ηγεσία και στέκεται σε πανό.
    Πάντως εκπλήσσομαι, πραγματικά πιστεύεις ότι ένας (οι και πολλοί καθηγητές) μπορούν να φτιάξουν την παιδεία. Συγνώμη που σε στενοχωρώ αλλά έχεις τεράστιο άδικο.
    Άσε που το πρόβλημα της παιδείας δεν εντοπίζεται στο πανεπιστήμιο, ενώ ένα μεγάλο μέρος των προβλημάτων του πανεπιστημίου οφείλεται στη συνολική παιδεία που έχει λάβει το μέσο ελληνόπουλο από γεννησιμιού του μέχρι και τα 18, στο σχολείο, το σπίτι, το φροντιστήριο και την τηλεόραση…
    Μαλλιάζει η γλώσσα μου βέβαια και κάποτε βαριέμαι να επαναλαμβάνομαι… ακόμα όμως δε βαρέθηκα…

    [Αλήθεια, την επιστολή που την βρήκες και πως πιστοποιείς τη γνησιότητά της;]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το θέμα της παιδείας είναι όντως πολυδιάστατο και έχει να κάνει όπως είπες κι εσύ με τη γενικότερη συμπεριφορά όλων μας, που λέμε "ναι, ναι, σωστά τα λέτε, αγαπητέ μου" και μετά κάνουμε πάλι τα ίδια.

    ούτε κι εγώ το θεωρώ μαγκιά να φεύγει κανείς, αλλά καταλαβαίνω γιατί κάποιος μπορεί να καταλήξει τελικά σε αυτή την απόφαση.

    να τονίσω μάλιστα ότι υπάρχουν πολλοί επιστήμονες που έχουν συμβάλλει σημαντικά στην επιστημονική έρευνα , έχοντας φοιτήσει και κατόπιν δράσει σην Ελλάδα.

    είναι προσωπική μου άποψη βέβαια, αλλά ούτε κι εμένα μου αρέσουν τα πανώ, ίσως γιατί τα έχω συνδυάσει με περιστατικά όπως αυτά που περιγράφονται στην ανάρτηση.

    την επιστολή την βρήκα στο βήμα αλλά αδεν χρειαζόταν να την διαβάσω. περισσότερο αφορμή ήταν, λόγω της κουβέντας που είχαμε νωρίτερα. οι άνθρωποι συζυτούν, ενημερώνονται, μιλάνε και μεταδίδουν πληροφορίες. κουτσομπολεύουν βρε αδερφέ. όταν μάλιστα ακούς νέους (όχι πλέον παιδιά αλλά ενήλικα άτομα) να υπερηφανεύονται για το σπάσιμο ή άλλης μορφής βανδαλισμό, τότε όντως σε πιάνει μία απογοήτευση για το σχολείο, την τηλεόραση κτλ, κτλ, κτλ.......

    αλλά αν οι δάσκαλοι και καθηγητές, με τις διευθύνσεις και τις επιτροπές και τα όργανα και τις συνελεύσεις και τα συμβούλια και όλα αυτά δεν μπορούν να κάνουν ΜΙΑ πρόταση, αν δεν μπορούν να συσππειρωθούν με αρκετό σθένος ώστε να απομονωθούν οι "παθογενείς" παράγοντες, αν δε στείλουν αυτοί επιστολές στους ενίοτε υπουργούς, τότε γιατί να συζητάμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. παλι καλα που υπαρχουν και τα μπλογκσ και μαθαινουμε τι σκοπο εχουν...

    πολυ καλο ποστ.

    την καλημερα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. καλημέρα και σε εσένα σπύρο.
    δεν είναι δικό μου, το βρήκα στον αταίριαστο (misfit το έχω στη διπλανή λίστα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εμένα πάλι δεν με χαλάνε καθόλου τα πανό και μάλλον είναι εντελώς άσχετα με το θέμα παιδείας συνεπώς θεωρώ πως η όλη συζήτηση περί αυτών (όπως και άλλες) αποτελούν άστοχες βολές αποπροσανατολισμού από το πρόβλημα που ούτως ή άλλως κανένας δεν ασχολείται να λύσει.
    Πάντως αν έγραφα μια προσωπική επιστολή σε έναν συνάδελφό μου στο εξωτερικό (που προφανώς έχω γράψει δηλαδής) μάλλον δεν θα τη δημοσίευα αυτούσια αλλά αντιθέτως ίσως έγραφα ένα δημοσίευμα ε τις θέσεις μου απευθείας στον τύπο. Δεν σε προβληματίζει αυτού του είδους η εμφάνιση της επιστολής;
    Έχεις σκεφτεί ποτέ πως τα παιδιά αυτά ζουν βομβαρδιζόμενα από ένα βανδαλισμό πολλών ειδών και προεκτάσεων από διακρατικό μέχρι και κινηματογραφικό ή ακόμα και κρατικό επίπεδο; Ή πιστεύεις πως η υπερηφάνεια με την οποία διάφοροι ΥΠΕΞ βγαίνουν στο γυαλί μιλώντας για τους πολέμους τους δεν διαπαιδαγωγεί το υποσυνείδητο;

    Προτάσεις άπειρες. Τον σερίφη όμως δεν κάνει κανένας σοβαρός άνθρωπος στις μέρες μας, άλλωστε αποτελεί θρασύτητα η καταδίκη βαρβαρισμών από σερίφηδες. Όταν με το καλό ακούσουν τα κλειστά αυτιά και αλλάξουν οι νοοτροπίες και η διαχείριση βλέπουμε. Αυτό το σκοπό άλλωστε δεν έχουν και οι «πεφωτισμένες» μεταρρυθμίσεις; Την αλλαγή της διαχείρισης (βλέπεις ξέρουν ότι μόνο έτσι γίνονται σημαντικές αλλαγές). Αλλά όλες αυτές οι «μεταρρυθμίσεις» και άλλους σκοπούς πέραν της παιδείας εξυπηρετούν αλλά και γίνονται τελικά με κλειστά αυτιά και προσχηματικούς διαλόγους.

    Φασιστικά αποφασίζομεν και διατάσομεν φασιστοειδών κυβερνητικών σχημάτων με κριτήρια ψήφων και χρήματος αντί του ανθρώπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγώ προσωπικά; Από τους γονείς, την προτροπή τους για αύξηση του ποιοτικού χρόνου απασχόλισής τους με τα παιδιά και την αποσύνδεση της παιδείας από την επαγγελματική αποκατάσταση.
    Θεωρώ οποιαδήποτε κίνηση σε ανώτερο επίπεδο είτε πολύ δυσκολη, είτε καταδικασμένη σε αποτυχία, αναλόγως της απομάκρυνσης του επιπέδου...
    Αλλά εγώ είναι ένας απλός καθηγητής και όχι πεφωτισμένος πολιτικός ή πολίτης... Δεν μετράει η γνώμη μου για την παιδεία παρτι αυτή αποτελεί το δικό μου αντικείμενο και όχι των υπόλοιπων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!