Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2008

Ο Κανάγιας

  • Αν αγοράζουμε σκατά θα μας πουλάνε σκατά.
  • Είτε ελληνικό είτε ξένο, αυτό που θα αξίζει να δώσουμε τα ωραία μας λεφτάκια πρέπει να προσφέρει αυτό που υπόσχεται. Να είναι καλή επένδυση.
  • Η coca-cola για πχ είναι κακή επένδυση από κάθε άποψη. Είναι ακριβότερη από το γάλα, είναι τίγκα στη ζάχαρη και αντίθετα με ότι πιστεύουν πολλοί, δεν διευκολύνει την πέψη. Δεν μας χαλαρώνει όπως το αλκοόλ ούτε μας τονώνει όπως τα ροφήματα. Παράλληλα, η κατανάλωσή της συνδέεται με την παχυσαρκία, τις διατροφικές διαταραχές την απώλεια δοντιών και άλλα προβλήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί τις περισσότερες φορές η coca-cola συνοδεύει βαριά, λιπαρά γεύματα και καθιστικές ασχολίες όπως τηλεόραση ή βιντεοπαιχνίδια.
  • Επίσης έχει μεγάλο περιβαλλοντικό κόστος. Η παραγωγή της εκτός από τεράστιες ποσότητες πρώτων υλών όπως ζάχαρη (που παράγεται από φυτείες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλες πιο αναγκαίες καλλιέργειες όπως το ρύζι και το καλαμπόκι) απαιτεί και μεγάλη ποσότητα ενέργειας και κατόπιν για να διαφημιστεί, να διανεμηθεί και να συσκευαστεί. Τα μπουκάλια και τα κουτάκια των αναψυκτικών αν και ανακυκλώσιμα, τελικά δεν ανακυκλώνονται μιας και η ανακύκλωση κοστίζει περισσότερο από την κατασκευή νέων. Η σπατάλη, της σπατάλης, ω σπατάλη.
  • Το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς και για τις τηγανητές πατάτες. Όχι τις λαχταριστές και μοσχοβολιστές που μας φτιάχνουν στο σπίτι, αλλά αυτές οι ελεεινές προτηγανισμένες και μπαγιάτικες πατάτες εκ των οποίων μόνο οι μισές τρώγονται τελικά. Που μας κάνουν παχύτερους, ασθενέστερους και φτωχότερους. Είναι ανυπολόγιστες οι ποσότητες που διατίθενται καθημερινά στα φαστφουντάδικα του κόσμου και μετά πετιούνται στα σκουπίδια. Πατάτες που αν δεν ζητούσαμε δεν θα παράγονταν.
  • Πατάτες που αν δεν τις χρυσοπληρώναμε για να πάνε στα σκουπίδια θα έριχναν την τιμή της προσφερόμενης ποσότητας.
  • Ο κανάγιας που μου πουλάει σκουπίδια δεν πρέπει να το ξανακάνει. Δεν το επιτρέπω. Δεν τα ξανα- αγοράζω, όσο φανατασμαγορική κι αν είναι η διαφήμιση σου, κανάγια.
  • Σε έναν κόσμο που ακόμα και η ηθική μεταφράζεται σε χρήμα, τότε η τσέπη είναι ο τρόπος να δείξω σε τί πιστεύω.
  • Ξοδέψτε με φρόνηση.

6 σχόλια:

  1. δεν άντεξα. Ήρθα και πάλι.
    Θα κόψω τον ύπνο.
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είμαι εξπέρ σε περιβαλλοντικά θέματα, αλλά θυμάμαι πως είχα δει στους Penn & Teller ότι η ανακύκλωση των μεταλλικών κουτιών από τα αναψυκτικά είναι η μοναδική ανακύκλωση που συμφέρει οικονομικά.

    Κατά τα άλλα, μακριά από αναψυκτικά, είτε με ζάχαρη είτε με ασπαρτάμες, σορβιτόλες κ.τ.λ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. έχεις πολύ δίκιο.
    Αλλά παρ' όλα αυτά,
    πίνω 3 κουτάκια τη μέρα.


    ωραίο blog btw.
    μήπως άλλαξες skin;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. cyrus
    είναι όντως φτηνή αλλά δεν γίνεται.

    gus
    καλώστονα από τα μέρη μας.
    η διαφήμιση της κοκακόλα δεν είναι τυχαία. είναι πλύση εγκεφάλου. μας κάνει να νομίζουμε ότι δε νοείται γεύμα χωρίς αυτή.

    κι όμως υπάρχουν άτομα που δεν τους αρέσει και δεν την πίνουν ποτέ ούτε την κοκακόλα ούτε τα άλλα αναψυκτικά.

    ναι έχω λίγο καιρό που το άλλαξα
    thanks

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άν γνωρίζαμε οι καταναλωτές την πραγματική μας δύναμη και είμασταν σε θέση να λειτουργήσουμε συλλογικά η αγορά θα είχε εντελώς διαφορετική μορφή απο τη σημερινή.Και άν είχαμε επίγνωση του τι σημαίνει να προτιμώ ένα εισαγόμενο προιόν απο ένα παραπλήσιας σχέσης ποιότητας- τιμής εγχώριο, η κατάσταση θα ήταν λιγότερο κακή για όλους μας.
    (Προσωπικά γνώριζα Αγγλίδα που ζούσε για ένα διάστημα εδώ, φανατική πελάτισσα των Marks & Spencer, που δεν μπορούσε να κατανοήσει πώς ήταν δυνατον οι Ελληνίδες να κάνουν τέτοιες ουρές στα Zara)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαίρομαι που σε βρίσκω και πάλι εδώ!

    'Οπως το λες σκατά μας προσφέρουν σκατά τρώμε.
    Προσωπικά (αν και παμφαγο ζώο) αποφεύγω τις πλαστικούρες όσο για τη κοκα κόλα ποτέ δε κατάλαβα τι της βρίσκει ο κόσμος και γίνεται αυτός ο χαμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Βράζει το καζάνι!